تاریخ انتشار هواوی Mate X بار دیگر به تعویق افتاد، مدل جدید ممکن است صفحه نمایش‎های بیشتری داشته باشد

تاریخ انتشار هواوی Mate X بار دیگر به تعویق افتاد، مدل جدید ممکن است صفحه نمایش‎های بیشتری داشته باشد

به نظر می‏رسد که قرار نیست گوشی تاشو هواوی میت ایکس پیش از آبان ماه منتشر شود. پیش از این انتظار می‎رفت که این گوشی نهایتاً تا شهریور ماه منتشر شود. این خبر به این معنی است که ممکن است سامسونگ گلکسی فولد به اولین گوشی تاشو در بازار تبدیل شود. البته شرکت هواوی گفته که میت ایکس به هر حال تا پیش از پایان سال 2019 منتشر خواهد شد. 
البته علاوه بر این یک خبر جدید نیز شنیده می‎شود: میت ایکس بعدی ممکن است صفحه نمایش‎های بیشتری داشته باشد و تا سال دیگر منتشر شود. اما این صفحه نمایش‎های جدید در کجا قرار خواهند گرفت؟ با انتقال کاور استیل پشت که در گلس پشت هواوی میت ایکس قرار دارد می‎توان از این گلس‎ها به عنوان صفحه نمایش لمسی استفاده کرد. 
البته این یک چالش مهندسی بسیار بزرگ است و ممکن است سال‎ها طول بکشد تا هواوی به این تکنولوژی دست پیدا کند. درحال حاضر هنوز در ساخت صفحه نمایش جلوی گوشی‎های تاشو نیز مشکلاتی وجود دارد. تاریخ انتشار هواوی میت ایکس به آبان ماه موکول شده است اما امید می‎رود که دیرتر از آن منتشر نشود زیرا شرکت هواوی می‎خواهد که این گوشی برای خریدهای سال جدید و همچنین فستیوال بهار چین در سال 2020 در ویترین فروشگاه‎ها موجود باشد. 

 

Mate X تغییر خواهد کرد 


در مراسم شنژن، هواوی نسخه‎ی اولیه‎ی میت ایکس نمایش داده شد، اما این گوشی تفاوت‎هایی با نسخه‌ا‎ی داشت که در تیرماه در دستان مدیرعامل این شرکت، ریچارد یو دیده شد. در این نسخه دکمه‎ی قفل گوشی نازک‎تر شده است. درضمن لولاها آنطور که خیلی‎ها تصور می‌کردند از فیبر کربن ساخته نخواهد شد. 
علاوه بر آن مهندسین میت‎ ایکس سعی داشتند از قاب آلومیومی به جای استیل استفاده کنند که تا 20 گرم از وزن کلی دستگاه می‎کاست. متأسفانه پس از آزمایشات این گروه دریافتند که آلومینیوم به اندازه‎ی کافی قوی نیست. درنتیجه قاب میت ایکس از استیل ساخته خواهد شد. 
مهندسین میت ایکس طرح‎های دیگری را نیز امتحان کردند که هیچ کدام عملی نشد زیرا تکنولوژی آن‎ها هنوز در مرحله‎ای نیست که قابل استفاده باشد. درضمن صفحه نمایش میت ایکس نیز پلاستیکی است زیرا تکنولوژی ساخت شیشه هنوز به حدی نرسیده که قابل خم شدن باشد. هنوز چالش‎های زیادی پیش روی این شرکت‎هاست که امید می‎رود با گذر زمان رفع شود. 

 

بیشتر بخوانید:

شیائومی پتنت گوشی تاشو با 3 نمایشگر و 3 دوربین را ثبت کرد

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر