لازم نیست نگران هک شدن Face ID آیفون خود باشید

لازم نیست نگران هک شدن Face ID آیفون خود باشید

محققین امنیتی شرکت امنیتTencent  اعلام کردند که روش امنیتی بیومتریک Face ID اپل با یک جفت عینک که روی آن چسب چسبانده شده باشد گول می‎خورد. به گزارش ThreatPost با این روش می‎توان Face ID را گول زد که چشم‌ها باز است. به این وسیله هکرها می‎توانند وقتی که شخصی خواب است قفل آیفون او را باز کنند. 
البته این روش هک در دنیای واقعی خیلی عملی نیست چرا که هکر باید عینکی را روی صورت صاحب گوشی قرار دهد بدون این که آن فرد متوجه شود و سپس گوشی را مقابل صورت فرد قرار دهد. اگر هکری بخواهد تا این حد پیش رود به احتمال زیاد ترجیح می‎دهد که صورت فرد را به زور مقابل گوشی قرار دهد. 
با این حال این اکتشاف بار دیگر روش امنیتی بیومتریک اپل را زیر سوال می‎برد. این محققین دریافتند که وقتی کسی عینک می‎زند،  Face ID تلاش می‎کند تا به جای اطلاعات سه بعدی، اطلاعات دو بعدی از محل چشم به دست بیاورد. به این وسیله جعل اطلاعات دو بعدی با یک نوار سیاه که یک سوراخ سفید روی آن است بسیار ساده می‎شود، چرا که  Face ID یک چشم باز را به جای چشم اشتباه می‎گیرد و از آنجایی که سایر قسمت‎های صورت تطابق را تشخیص می‎دهد گوشی باز می‎شود. 
این اولین باری نیست که محققین شکاف امنیتی در Face ID پیدا می‎کنند. در سال 2017، Wired گزارش کرد که یک شرکت ویتنامی به نام Bkav ویدئویی منتشر کرده که در آن با استفاده از یک ماسک سیلیکونی پیچیده، چشمان و لب‎های دو بعدی که روی کاغذ پرینت شده بود توانستند Face ID را گول بزنند. البته این افراد به جزئیات خیلی دقیقی از صورت فرد مورد نظر دسترسی داشتند. 
روش امنیتی بیومتریک دیگر اپل نیز خیلی امن نیست. Touch ID در طول بیست و چهار ساعت پس از فروش هک شد. چرا که تنها نیاز به یک عکس با رزلوشن بالا از اثر انگشتی داشت که روی صفحه نمایش به جا مانده است. درضمن یک مشکل بزرگ دیگرTouch ID این است که شما به راحتی می‌توانید انگشت صاحب گوشی را وقتی در خواب است مقابل گوشی بگیرید و دیگر نیازی به عینک ندارید. 

 

بیشتر بخوانید:

دیگر سیری به صحبت‎های خصوصی شما گوش نخواهد داد

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر