شیائومی پتنت گوشی تاشو با 3 نمایشگر و 3 دوربین را ثبت کرد

شیائومی پتنت گوشی تاشو با 3 نمایشگر و 3 دوربین را ثبت کرد

شیائومی پتنت گوشی تاشو با 3 نمایشگر و 3 دوربین را ثبت کرد. تصاویر سه بعدی از این پتنت را در فیسیت ببینید.

گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که دیگر به نظر می‌رسد کمپانی‌ها جایی برای پیشرفت نیافته‌اند. از این رو اخیراً شاهد تغییراتی هستیم که کمی هم عجیب است. یکی از این تغییرات اضافه شدن چندین دوربین به گوشی‌هاست، به طوری که این روزها اصلاً گوشی‌هایی با دوربین چهارگانه عجیب نیست. تغییر دیگری که اخیراً از سمت کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ و هواوی شاهد آن بودیم، ارائه گوشی‌های تاشدنی است. حالا اما شیائومی با یک پتنت از گوشی تاشدنی قصد ورود به این میدان را دارد.

اوایل سال جاری میلادی بود که شیائومی از عرضه گوشی تاشو خود خبر داد که از روی دو خط، یعنی نمایشگر چپ و راست تا می‌شد. سپس در ماه مارس بود که شیائومی پتنت گوشی تاشو خود را به اداره ثبت مالکیت بین ‌المللی اتحادیه اروپا، یعنی EUIPO ارائه کرد که این پتنت شامل 7 طرح بود. سپس در تاریخ 5 آگوست بود که این پتنت منتشر شد.

حالا وب سایت LetsGoDigital، وب سایتی که آخرین اخبار درباره گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و... را منتشر می‌کند، برای تجسم بهتر این پتنت، چند رندر سه بعدی از آن را منتشر کرده است.

در این رندرها می‌بینید که گوشی تاشو آینده شیائومی، دستگاه بسیار باریکی است که حاشیه‌های بسیار کوچکی دارد و در پنل پشتی آن هم دوربین سه ‌گانه عمودی قرار گرفته است. لنز ثانویه به کار رفته در دوربین این گوشی تاشو از لنز اولتراواید بهره می‌برد. لنز سوم هم از نوع تله فوتو بوده و دارای زوم دو برابری است. اگر به تصاویر سه بعدی نگاه کنید متوجه یک ایراد در این پتنت گوشی تاشو شیائومی خواهید شد، در واقع زمانی که گوشی را رو به پشت تا می‌کنید، عملاً نمی‌توانید از دوربین هیچ استفاده‌ای بکنید.

پتنت سه بعدی گوشی تاشو شیائومی

پتنت سه بعدی گوشی تاشو شیائومی

 

مسئله مهم دیگری که درباره این گوشی وجود دارد، نبود دوربین سلفی است. با این اوصاف می‌توانیم حدس بزنیم که شیائومی در این گوشی از تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر بهره برده است. ضمناً همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، پنل پشتی این گوشی از یک طراحی منحنی شیک بهره می‌برد.

در پایین گوشی یک پورت USB-C قرار دارد اما در این پتنت گوشی تاشدنی شیائومی مشخص است که جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده است. ضمناً در این تصاویر می‌بینیم که هیچ دکمه‌ای در این گوشی قرار نگرفته است. از طرفی از آنجایی که هیچ سنسور اثر انگشتی در پنل پشتی گوشی نمی‌بینیم، به نظر می‌رسد که شیائومی در این گوشی از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره برده باشد. یکی از جذابیت‌های این پتنت اینجاست که زمانی که به گوشی نیازی ندارید، عملاً با تا شدن دستگاه، یک کاور برای گوشی در دسترس شماست.

پتنت منتشر شده از سمت شیائومی برای گوشی تاشو

پتنت منتشر شده از سمت شیائومی برای گوشی تاشو

 

این احتمال وجود دارد که گوشی تاشو شیائومی از شارژ سریع 100 واتی بهره ببرد، تکنولوژی که به لطف آن یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تنها در مدت 17 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. از طرفی ممکن است که این گوشی تاشو از شبکه 5G هم پشتیبانی کند.

قیمت این گوشی تاشو شیائومی هنوز تأیید نشده است اما انتظار داریم که این گوشی بین 1500 تا 2300 یورو قیمت‌گذاری شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم در سال جاری شاهد پیشرفت چشم‌گیری در زمینه گوشی‌های موبایل نبودیم و به نظر می‌رسد که به پایان خلاقیت کمپانی‌های تولید کننده گوشی رسیده‌ایم، اما احتمالاً داستان سال 2020 متفاوت است و شاهد بازگشت جذابیت به گوشی‌های هوشمند باشیم.

 

اخبار مرتبط:

شرکت سامسونگ گوشی تاشو گلکسی فولد را تعمیر کرده است

گوشی تاشو شارپ؛ اولین گوشی تاشو عمودی با نمایشگر 6.2 اینچی

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر