سخنگوی قوه قضاییه : خبر فیلترینگ اینستاگرام صحت ندارد

سخنگوی قوه قضاییه : خبر فیلترینگ اینستاگرام صحت ندارد

پس از انتشار خبر فیلترینگ اینستاگرام، سخنگوی قوه قضاییه گفت خبر فیلترینگ اینستاگرام صحت ندارد.

اینستاگرام تقریباً تنها شبکه اجتماعی محبوب در بین ایرانیان است که هنوز درگیر فیلترینگ نشده است اما چندی پیش در رسانه‌ها خبری منتشر شد که از در دستور کار قرار گرفتن فیلترینگ اینستاگرام خبر می‌داد. این خبر که به معاون اول دادستان کشور نسبت داده می‌شد، توسط رسانه میزان که متعلق به قوه قضاییه است تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه درباره موضوع فیلترینگ اینستاگرام به خبرنگاران چنین توضیح داده است:

انتظار بر این است جامعه رسانه‌ای ما اخلاق حرفه‌ای و سازمانی خود را به نحو شایسته مراعات کنند. مایه تأسف و تعجب است که اخباری تحت عنوان اخبار قضایی نقل می‌شود که به هیچ عنوان چنین خبری ابراز نشده است. در مقطعی که دادستان کل کشور معاون اول ندارد و هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده، خبری منتسب به معاون اول دادستانی کل نقل می‌شود که بیانگر این است که برخی افراد فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی، اخلاق حرفه‌ای را مراعات نمی‌کنند. این خبر صحت ندارد و چنین خبری هم اعلام نشده است.

حتی اسماعیلی تأکید کرده است که اگر کسی چنین ادعایی کرده باشد، موضع قوه قضاییه را بیان نکرده است بلکه نظر شخصی خودش بوده است و در ادامه چنین توضیح داد:

بر فرض اگر چنین کسی می‌بود و چنین خبری را اعلام می‌کرد، مواضع قوه قضائیه به شمار نمی‌آید. موضع قوه‌ قضائیه آن است که سخنگوی قوه قضائیه یا رئیس قوه قضائیه در ملاقات‌ها و دیدارهای خود اعلام کند. سایر مطالبی که مدیران قضایی اعلام می‌کنند، نظر شخصی خودشان است.

 

اخبار مرتبط:

دستور قضایی فیلترینگ اینستاگرام در ایران صادر شد + واکنش وزیر

 

 

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر