گلکسی نوت 10 پلاس 5G، بهترین گوشی از نظر دوربین شناخته شد

گلکسی نوت 10 پلاس 5G، بهترین گوشی از نظر دوربین شناخته شد

گلکسی نوت 10 پلاس 5G، از نظر وب سایت DxOMark، بهترین گوشی از نظر دوربین شناخته شد.

دوربین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که عده زیادی هنگام خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‌کنند. عده زیادی هم برای سنجش قدرت دوربین گوشی، امتیازی که وب سایت DxOMark برای آن تعیین کرده است را مد نظر قرار می‌دهند. حالا این بار سوژه وب سایت DxOMark گلکسی نوت 10 پلاس بوده است، پرچم‌دار جدید سامسونگ که هنوز یک هفته از رونمایی آن نمی‌گذرد. این وب سایت برای بررسی دوربین گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G، بیش از 1500 عکس و 2 ساعت فیلم‌برداری داشته است که همه این عکس‌ها و ویدیوها در هر دو شرایط کنترل شده و طبیعی داخلی و بیرونی بوده است و در هر همه این شرایط، دوربین روی تنظیمات پیش‌فرض خود بوده است. با فیسیت همراه باشید تا بررسی این گوشی از نظر دوربین آن هم از زاویه دید وب سایت DxOMark را با هم مرور کنیم.

 

دوربین اصلی و سلفی گلکسی نوت 10 پلاس 5G

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 پلاس 5G را به دوربین اصلی چهارگانه مجهز کرده است که مشخصات لنزهای آن به صورت زیر است:

  • لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، واید، گشودگی دریچه دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4، با قابلیت‌های OIS و فوکوس خودکار dual-pixel
  • لنز ثانویه 16 مگاپیکسلی، اولترا واید، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • لنز 12 مگاپیکسلی، از نوع تله فوتو، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1
  • لنز TOF

 

دوربین سلفی این گوشی هم دارای مشخصات زیر است:

  • 10 مگاپیکسلی، واید، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

جالب است بدانید که دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G با نسخه معمولی آن هیچ تفاوتی ندارد. بنابراین شاید تصور کنید که هر دو این گوشی‌ها صدر نشین جدول رتبه بندی گوشی‌ها از نظر دوربین‌ هستند، اما باید بگوییم با وجود یکی بودن سخت افزار، سامسونگ با بهره بردن از الگوریتم‌های پردازش تصویر بهبود یافته در نسخه 5G، بین دوربین این دو گوشی تفاوت ایجاد کرده است.

 

دوربین اصلی نوت 10 پلاس 5G

بنا به بررسی همین وب سایت معتبر، گلکسی نوت 10 پلاس 5G توانسته است بهترین نمره از نظر دوربین را به خود اختصاص دهد و در جایگاه نخست و با تفاوت 1 امتیازی، بالاتر از هواوی P30 پرو قرار بگیرد.

دوربین اصلی این گوشی در حوزه عکس برداری نمره 118 را به دست آورده است و در زمینه فیلم برداری موفق شده است امتیاز 101 را کسب کند و به این ترتیب نمره کلی آن 113 شده است. به صورت جزئی، نتیجه بررسی دوربین اصلی این گوشی به صورت زیر است:

بررسی نتیجه DxoMark دوربین گوشی گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

بررسی نتیجه DxoMark دوربین گوشی گلکسی نوت 10 پلاس 5G

 

با وجود اینکه گلکسی نوت 10 پلاس 5G به صورت کلی عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین را به دست آورده است اما در زمینه عکس‌برداری با دوربین اصلی، به نمره 118 اکتفا کرده است و به این ترتیب هنوز هم هواوی P30 پرو با یک امتیاز اختلاف، برتر از نوت 10 پلاس 5G است. اما از نظر فیلم برداری، این نوت 10 پلاس 5G است که گوی سبقت را از بقیه گوشی‌ها ربوده است و صدر نشین جدول است. به اعتقاد وب سایت DxOMark دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G در زمینه فیلم‌برداری در هر شرایطی فوق‌العاده است و رنگ‌ها را بسیار عالی نمایش می‌دهد. گویا این گوشی در حالت فیلم برداری 4K جزییات را به خوبی ثبت کرده و حالت فوکوس خودکار آن هم سریع و دقیق است.

 

دوربین سلفی گلکسی نوت 10 پلاس 5G

نه تنها از نظر دوربین اصلی، بلکه این گوشی از نظر دوربین سلفی هم بالاترین امتیاز را به دست آورده است. این بار اما رقیب گلکسی نوت 10 پلاس، هواوی p30 پرو نیست زیرا نوت 10 پلاس امتیاز 99 را به دست آورده است در حالی که P30 پرو به امتیاز 89 اکتفا کرده است. در واقع عملاً سامسونگ در زمینه دوربین سلفی با خودش رقابت داشته است زیرا این نسخه 5G گلکسی اس 10 بوده که در زمینه دوربین سلفی امتیاز 97 را به دست آورده است.

 

رقابتی سخت در میان است

نوت 10 پلاس 5G در حال حاضر موفق شده است که صدرنشین جدول باشد اما مشخص نیست که این جایگاه تا چه زمانی پایدار بماند زیرا هواوی میت 30 پرو در راه است و گذشته از آن گوشی‌های قدرتمند دیگری مانند پیکسل 4 و آیفون‌های جدید هم در راه هستند.

 

اخبار مرتبط:

خانواده گلکسی نوت 10 معرفی شدند؛ سه عضو قدرتمند و بدون حاشیه

گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل گلکسی نوت 9؛ رقابت دو نسل از یک خانواده

منبع خبر: sammobile و dxomark


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر