تکنولوژی 5G اگرچه هنوز هم شگفت انگیز است اما منتظر 6G باشید

تکنولوژی 5G اگرچه هنوز هم شگفت انگیز است اما منتظر 6G باشید

تکنولوژی 5G اگرچه هنوز هم شگفت انگیز است اما منتظر 6G باشید. هواوی، سامسونگ و برخی شرکت های دیگر در حال کار روی نسل بعدی شبکه ارتباطی موبایل، 6G هستند.

5G این روزها داغ‌ترین موضوع دنیای تکنولوژی است و کمپانی‌های زیادی هستند که در تلاش‌اند تا این تکنولوژی را به محصولات خود بیاورند اما بسیاری هنوز موفق نشده‌اند. این در حالی است که هواوی نه تنها این مرحله را پشت سر گذاشته است بلکه یک گام هم جلوتر رفته است. در واقع هواوی به تازگی در آزمایشگاهش در مرکز R&D، تحقیق روی شبکه نسل ششم (6G) را آغاز کرده است.

بنا به گزارشات، هواوی در حال حاضر در حال همکاری با بیش از 13 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی روی شبکه 6G و کار‌هایی که به واسطه آن ممکن می‌شوند، است. با این وجود هواوی پیش‌بینی کرده است که انتظار ندارند تا قبل از سال 2030 تکنولوژی 6G به صورت تجاری در دسترس قرار بگیرد.

گزارشات مشابهی نشان می‌دهد که سامسونگ هم در سئول در حال تحقیق روی تکنولوژی 6G است. بنابراین اصلاً عجیب نیست که هواوی هم بخواهد در این بین جز اولین کمپانی‌های فعال در نسل بعدی شبکه ارتباطی موبایلی باشد.

فعالیت و تحقیقات در حوزه شبکه 6G به این دو کمپانی غول تکنولوژی محدود نیست بلکه در ماه ژوئن بود که نوکیا و اریکسون همکاری خود با شرکت SK Telecom را برای توسعه شبکه 6G اعلام کردند.

با این اوصاف مشخص است که اگرچه هنوز تکنولوژی 5G نوپاست و در محصولات زیادی به چشم نمی‌خورد اما با این وجود کمپانی‌هایی هستند که از همین حالا در حال برداشتن گام‌هایی در حوزه شبکه 6G هستند که البته اغلب این فعالیت‌ها تئوری بوده و به مرحله عملی نرسیده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید ترامپ هم به تکنولوژی 5G راضی نبود. البته این را هم باید بگوییم زمانی ترامپ تقاضای شبکه 6G را داده است که هنوز به تکنولوژی 5G هم دست پیدا نکرده است.

 

اخبار مرتبط:

6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

ترامپ هنوز 5G را بدست نیاورده، تقاضای 6G داده

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر