دیگر سیری به صحبت‎های خصوصی شما گوش نخواهد داد

دیگر سیری به صحبت‎های خصوصی شما گوش نخواهد داد

اپل و آمازون اعلام کردند که استفاده از نیروی انسانی را برای مرور مکالمات دستیار دیجیتالی خود کاهش خواهند داد. این حرکت کنترل بیشتری به کاربران برای حفاظت از حریم شخصی خود می‎دهد. اپل اعلام کرد که دیگر برای گوش دادن به کاربران از طریق سیری از پیمان‎کار استفاده نخواهد کرد.
پیش‎تر یکی از این پیمان‎کارها به مجله‎ی گاردین گفته بود که اپل از پیمانکاران شخص ثالث برای رتبه بندی دقت دستیار دیجیتالی خود استفاده می‎کند و برای این کار این افراد به صحبت‌های خیلی خصوصی کاربران گوش می‎دهند. وظیفه‎ی پیمانکاران این بود که مشخص کنند چه چیزی سیری را فعال می‎کند. 
اپل گفت که این نوع تحلیل‎ها را متوقف خواهد کرد و در آینده کاربران خودشان می‎توانند تصمیم بگیرند که در تحلیل نرم‎افزار شرکت داشته باشند یا خیر. کت فرانکلین، سخنگوی اپل به واشنگتن پست گفت : « ما وظیفه داریم که هم زمان خدمات خوبی به کاربران ارائه داده و حریم شخصی آن‎ها را حفظ کنیم.» 
آمازون نیز قوانین خود را برای سرویس الکسا تغییر خواهد داد. از حالا به بعد کاربران خودشان می‎توانند تصمیم بگیرند که یک انسان به مکالمات آن‎ها گوش دهد یا خیر. کارمندان آمازون نیز برای بهبود تکنولوژی تشخیص صدای الکسا به صحبت کاربران گوش می‎دهند. 
بیشتر کاربران الکسا، سیری و حتی گوگل اسیستنت ( تا پارسال) نمی‎دانند که این سرویس‎ها تمام صحبت‎هایشان را ضبط می‎کنند. البته گوگل سال پیش قوانین خود را تغییر داده و دیگر صحبت کاربران را پس از گفتن «Hey, Google» ضبط نمی‎کند. اپل گفته بود که از این داده‎ها برای «کمک به سیری استفاده می‎کند تا بتواند بهتر تشخیص دهد که شما چه می‎گویید»، اما چگونگی آن در قوانین اپل مشخص نشده بود.
پیمانکاری که این خبر را به گاردین داده، گفته که این صحبت‎های خصوصی به همراه اطلاعات شخصی کاربر و مکان آن‎ها بوده است. در پاسخ اپل گفته که تنها به یک درصد مکالمات سیری گوش داده شده و هرکدام از آن‎ها تنها چند ثانیه باقی می‌مانند و پس از آن حذف می‎شوند. درضمن این مکالمات اپل آی‎دی کاربر را نشان نمی‎دهند. پیمانکار مذکور گفته بود که به خصوص اپل واچ و هوم‎پاد، که اسپیکر هوشمند اپل است، بیش از سایر دستگاه‎ها صحبت‎های خصوصی را ضبط کرده بودند. 

 

بیشتر بخوانید:

اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده توسط سیری گوش دهند

 

منبع خبر: straitstimes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر