آپدیت مهم ویندوز 10 باعث خراب شدن کامپیوترهای شخصی می‎شود

آپدیت مهم ویندوز 10 باعث خراب شدن کامپیوترهای شخصی می‎شود

به خاطر یک سری مشکلات امنیتی خیلی جدی توصیه شده است که هرچه زودتر آخرین پچ امنیتی ویندوز را دریافت کنید. با این حال بسیاری از کاربران اعلام کرده‎اند که پس از نصب آپدیت کامپیوترشان دچار مشکل شده است و به ناگهان ریستارت می‎شود. بعضی از مردم ترجیح می‎دهند پیش از دریافت آخرین آپدیت مدتی صبر کنند تا مشکلات امنیتی آن حل شود اما مایکروسافت توصیه کرده که همه باید در اولین فرصت این آپدیت را دریافت کنند. 
به هر حال این اولین آپدیت ویندوز نیست که با مشکل برمی‎خورد، اما چیزی که مشکل را بزرگ می‌کند این است که دریافت این آپدیت بسیار مهم است زیرا در آن چهار شکاف امنیتی کرمی مشابه BlueKeep پچ شده‎اند. مایکروسافت خیلی جدی در این مورد گفته است که :« پچ کردن سیستم‎های آلوده در اولین فرصت بسیار حیاتی است زیرا شکاف‎های پچ شده در این آپدیت بسیار خطرناک هستند. شما می‎توانید آپدیت‎ها را از سایت مایکروسافت دریافت کنید. البته اگر آپدیت خودکار دستگاه شما فعال باشد خودش آپدیت می‎شود». 
بسیاری از کاربران روی سایت ردیت و همچنین تالارهای گفت‎وگوی مایکروسافت گفته‎اند که پس از دریافت این آپدیت به مشکل برخورده‎اند و هنگام نصب KB4512508 با کدهای خطایی مثل (0x800f0928، 0xe0000100 و 0x80073701) روبه‎رو شدند. خوشبختانه این پچ تنها به مشکلات هولولنز مرتبط است و افراد زیادی را درگیر نمی‎کند. 
علاوه بر مشکلات نصب بعضی از کاربران گفته‎اند که پچ سه شنبه باعث ریستارت شدن کامپیوترشان شده است. یک کاربر در این مورد نوشته :« صفحه سیاه می‎شود، کامپیوتر خاموش و گاهی ریستارت می‎شود و مستقیم به صفحه دسکتاپ می‏رود. پیش از ریستارت برنامه‌ها را ذخیره نمی‎کند و پس از آن به بایوس نمی‎رود. از آنجایی که کاملاً به طور ناگهانی این اتفاق می‎افتد هیچ راهی برای شناسایی آن وجود ندارد. این مشکل تنها پس از دریافت آخرین پچ امنیتی ویندوز رخ می‎دهد» . خوشبختانه این مشکل همه را درگیر نکرده است و به نظر تعداد کسانی که دچار مشکل شده‌اند خیلی زیاد نیست. 

 

بیشتر بخوانید:

مشکلات وای-فای در آپدیت جدید دستگاه‎های مایکروسافت سرفیس

 

منبع خبر: hothardware

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر