با وجود تحریم‌ها، فروش گوشی‎های هواوی 20 درصد افزایش داشته است

با وجود تحریم‌ها، فروش گوشی‎های هواوی 20 درصد افزایش داشته است

با وجود تحریم‌ها، فروش گوشی‎های هواوی 20 درصد افزایش داشته است.

با وجود مشکلات بین‎المللی، هواوی توانسته در نیمه‎ی اول سال 2019 تجارت خود را با ثبات حفظ کند. این شرکت از طرف دولت امریکا متهم به ارتباط داشتن با دولت چین و تولید دستگاه‎هایی برای جاسوسی شده است. 
گزارش اخیر شرکت هواوی نشان می‎دهد که این شرکت توانسته در نیمه‎ی اول سال 2019، 118 میلیون گوشی هوشمند بفروشد، به این معنی که در هر سه ماه 59 میلیون دستگاه فروخته است. به طور کلی این شرکت در نیمه‎ی اول سال 2019 حدود 32 میلیارد دلار درآمد داشته است. 
تجارت زیرساخت شبکه‎ی هواوی که به شرکت‎های مخابراتی بزرگ دنیا سخت ‎افزار می‎فروشد نیز سودآور بوده است. با این که این شرکت متهم شده بود که به طور عمد این دستگاه‎ها را ناامن می‎سازد، 21 میلیارد دلار درآمد داشته است. این شرکت همچنین گزارش کرده که در تجارت‎ دستگاه‎های دیگر از جمله تبلت، کامپیوتر شخصی و تکنولوژی پوشیدنی نیز رشد داشته است. البته جزئیات آن را اعلام نکرد. 
هواوی سال سختی را پشت سر می‎گذارد چرا که از طرف دولت امریکا یک خطر امنیتی شناخته شده و در لیست سیاه قرار گرفته است. این شرکت دیگر حق ندارد از شرکت‎های امریکایی خرید کند و این منع شامل محصولات گوگل، اینتل و کوالکوم نیز می‎شود. 
رئیس هواوی، رن ژنگ‎فی تخمین زده که این ممنوعیت حدود 30 میلیارد دلار در طول دوسال به هواوی ضربه خواهد زد و با این که هم اکنون فروش خوبی دارند مشخص نیست که در آینده نیز اوضاع به همین صورت باقی بماند. لیانگ هوا، یکی از رؤسای هواوی در این زمینه می‎گوید: «ما با مشکلات زیادی روبه‎رو هستیم و این مشکلات ممکن است بر سرعت پیشرفت ما اثر بگذارد اما ما با وجود این که در لیست سیاه قرار داریم هنوز هم رشد خواهیم کرد.» 

 

بیشتر بخوانید:

Black Shark 2 Pro؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی با اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی شد

40 + 40 + 8 + TOF، حدس بزنید که این مشخصات دوربین کدام گوشی هوشمند است؟ طرح یک معما

 

منبع خبر: engadget

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر