گوگل کروم به شما در دور زدن پی‎وال‌ها کمک می‎کند

گوگل کروم به شما در دور زدن پی‎وال‌ها کمک می‎کند

گوگل نسخه‎ی کروم 76 را منتشر کرده و برای همه قابل دسترسی است. علاوه بر تعمیر باگ‎های معمولی دو تغییر دیگر نیز در این مرورگر داده شده است که یکی از آن‎ها دور زدن نرم‎افزارهای پی‎وال‎های نرم است. 


پی‎وال نرم و سخت چیست؟ 


پی‎وال یک ترند در حال توسعه است که بسیاری از سایت‎ها و به خصوص سایت‌های خبری خود را پشت آن مخفی می‎کنند. برای پی‎وال‌های سخت شما تنها در صورتی می‎توانید محتوا را مشاهده کنید که پول پرداخت کرده باشید اما پی‎وال نرم به شما اجازه می‎دهد که چند مقاله را به رایگان بخوانید. 
درحالی که  Incognito Mode باید کاری کند تا وب‌سایت‌هایی که پی‎وال دارند نفهمند شما چند مقاله به رایگان خوانده‎اید اما یک حفره در FileSystem API باعث می‎شود که بتوانند این کار را انجام دهند. حال گوگل این حفره را رفع کرده و از حالا به بعد امکان مرور وب به صورت کاملاً خصوصی وجود دارد. 

 

چطور با استفاده از کروم پی‎وال‎ها را دور بزنیم؟ 


حال که کروم 76 منتشر شده و این حفره رفع شده دیگر شما می‎توانید جلوی سایت‎هایی که از پی‎وال استفاده می‎کنند را بگیرید تا دیگر شما را ردیابی نکنند. تنها کاری که باید بکنید این است که هنگام استفاده از این وب‌سایت‎ها مرورگر را در حالتIncognito Mode قرار دهید. البته تا زمانی می‎توانید از این روش استفاده کنید که آن‌ها از پی‎وال سخت استفاده نکنند. 
تغییر دیگر در کروم 76 این است که از حالا به بعد فلش به صورت پیش‎فرض مسدود خواهد شد. گوگل در چند سال گذشته تمام تلاشش را کرده تا فلش را نابود کند و از سال 2016 نیز به صورت پیش‎فرض از HTML5 استفاده کرده است. حال در کروم 76 آدوب فلش از ابتدا مسدود است. 
این یک قدم رو به جلوی گوگل برای حذف کامل فلش از مرورگر خود است. شرکت آدوب نیز قصد دارد فلش را به طور کامل در سال 2020 از بین ببرد. در حال حاضر شما می‎توانید با فلش را با کلیک کردن روی آیکون قفل در قسمت سمت چپ آدرس وب‎سایت فعال کنید. معمولاً وقتی نسخه‎ی جدید کروم منتشر می‎شود قابلیت‌های خیلی جدیدی به آن اضافه نمی‌شود اما کروم 76 یک استثناء است و نباید آن را از دست بدهید. 

 

بیشتر بخوانید:

گیت هاب برای کاربران ایرانی‌ مسدود شد؛ تحریمی دیگر علیه ایران

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر