چطور اپل را قفل کنیم؟ تنظیمات اپل واچ برای قفل کردن آن به محض خروج از دست

چطور اپل را قفل کنیم؟ تنظیمات اپل واچ برای قفل کردن آن به محض خروج از دست

چطور اپل را قفل کنیم؟ تنظیمات اپل واچ برای قفل کردن آن به محض خروج از دست را در فیسیت ببینید.

اپل و محصولاتش را همیشه با واژه امنیت می‌شناسیم. اپل واچ هم یکی از محصولات مهم اپل است (که آخرین مدل آن اپل واچ سری 4 است) که داده‌های مهم و شخصی کاربران را نگه می‌دارد و خوشبختانه اپل برای آن قابلیت‌های امنیتی خاصی را در نظر گرفته است. در این آموزش قصد داریم یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی ساعتهای هوشمند اپل را به شما معرفی کنیم و به شما نشان دهیم که چطور اپل را قفل کرده و یا قفل آن را باز کنیم. با فیسیت همراه باشید.

 

چطور اپل واچ را قفل کنیم ؟

قفل کردن اپل واچ با استفاده از رمز عبور، دقیقاً مشابه این ویژگی در آیفون و آیپد است. برای این کار تنها کافی است که رمز عبور را روی نمایشگر این ساعت هوشمند وارد کنید تا قفل آن باز شود. اولین راه برای تنظیم رمز عبور روی اپل واچ، هنگام فرآیند تنظیم اولیه این ساعت هوشمند است که می‌توانید رمزی 4 تا 10 رقمی را روی آن قرار دهید.

اگر این مرحله را از دست دادید و یا اینکه به هر دلیلی تصمیم به تغییر رمز عبور گرفتید، کافی است به مسیر Setting> Passcode روی خود اپل واچ بروید. روش دیگر این است که به اپلیکیشن اپل واچ روی iOS مراجعه کنید و در تب My Watch گزینه Passcode را انتخاب کنید. در هر حالت باید رمز مورد نظرتان را دو بار وارد کنید تا رمز عبور روی اپل واچ تنظیم شود.

ضمناً در همین مسیر می‌توانید به تنظیمات غیرفعال کردن پسورد هم دسترسی داشته باشید اما به هیچ عنوان چنین کاری را به شما توصیه نمی‌کنیم.

روش رمز گذاشتن روی اپل واچ سری 4

روش رمز گذاشتن روی اپل واچ سری 4

 

چگونه اپل واچ به محض خارج شدن از دست قفل شود ؟

زمانی که روی اپل واچ خود پسورد تنظیم می‌کنید، دو راه وجود دارد که به صورت اتوماتیک اپل واچ واقعاً قفل شود. مطمئن‌ترین گزینه قابلیت automatic Wrist Detection است. برای فعال کردن این قابلیت، کافی است روی ساعت به مسیر Setting> Passcode> wrist Detection بروید و یا اینکه روی اپلیکیشن اپل واچ وارد مسیر Passcode > Wrist Detection بشوید.

به این ترتیب زمانی که ساعت هوشمند اپل واچ روی دست‌تان بسته نشده است، به لطف سنسورهای داخلی‌اش این حالت را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک قفل می‌شود.

فعال کردن قابلیت Wrist Detection  در ساعت هوشمند اپل

فعال کردن قابلیت Wrist Detection در ساعت هوشمند اپل

 

چگونه قفل ساعت هوشمند اپل را باز کنیم ؟

برای باز کردن قفل این ساعت هوشمند کافی است ساعت هوشمند را روی مچ دستتان ببندید و رمزش را وارد کنید. جالب اینجاست تا زمانی که اپل واچ روی دست شما بسته شده است، تنها یک بار وارد کردن رمز کافی است تا در کل طول روز اپل واچ قفل نشود. بنابراین اصلاً نگران فکر نکنید که برای هر کاری باید رمز عبور ساعت هوشمند را وارد کنید.

اگر این روش برای باز کردن اپل واچ را به هر دلیل نمی‌پسندید، یک روش دستی برای باز کردن قفل آن وجود دارد. کافی است روی هر واچ فیسی که هستید صفحه را رو به بالا بکشید تا control Center برای شما نمایش داده شود و سپس گزینه Lock icon را انتخاب کنید.

 

باز کردن قفل اپل واچ با آیفون

به هر ترتیبی که رمز گذاشتن روی ساعت هوشمند اپل را انجام دادید، برای باز کردن قفل آن باید رمز عبور را روی نمایشگر دستگاه وارد کنید. اما به جز این راه حل، یک روش ساده دیگر هم وجود دارد، برای این کار باید وارد برنامه Apple watch شوید و به مسیر My Watch > Passcode بروید. سپس گزینه Unlock with iPhone را انتخاب کنید. به این ترتیب با باز کردن قفل آیفون (با هر یک از موارد FaceId یا TouchID)، قفل اپل واچ هم باز خواهد شد، البته زمانی قفل اپل واچ باز می‌شود که آن را روی مچ دست خود بسته باشید.

 

اخبار مرتبط:

چطور قابلیت تشخیص سقوط را در اپل واچ سری 4 فعال کنیم

اپل واچ سری 4 معرفی شد، معرفی تمامی قابلیت‌های این ساعت هوشمند

 

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر