گلکسی Tab S6 معرفی شد؛ رقیبی جدی برای آیپد پرو

گلکسی Tab S6 معرفی شد؛ رقیبی جدی برای آیپد پرو

گلکسی Tab S6 معرفی شد؛ رقیبی جدی برای آیپد پرو.

ساعتی پیش سامسونگ رسماً از گلکسی تب اس 6 (Galaxy Tab S6) رونمایی کرد؛ تبلت بالارده اندرویدی که برای هر دو هدف انجام امور کاری و سرگرمی طراحی شده است. با فیسیت همراه باشید تا این تبلت بالارده اندرویدی که شباهت زیادی به آیپد پرو اپل و مایکروسافت سرفیس پرو دارد را به شما معرفی کنیم.

 

بررسی مشخصات و قابلیت‌های تبلت گلکسی Tab S6

نمایشگر بزرگ

تبلت گلکسی Tab S6 سامسونگ از یک نمایشگر 10.5 اینچی از نوع OLED بهره می‌برد که دارای رزولوشن 2560 در 1600 است. این نمایشگر شبیه نمایشگری است که در تبلت Tab S4 به کار رفته بود اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر در این تبلت باریک‌تر از قبل شده‌اند.

 

سخت افزاری قدرتمند

سامسونگ این تبلت بالارده خود را به پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام مجهز کرده است که با پردازنده گرافیکی آدرنو 640 جفت شده است. سامسونگ گلکسی Tab S6 در دو نسخه، یکی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد کرد. حتی اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، اصلاً نگران نباشید زیرا سامسونگ برای این تبلت اسلات اختصاصی کارت حافظه در نظر گرفته است که با کارت حافظه MicroSD می‌توانید تا 1 ترابایت به حافظه آن اضافه کنید.

این مشخصات، در حد بسیار خوبی است و این تبلت را به قدرتمندی یک گوشی پرچمدار کرده است.

 

دوربین اصلی و سلفی

تبلت اندرویدی گلکسی Tab S6 از دوربین اصلی دوگانه، با لنز اصلی 13 مگاپیکسلی (از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0) و لنز ثانویه 5 مگاپیکسلی (از نوع اولتراواید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2) بهره می‌برد.

در حاشیه بالایی هم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

دوربین تبلت Galaxy Tab S6

دوربین تبلت Galaxy Tab S6

باتری و شارژ

این تبلت قدرتمند سامسونگ به یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض مجهز شده است که قابلیت تأمین برق مورد نیاز تبلت برای مدت 15 ساعت را دارد. ضمناً سامسونگ برای این تبلت شارژ سریع 18 واتی را در نظر گرفته است.

 

مجهز به قلم Spen؛ کاربردی فراتر از یادداشت ‌برداری

سامسونگ این تبلت اندرویدی بالارده خود را به قلم Spen مجهز کرده است. این قلم به صورت آهنربایی به پنل پشتی می‌چسبد و به محض اینکه آن را به پنل پشتی وصل کردید، قلم به صورت اتوماتیک شروع به شارژ شدن می‌کند.

با این اوصاف هم مطمئن خواهید بود که قلم Spen به هیچ وجه بدون شارژ نخواهد ماند و از سوی دیگر مطمئن خواهید بود که قلم را هیچ وقت جا نخواهید گذاشت. ضمناً حمل آن هم برای شما ساده است.

با قلم Spen به راحتی می‌توانید روی تبلت بنویسید و طراحی کنید. پس برای مواقعی که به یادداشت برداری نیاز دارید، این قلم بسیار کاربردی است. ضمناً پنجره یادداشت‌هایی که برمی‌دارید به صورت Transparent است، به طوری که آنچه روی نمایشگر در حال نمایش است را هم می‌بینید.

یادداشت برداری با قلم Spen روی تبلت Galaxy Tab S6

یادداشت برداری با قلم Spen روی تبلت Galaxy Tab S6

 

از طرفی این قلم به بلوتوث مجهز شده است، بنابراین عملاً شبیه به یک کنترل از راه دور عمل می‌کند. پس می‌توانید به سادگی فشردن دکمه قلم، کارهایی مانند عوض کردن موسیقی ، اجرای مجدد آن و... را انجام دهید.

 

قابلیت اتصال کیبورد

سامسونگ برای این تبلت امکان اتصال به کیبورد را هم در نظر گرفته است. حتی این بار کره‌ای این کیبورد را بازطراحی هم کرده‌اند، به طوری که ترک پد کمی کوچک‌تر شده است. البته این کیبورد را باید به صورت مجزا خریداری کنید که قیمت آن حدود 179 دلار است.

 

ویژگی‌های امنیتی تبلت گلکسی Tab S6

سامسونگ این تبلت بالارده خود را به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز کرده است. از طرف دیگر این تبلت از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل هم بهره می‌برد.

 

مشخصات کلی Galaxy Tab S6

  • نمایشگر: 10.5 اینچی از نوع سوپر AMOLED
  • رزولوشن: 1600 در 2560 پیکسل
  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • پردازنده مرکزی: اسنپدراگون 855
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو 640
  • مدل‌ها: 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی / 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی: 13Mp و 5MP
  • دوربین سلفی: 8MP
  • باتری: 7040 میلی آمپر ساعت
  • قیمت: حدود 600 یورو

تبلت گلکسی تب اس 6 و قلم Spen در رنگبندی‌های مختلف

تبلت گلکسی تب اس 6 و قلم Spen در رنگبندی‌های مختلف

 

 

ویدیو رسمی معرفی تبلت گلکسی تب اس 6

 

 

اخبار مرتبط:

5 نکته کلیدی که هنگام خرید تبلت نباید فراموش کنید

آیپد پرو 2018 با قدرت چند برابری و پردازنده A12X Bionic رونمایی شد

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیرعلی

شنبه, 12 مرداد 1398

از همه نظر عالی، معرفی بسیار خوب با تصاویر عالی . فیسیت واقعا سایت خوبیه حتی از زومیت هم بهتره، دیگه دیجیاتو رو که کلا ولش کنید، همش نامرتب و چرک مینویسه

پاسخ

ثبت نظر