برای استخراج خانگی ارز دیجیتال هم باید مجوز بگیرید

استخراج-ارز-دیجیتال-در-خانه_1565092639.jpg

در ادامه به رسمیت شناخته شدن ارز دیجیتال و ماینینگ در کشور و ابلاغ آیین نامه آن، حالا مشخص شده است که برای استخراج ارز دیجیتال در خانه هم باید مجوز گرفته شود.

ارزهای دیجیتال چند سالی است که به یکی از مهم‌ترین صنایع در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند اما این ماجرا از سال 2017 بیشتر از قبل رونق گرفت و در ایران هم طرفداران بسیاری به دست آورد. با وجود علاقه‌ای که کاربران به این حوزه از خود نشان می‌دادند اما بانک مرکزی جلوی این ماجرا ایستاده بود و حتی به کاربران هم توصیه می‌کرد که وارد این حوزه نشوند.

بعد از مسیر پر پیچ و خمی که ارزهای دیجیتال و ماینینگ در ایران طی کردند، بالاخره چند روز پیش صنعت ارز دیجیتال و ماینینگ در ایران به رسمیت شناخته شد و به دنبال آن در تاریخ 13 مردادماه، قوانین رسمی برای استخراج ارز دیجیتال توسط معاون اول ریاست جمهوری معرفی شد که 6 تبصره داشت. با این وجود توضیحی درباره ماینینگ در خانه داده نشده بود اما حالا اطلاعاتی در این باره منتشر شده است.

استخراج ارز دیجیتال در خانه

در واقع مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا توضیح داده است که افرادی که قصد استخراج ارز دیجیتال در خانه را هم دارند، باید مجوز بگیرند. ضمناً شناسایی آن‌ها بسیار ساده خواهد بود زیرا میانگین میزان مصرف برق در هر منطقه مشخص است. جالب اینجاست که در این صورت قیمت برق مصرفی عادی کاربر هم با همان قیمت برق برای ماینینگ محاسبه خواهد شد. رجبی درباره استخراج ارز دیجیتال در خانه چنین توضیح داده است:

متقاضی برای مصارف خانگی هم باید درخواست دهد و به این نکته توجه کند که نرخ برق خانه هم معادل نرخ رمزارزها خواهد شد و باید گفت افرادی که در این زمینه مصارف خانگی دارند به راحتی قابل شناسایی هستند. مصرف حدود 80 درصد از مشترکینی که در هوای معتدل زندگی می‌کنند، در تابستان کم‌تر از 300 کیلووات ساعت است. بنابراین مصرف زیاد در یک خانه قابل شناسایی است.

مصرف برق دستگاه‌های ماینینگ قدیمی و جدید

یکی از مشکلاتی که اخیراً درباره مهاجران ماینر به ایران مطرح بود، استفاده از دستگاه‌های ماینینگ قدیمی است که مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه‌های جدید دارد. حالا رجبی به عنوان آخرین بخش صحبت‌هایش درباره میزان برق مصرفی دستگاه‌های ماینینگ چنین توضیح داده است:

مصرف برق دستگاه‌های دست دوم یا ماینرهایی که نسل اولی و ابتدایی هستند، دو برابر ماینرهای فعلی است. میزان مصرف دستگاه‌های جدید 1.2 کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی 2.4 کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر مصرف قدیمی‌ها در ماه 864 کیلووات ساعت بیشتر است.

اخبار مرتبط:

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

ارزهای دیجیتال در آمریکا مشمول مالیات شدند؛ در ایران اوضاع چگونه خواهد بود؟


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

morteza

پنج‌شنبه, 04 دی 1399

حالا من دوتا ماینر خونه دارم از کجا برم مجوز بگیرم چون وزارت که نمیده به زیر ۲۵۰ کیلو وات

پاسخ

ثبت نظر