برای تبدیل ADSL به VDSL چه کارهایی باید انجام شود؟

برای تبدیل ADSL به VDSL چه کارهایی باید انجام شود؟

برای تبدیل ADSL به VDSL چه کارهایی باید انجام شود؟ با فیسیت همراه باشید تا هر سوالی درباره این موضوع به ذهنتان میرسد را از زبان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پاسخ دهیم.

در جریان رویداد الکامپ 98 بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه سرویس سورینو، به معنای امکان تبدیل ADSL به VDSL خبر داد. حالا امروز مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره این پروژه توضیحاتی داده است. با فیسیت همراه باشید تا هر سوالی درباره این موضوع به ذهنتان میرسد را از زبان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پاسخ دهیم.

به گفته صدری فاز اول تبدیل ADSL به VDSL، ابتدا برای مشترکان فعلی اینترنت شرکت مخابرات ارائه خواهد شد. به این ترتیب تقریباً برای 5 میلیون مشترک فعلی مخابرات، کابل‌ها تعویض شده و سایر امکانات هم فراهم خواهد شد تا سرویس ADSL فعلی آن‌ها به VDSL تغییر کند.

همان‌طور که می‌دانید برای این تغییر، باید امکانات مخابراتی و زیرساخت‌های مناسب فراهم شود. حالا قرار است در مناطقی که این امکانات وجود داشته دارد به مرور کابل‌ها تعویض شده و سایر امکانات هم فراهم شود تا بتوان خطوط ADSL را ارتقا داد. سپس به مشترک اعلام خواهد شد که خطش از ADSL به VDSL تغییر پیدا کرده است.

مودم‌های ADSL باید تغییر کند

برای تبدیل ADSL به VDSL باید مودم اینترنت هم تغییر کند اما نگران این موضوع نباشید زیرا شرکت مخابرات در نظر دارد که مودم‌های قبلی را از مشترکان تحویل گرفته و در عوض به آن‌ها مودم VDSL تحویل بدهد. حتی نیازی به پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای از سمت کاربر هم نیست؛ بلکه مابه‌التفاوت هزینه مودم را خود مخابرات تقبل می‌کند.

خود مخابرات برای تبدیل ADSL به VDSL با شما تماس می‌گیرد

احتمالاً این سؤال در ذهن کاربران زیادی به وجود آمده است که برای تبدیل ADSL به VDSL آیا نیاز است که خودشان کاری کنند و یا اینکه با مخابرات تماس بگیرند؟ حالا اما صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیح داده است که نیازی نیست کاربر با مخابرات تماس بگیرد، بلکه به محض آماده شدن تجهیزات مورد نیاز، مرکز مخابرات با مشترک تماس گرفته و او را از تغییر سرویس مطلع خواهد کرد.

این طرح محدود به منطقه یا محدوده خاصی نیست و قرار است به مرور زمان در کل کشور به اجرا در بیاید. خوشبختانه باید بگوییم که از هفته آینده راه‌اندازی حدود 70 هزار پورت VDSL در نقاط مختلف ایران آغاز خواهد شد.

تبدیل ADSL به VDSL اجباری نیست اما سرعت 4 برابر می‌شود

صدر در آخر توضیح داده است که برای ارتقا سرویس جدید، اجباری در کار نیست اما برای تبدیل ADSL به VDSL نه تنها هزینه اضافی گرفته نمی‌شود بلکه با ثابت ماندن همه سرویس‌ها و بسته‌ها، سرعت و کیفیت اینترنت افزایش خواهد یافت. صدری درباره تغییر سرویس ADSL به VDSL چنین توضیح داده است:

قصدمان ارائه سرویس با کیفیت‌تر به کاربران است و اگر مشترکی تمایلی به دریافت این سرویس نداشته باشد، اصراری بر آن نداریم. البته قرار هم نیست که کاربران بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL هزینه اضافی پرداخت کنند. بلکه همان بسته و همان قیمت سرویس باقی خواهد ماند اما کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند. برای مثال اگر هم اکنون میانگین سرعت اینترنت را 10 مگابیت بر ثانیه در نظر بگیریم با اجرای این طرح، کاربران سرعت 40 مگابیتی را تجربه خواهند کرد.

در آخر صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیش بینی کرده است که تا پایان سال 98 حدود 1.5 میلیون مشترک از اینترنت VDSL استفاده خواهند گرفت که ظرفیت آن در کل کشور فراهم خواهد شد.

خرید مودم VDSL

اخبار مرتبط:

آذری جهرمی : آزادسازی باندفرکانس صداوسیما سخت‌تر از آزادسازی خرمشهر نیست!

وعده وزیر ارتباطات: امکان تبدیل ADSL به VDSL از امروز (سرویس سورینو)

استخراج بیت کوین قانونی شد؛ دولت با ماین کردن ارزهای دیجیتال موافقت کرد


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد مهدی افشاری

پنج‌شنبه, 14 فروردین 1399

فعلا که یک نفر هم از این سرویس بهره نمیبره!!!

پاسخ

علی احسانی

دوشنبه, 18 فروردین 1399

میخاستم بپرسم این اینترنت vdsl برای من ک مودم adsl سرعت بالا ۳۰۰ مگ بر ثانیه دارم قابل استفاده هست ک میگن سرعت ۴۰،۵۰ مگ میدن یا بازم باید مودم عوض کنم ، ممنون میشم از راهنماییتون؟

پاسخ

A

سه‌شنبه, 19 فروردین 1399

به جای عوض کردن مودم می تونی مبدل vdsl بگیری هزینش هم بیشتر

حسین

سه‌شنبه, 19 فروردین 1399

داداش اون 300 مگ سرعت وایرلس مودمت هستش، نه سرعت اینترنت. سرعت اینترنتت نهایتا همون 16 مگ می‌شه.

ارام گرفته

چهارشنبه, 20 فروردین 1399

به کد دستوری که نوشته شده ورد تایید نمیشه

ارام گرفته

چهارشنبه, 20 فروردین 1399

به کد دستوری که نوشته شده ورد تایید نمیشه

پاسخ

شهر یار

چهارشنبه, 27 فروردین 1399

با سلام وعرض ادب واحترام چنانچه در قرار است مخابرات برای تبدیل ADSL به VDSL با مشترکین تماس بگیرد این تماس در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد با به درب منازل خواهند آمد یا خیر؟ لطفا راهنمایی نمائید با تشکر از ابراز لطفتان

پاسخ

حسین

سه‌شنبه, 30 اردیبهشت 1399

سلام دوست عزیز.
دفتر مخابراتی با من تماس گرفت و گفت که شما باید درخواست کنید. اما من چون خیلی اطمینانی به این نوع تماس های تلفنی نداشتم متاسفانه قبول نکردم.
فرموندند که هزینه تعویض رایگانه و یک روز هم اینترنت منزل قطع میشه. حدود 10 روز قبل یعنی تقریبا 20 اردیبهشت 99 تماس گرفتند.

ali

یک‌شنبه, 04 خرداد 1399

سلام
از مخابرات با بنده تماس گرفتند و گفتند برای ثبت نام طرح سورینو باید 608 هزار تومان بدهید تا امکانات زیر به شما تعلق بگیرد:
1- 1200 گیگ اینترنت 1 ساله
2- مودم vdsl رایگان
3- افزایش سرعت به 4 برابر
من هم ثبت نام کردم. 1200 گیگ اینترنت در سامانه بارگذاری شده و برای نصب مودم هم تماس گرفتن که فردا بیان نصب کنن.

پاسخ

سید مرتضی پرکاسی

پنج‌شنبه, 13 خرداد 1400

سلام چرا همسایه ها از adslارتقا پیداکردن ب vdslولی من هنوز adslام چکاری انجام بدم

پاسخ

ثبت نظر