منتظر گوشی‌های سامسونگ با باتری گرافنی باشید؛ 5 برابر سریع‌تر شارژ شوید

منتظر گوشی‌های سامسونگ با باتری گرافنی باشید؛ 5 برابر سریع‌تر شارژ شوید

منتظر گوشی‌های سامسونگ با باتری گرافنی باشید؛ 5 برابر سریع‌تر شارژ شوید.

گوشی‌های هوشمند امروزی اغلب از باتری لیتیوم یونی و یا لیتیوم پلیمری بهره می‌برند اما به نظر می‌رسد که سامسونگ حالا در نظر دارد جایگزینی مناسب برای این باتری‌ها بسازد و در سال 2020 و یا نهایتاً تا سال 2021 یک گوشی هوشمند با باتری گرافن تولید کند.

ماجرا به توییتی از سوی ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای تکنولوژی برمی‌گردد. ایوان بلس در توییتی این افشاگری را به این شکل توضیح داده است:

سامسونگ امیدوار است که حداقل یک گوشی هوشمند تا سال آینده و یا سال 2021 عرضه کند که از باتری گرافن بهره می‌برد. این دستگاه قادر است در کمتر از نیم ساعت به صورت کامل شارژ شود، سامسونگ همچنان می‌خواهد ظرفیت باتری را افزایش دهد و در عین حال قیمت را هم کاهش دهد.

سامسونگ همیشه به افشای اطلاعات معروف است اما این بار جالب است که سامسونگ هنوز درباره این توییت هیچ اظهار نظری نکرده است.

گرافن به دلیل خاصیت‌های منحصر به فردش به عنوان یک ماده شگفت‌انگیز شناخته می‌شود. در زمینه گوشی‌های هوشمند هم محققان معتقدند باتری‌های گرافنی می‌توانند ذخیره انرژی را بهبود بدهند و همچنین سرعت شارژ باتری را هم به شدت بالا خواهند برد. در سال 2017 بود که سامسونگ اعلام کرد محققانش یک باتری از ماده گرافن تولید کرده‌اند که سرعت شارژ آن 5 برابر سریع‌تر از سرعت شارژ باتری‌های استاندارد لیتیوم یونی است.

ایده ساخت باتری که جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی شود، بعد از ناکامی سامسونگ در گوشی‌های گلکسی نوت 7 آغاز شد. در واقع در سال 2016 بود که سامسونگ گلکسی نوت 7 را راهی بازار کرد و از همان زمان بود که سیل گزارشات درباره داغ شدن بیش از حد گوشی‌ها و انفجار آن‌ها به دست سامسونگ رسید. سامسونگ دلیل این مشکل را نقص در طراحی باتری گوشی‌ها عنوان کرد و همه گوشی‌های گلکسی نوت 7 را از بازار جمع کرد. اما دوباره در گوشی‌های جدید نوت 7 که به دست کاربران رسید هم همین مشکل دیده شد و همین موضوع باعث شد که سامسونگ به صورت کامل تولید نوت 7 را متوقف کند.

این ماجرا برای سامسونگ درس عبرتی شد که باعث شد فرآیند تست خود را برای اجزا و قطعات کلیدی گوشی‌هایش تغییر دهد و سخت‌گیرانه‌تر کند. برای نمونه در زمینه باتری، سامسونگ آزمایشی 8 مرحله‌ای دارد.

 

اخبار مرتبط:

چرا عمر باتری گوشی‌های امروزی کم است؟

گوشی‌های بدون باتری؛ رویایی که در حال تحقق است

 

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر