قلم Spen؛ شگفت‌انگیزترین ویژگی گلکسی نوت 10

قلم Spen؛ شگفت‌انگیزترین ویژگی گلکسی نوت 10

قلم Spen؛ شگفت‌انگیزترین ویژگی گلکسی نوت 10 را در فیسیت بهتر ببینید.

شب گذشته سامسونگ در رویداد آنپکد 2019 خود از خانواده گلکسی نوت 10 رونمایی کرد. یکی از جذاب‌ترین مشخصات این گوشی‌های هوشمند، قلم Spen و ویژگی‌های خاص و آن بود.

قلم Spen به بلوتوث مجهز شده است، بنابراین بدون نیاز به لمس کردن صفحه نمایش و از راه دور قادر است حرکات مختلف را تشخیص داده و به گوشی منتقل کند. و این مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی قلم Spen است.

این قلم از حسگر 6 جهته بهره می‌برد و دارای دو حسگر ژیروسکوپ و شتاب سنج هم هست. به لطف همین حسگرها موقعیت قلم تشخیص داده می‌شود و جهت آن هم در فضا مشخص می‌شود. در واقع این حسگرها کمک می‌کنند که جهت حرکت قلم در دست کاربر هم به سادگی مشخص شود و همین شروع ماجراست. به لطف همین قابلیت این قلم می‌تواند ژست‌های حرکتی را تشخیص بدهد، مثلاً با چرخاندن قلم، بین دوربین اصلی و سلفی جا به جا شود و یا با به چپ و راست کشیدن قلم در هوا، بین اسلایدها و یا عکس‌ها جا به جا شود. از سوی دیگر با بالا و پایین کردن قلم، صدای موسیقی در حال پخش هم تغییر می‌کند.

تغییر بین دوربین اصلی و سلفی با چرخاندن قلم spen

تغییر بین دوربین اصلی و سلفی با چرخاندن قلم spen

 

جالب اینجاست که این قابلیت‌های قلم Spen تنها به اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی محدود نیست و در سایر برنامه‌ها مانند یوتیوب هم کار می‌کند.

در واقع قلم Spen عملاً به یک ریموت کنترل تبدیل شده است که بدون لمس نمایشگر حرکات مختلف شما را تشخیص داده و بسته به اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید، اعمالی را روی آن انجام می‌دهد.

قلم Spen گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 سامسونگ

قلم Spen گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 سامسونگ

اخبار مرتبط:

خانواده گلکسی نوت 10 معرفی شدند؛ سه عضو قدرتمند و بدون حاشیه

وبلاگ نویسی زنده رویداد آنپکد 2019 سامسونگ؛ رونمایی از خانواده گلکسی نوت 10


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سیمین

شنبه, 19 مرداد 1398

جالب بود، به نظر من همین قلمه تنها نقطه قوت مراسم بود، بقیه مراسم توضیح خاصی نداشت اصلا انگار اساتید دانشگاه که یه خلاصه از همه چی میگن :)))))) ولی دوربینش هم جالب بود

پاسخ

ثبت نظر