پردازنده کایرین 990 بالاخره از فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد

پردازنده کایرین 990 بالاخره از فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد

پردازنده کایرین 990 بالاخره از فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

هواوی یکی از سه کمپانی برتر در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند است که در زمینه دوربین کاملاً حرفه‌ای عمل کرده است و از طرفی این کمپانی برای گوشی‌هایش از پردازنده اختصاصی خود بهره می‌برد که آخرین پردازنده‌ این کمپانی، کایرین 980 است و کایرین 990 هم در راه است. یک مشکل بزرگی که تا کنون وجود داشته است، عدم توانایی دوربین گوشی‌های هواوی در ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه بوده است که با وجود منحصر به فرد بودن دوربین، باز هم کمبود این قابلیت به شدت احساس می‌شده است. به واسطه همین کمبودِ هواوی، کاربران مجبور بودند که بین رزولوشن بالا و یا نرخ فریم بالا، یک مورد را انتخاب کنند.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که این مشکل با وجود آمدن پردازنده کایرین 990 رو به پایان است زیرا هفته گذشته هواوی اعلام کرد که چیپست کایرین 990 از ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. از این رو بعد از گوشی‌های خانواده هواوی میت 30، نیازی به انتخاب تنها یک گزینه از بین رزولوشن بالا و یا نرخ فریم بالا نیستید.

اگرچه این قابلیت قرار است تازه به گوشی‌های هواوی بیاید، اما رقبا از سال‌ها پیش چنین امکانی را فراهم کرده بودند برای نمونه اولین کمپانی اپل بود که در سال 2017 و با عرضه گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس امکان ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه را فراهم کرد. سپس زمانی که شرکت کوالکام، پشتیبانی از این قابلیت را در پردازنده اسنپدراگون 845 فراهم کرد، سامسونگ هم در بهار 2018 این قابلیت را در گوشی‌های خانواده گلکسی S9 آورد.

بنا به شایعات انتظار داریم که پردازنده های‌سیلیکون کایرین 990 با عرضه گوشی‌های خانواده هواوی میت 30 و در تاریخ 19 سپتامبر رونمایی شود. گذشته از این هواوی تأیید کرده است که از این پردازنده در گوشی تاشو هواوی میت X و حتی در سال آینده در گوشی هواوی P40 و برخی دیگر گوشی‌های این کمپانی، مانند گوشی‌های زیر برند آنر، استفاده خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 و میت 30 پرو در تاریخ 28 شهریور با پردازنده 990 کایرین معرفی می‌شوند

پردازنده اسنپدراگون 865؛ نتایج تست پرچمدار بعدی کوالکام در گیک بنچ برای اولین بار منتشر شد


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر