سامسونگ و مایکروسافت برای شکست دادن اپل با هم همکاری می‎کنند

سامسونگ و مایکروسافت برای شکست دادن اپل با هم همکاری می‎کنند

مایکروسافت و سامسونگ اعلام کردند که قصد دارند در رقابتی در برابر اپل با یکدیگر هکاری کنند. در مراسم معرفی سامسونگ گلکسی نوت 10 این دو شرکت یک سری اپلیکیشن و سرویس جدید را معرفی کردند که هدف آن‎ها نزدیک‎تر کردن سخت‎افزار سامسونگ و نرم‎افزار مایکروسافت است. 
مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا در مراسم آنپکد سامسونگ گفت :« از تماس گرفته تا پیام متنی و ایمیل و عکس ما می‎خواهیم تجربه‎ای فوق‎العاده ایجاد کنیم. این فصلی جدید از تعهدات بلند مدت ما برای ارتقای عملکرد و حذف فاصله بین دستگاه‎های موبایل و کامپیوتر است.» 

 

همگام‎سازی بدون نقص 


مایکروسافت قصد دارد این هدف را از طریق اپلیکیشن Your Phone گوشی جدید سامسونگ گلکسی نوت 10 عملی کند. گوشی شما تصویر یک دستگاه اندروید را روی کامپیوتر ویندوز 10 منعکس می‎کند و به شما امکان دسترسی به نوتفیکیشن‎ها، پیام‎ها و چیزهای دیگر را می‎دهد. مایکروسافت می‎گوید که کاربران می‎توانند تا آخر امسال از طریق همین اپلیکیشن با کامپیوتر خود تماس صوتی برقرار کنند. 
این اپلیکیشن به صورت از پیش نصب شده روی دستگاه‎های سامسونگ گلکسی نوت 10 موجود است و از طریق منو دسترسی سریع می‎توانید از آن استفاده کنید. البته این تنها خبر خوب مایکروسافت نبود. این شرکت همچنین اعلام کرد که نرم‎افزارهای آفیس، مثل ورد، اکسل و پاورپوینت به صورت از پیش نصب شده روی دستگاه‎های سامسونگ گلکسی نوت 10 موجود خواهد بود. 
این شرکت همچنین گفت که یک اپلیکیشن اوت‎لوک به گوشی‎های سامسونگ اضافه خواهد شد که برای S Pen بهینه سازی شده است. درضمن کاربران گلکسی نوت 10 می‎توانند به طور مستقیم فایل‎های خود را به پلتفرم حافظه ابری وان‎درایو بفرستند. به این معنی که می‎توانند به تصاویر، ویدئوها و اسناد خود در هر دستگاهی دسترسی داشته باشند. کاربران تا 5 گیگابایت فضای رایگان دریافت خواهند کرد اما می‎توانند تا 100 گیگابایت خریداری کنند و یا با دریافت عضویت آفیس 365 یک ترابایت حافظه و همچنین ابزار دیگر مثل سرویس‎های ریکاوری و محافظت در برابر جاسوس افزار دریافت کنند. 
امکان خرید گلکسی نوت 10 در فروشگاه‎های خرده فروشی ممکن خواهد بود و کسانی که گوشی خود را از این مراکز خریداری کنند قابلیت‎های اضافی دریافت خواهند کرد. سامسونگ همچنین لپ‎تاپ جدید سامسونگ گلکسی بوک S خود را معرفی کرد که سیستم عامل آن ویندوز 10 است و از پردازنده‎ی کوالکوم اسنپ‎دراگون استفاده می‎کند. سامسونگ امیدوار است که گلکسی بوک S بتواند این شرکت را به یک رقیب جدی در بازار لپ‎تاپ تبدیل کند. یکی از نکات مثبت این لپ‎تاپ سینک شدن آن با گوشی‎های گلکسی نوت 10 از طریق اپلیکیشن Your Phone است. 
به طور خلاصه به نظر می‏رسد که همکاری مایکروسافت و سامسونگ با یکدیگر به هدف برنده شدن از اپل می‎تواند باعث شکست این شرکت شود. چرا که تا به حال بزرگ‎ترین مزیت دستگاه‎های اپل امکان سینک کردن راحت دستگاه‎های iOS و macOS بود زیرا هردو در یک اکوسیستم قرار داشتند. تا به حال سینک کردن دستگاه‎های سامسونگ و ویندوز به خاطر عدم سازگاری با مشکلاتی روبه‎رو بود اما از حالا به بعد سامسونگ و مایکروسافت امیدوارند که با این شراکت جدید بتوانند کاربران بیشتری را از اپل به سمت خود بکشند.  

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر