نشست صمیمی استارتاپ‌های استان فارس با استاندار فارس با محوریت مشکلات استارتاپ‌ها برگزار شد

نشست صمیمی استارتاپ‌های استان فارس با استاندار فارس با محوریت مشکلات استارتاپ‌ها برگزار شد

نشست صمیمی استارت آپ‌های استان فارس با استاندار فارس با محوریت مشکلات استارتاپ‌ها برگزار شد.

اوایل این هفته نشست صمیمی استارت آپ‌های استان با استاندار فارس، دکتر رحیمی برگزار شد. علاوه بر استاندار فارس، معاونین حوزه اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس، استارت آپ‌های استان، شرکت‌های رشد یافته، پارک علم و فناوری فارس، پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان، شتاب‌دهنده بومی کوانتوم دانشگاه شیراز و دیگر ارکان تأثیرگذار به دعوت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این رویداد حضور داشتند.

نشست استارتاپ‌های استان فارس

نشست استارتاپ‌های استان فارس

 

این نشست در ابتدا با صحبت‌های مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آغاز شد. آقای مهندس سهرابی، گزارش جامعی از وضعیت حوزه فناوری اطلاعات در استان ارائه داده و درباره کسب و کارهای نوپا در استان و طرح نوآفرین توضیحاتی دادند.

در ادامه این نشست ۲۸ استارتاپ فعال استان در حوزه‌های هوشمندسازی، IOT ، هوش مصنوعی، محتوای دیجیتال، رباتیک و زیرساخت ابری و... یک به یک با معرفی، حوزه فعالیتشان را هم اعلام کردند. خوبی این نشست به این بود که فرصتی فراهم شد تا دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی شیراز و نماینده استارتاپ‌ها، بتوانند گزارشی از مشکلات این نوع کسب و کار را عنوان کنند.

به اعتقاد دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی شیراز و نماینده استارت آپ‌ها، حامد تکمیل، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استارتاپ‌ها، عدم شناخت مدیران استان از این حوزه است. از این رو وی خواستار تشکیل جلسات فصلی برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مدیران است.

حامد تکمیل - در نشست استارتاپ‌های استان فارس

حامد تکمیل - در نشست استارتاپ‌های استان فارس

 

به اعتقاد حامد تکمیل یکی دیگر از مشکلاتی که اکو سیستم استارتاپی استان فارس دارد، عدم وجود صندوق سرمایه‌گذاری ریسک پذیر در استان، عدم دسترسی به داده‌های باز ادارات دولتی، برخورد قهرآمیز بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

در ادامه حامد تکمیل از تلاش‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و به‌ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جهت راه اندازی طرح نوآفرین به منظور حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه بیمه، مالیات و دریافت تسهیلات تقدیر و خواستار حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و تلاش برای کسب رتبه دوم یا سوم کشور و هاب منطقه جنوب صحبت کرد.

در ادامه این نشست، دکتر والی رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان ، دکتر نصیری معاون فناوری پارک علم و فناوری و دکتر سهراب پور مدیر شتاب‌دهنده بومی کوانتوم نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون شرکت‌ها و استارتاپ‌های تحت حمایت خود را بیان کردند.

 

رویدادهای شیرازی:

تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال شیراز امضا شد

نهمین رویداد استارتاپ گرایند شیراز با حضور آقای فونت ایران

رونمایی از بستر ارائه خدمات ابری اَبر دِراک در شیراز

 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر