واردات رسمی دستگاه‌های ماینینگ در ایران آغاز شد

واردات رسمی دستگاه‌های ماینینگ در ایران آغاز شد

پس از به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتال در کشور، واردات رسمی دستگاه‌های ماینینگ در ایران آغاز شد.

پس از مسیر و پر فراز و نشیبی که ارزهای دیجیتال در ایران دنبال کردند، بالاخره چندی پیش صنعت ارز دیجیتال و ماینینگ در ایران به رسمیت شناخته شده و حتی برای آن قوانینی هم تعیین شد. در ادامه همین روند، حالا سازمان گمرک از آغاز ثبت نام برای سفارش دستگاه‌های ماینینگ توسط این سازمان خبر داده است و به این ترتیب شاهد گامی دیگر در جهت به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال در کشور هستیم.

حالا معاون فنی و امور گمرکی ایران درباره واردات دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینینگ چنین توضیح داده است:

پیش از این واردات دستگاه استخراج ارز دیجیتالی انجام نمی‌شد ولی اکنون برای آن کد تعرفه گمرکی 847191 تعریف کرده‌ایم که باید این دستگاه‌ها نیز مانند سایر کالاها مراحل قانونی را طی کنند.

این واردات قانونی به نفع دولت خواهد شد، زیرا گویا قبل از این ماجرا دستگاه‌های ماینینگ به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد و جالب‌تر اینکه اوایل ورود این دستگاه‌ها، آن‌ها را به عنوان سرور به گمرک معرفی می‌کردند. البته فروش دستگاه‌های ماینینگ در کشور منع قانونی نداشت اما به هر ترتیب منفعتی برای دولت به دنبال نداشت. مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران هم درباره واردات دستگاه‌های ماینینگ دقیقاً همین نظر را دارد و در این باره چنین توضیح داده است:

حال که سازمان گمرک برای واردات دستگاه‌های ماینینگ، کد تعریف کرده است، نشان می‌دهد واردات رسمی آن شکل خواهد گرفت، چرا که تاکنون تنها 5 درصد دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی آن هم با نام سرور و پاور به‌صورت رسمی وارد کشور می‌شد ولی از آنجایی که دستگاه‌های ماینینگ گران هستند (17 میلیون تومان) و به‌ نام دستگاه دیگر ثبت سفارش و وارد کشور می‌شد، به همین دلیل سود کمتری از مالیات و مالیات بر ارزش افزوده عاید دولت می‌شد.

درصد دستگاه‌های ماینینگ نیز از راه قاچاق وارد کشور می‌شد که با این روش هم تمام سود به جیب قاچاقچی می‌رفت حال که واردات رسمی این دستگاه‌ها شکل خواهد گرفت نه تنها واردات آن به‌صورت رسمی خواهد شد، بلکه موجب می‌شود تا خدمات پس از فروش و گارانتی در کشور نیز ارائه شود.

 

اخبار مرتبط:

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

برای استخراج خانگی ارز دیجیتال هم باید مجوز بگیرید

 

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

BiXoul

دوشنبه, 21 مرداد 1398

خبر خوبی بود! سال ها نادیده گرفتن ارز دیجیتال به پایان رسید...

پاسخ

ثبت نظر