هواوی قصد دارد با تکنولوژی جدید خود گوگل مپس را به چالش بکشد

هواوی قصد دارد با تکنولوژی جدید خود گوگل مپس را به چالش بکشد

هواوی در حال توسعه‎ی یک سرویس نقشه کشی است که به گزارش چاینا دیلی هدف آن به چالش کشیدن گوگل مپس است، اما نه به صورتی که تصور می‎کنید. این سرویس توسعه دهندگان نرم‎افزار را هدف قرار داده است. اپلیکیشن‎هایی که سرویس مسیریابی را ارائه می‎دهند می‎توانند به جای ساخت تکنولوژی نقشه کشی از تکنولوژی هواوی استفاده کنند. 
یکی از کارمندان هواوی به دیلی چاینا گفته که این سرویس نقشه کشی که Map Kit نام دارد به توسعه دهندگان سیستم مسیریابی ارائه می‎دهد که می‎توانند از آن در اپلیکیشن‎های خود استفاده کنند. این فرد همچنین گفت که Map Kit نقشه یابی واقعیت افزوده را نیز پشتیبانی می‎کند. هنوز دقیقاً مشخص نیست این ادعا به چه معنی است اما ممکن است چیزی شبیه به تکنولوژی واقعیت افزوده‎ی گوگل باشد. 
در این مقاله اشاره‎ای به این که هواوی از کجا قرار است اطلاعات نقشه یابی خود را به دست بیاورد شده است. چاینا دیلی گفته که Map Kit به یک سرویس نقشه کشی محلی متصل است و هواوی با غول سرویس اینترنتی روسی Yandex که داده‌های و API سرویس‎های نقشه کشی ارائه می‎دهد همکاری خواهد کرد. مدیر کل صنعت ارتباطات نیز به چاینا دیلی گفت که هواوی اطلاعات خود را از طریق ماهواره تکمیل خواهد کرد. 
منبع چاینا دیلی همچنین گفت که هواوی با Booking Holdings نیز همکاری خواهد کرد اما از آنجایی که Booking در حال حاضر به گوگل مپس برای سرویس‎های مسافرت آنلاین خود وابسته است کمی بعید است که به یک مشتری Map Kit تبدیل شود. 
هواوی باید برای رقابت در نقشه سرمایه گذاری عظیمی انجام دهد. در حال حاضر تنها گوگل موفق بوده که سرویس گوگل مپس خود را در سال 2005 راه اندازی کرده و سرمایه گذاری عظیمی روی آن انجام داده است. این شرکت در سال 2013 نرم‎افزار محبوب ویز را با قیمت 996 میلیون دلار خریداری کرده و رسماً هر اتومبینی که در هرجای دنیا در حال رانندگی است را کنترل می‎کند. 
شرکت اپل در سال 2012 نقشه خودش را ساخت اما خیلی موفق نبوده است. این شرکت تا پارسال بیشتر از داده‎های TomTom, OpenStreetMap و غیره استفاده می‎کرد اما از پارسال بیشتر از اطلاعات نقشه کشی خودش استفاده می‎کند. نوکیا نیز تکنولوژی نقشه کشی خودش را داشت که در سال 2015 آن را با قیمت 3 میلیارد دلار به یک شرکت آلمانی فروخت. این نقشه در حال حاضر در مایکروسافت بینگ مپس استفاده می‎شود. 
یکی از دلایل ساخت این سرویس ممنوعیت ارتباط تجاری با امریکاست که باعث شده این شرکت همه چیز از جمله نرم‎افزار و سخت‎افزار خود را از صفر بسازد تا دیگر به تکنولوژی امریکایی وابسته نباشد. اردیبهشت ماه دولت امریکا یک تأییدیه به هواوی داد که این شرکت تا تاریخ 28 مرداد اجازه‎ی همکاری با شرکت‌های امریکایی را دارد. هنوز مشخص نیست که هواوی چطور می‎خواهد از سیستم عامل اندروید در گوشی‎های هوشمند خود در آینده استفاده کند. 
هواوی می‎گوید که قصد دارد از اندروید در گوشی‎های هوشمند خود استفاده کند. اما اخیراً سیستم عامل هارمونی را معرفی کرده است. این شرکت می‎گوید که هارمونی بالاخره به گوشی‎های هوشمند خواهد آمد. مدیرعامل این شرکت گفت که اگر دیگر نتوانند از اندروید استفاده کنند هرموقع که بخواهند می‎توانند هارمونی را جایگزین آن کنند. Map Kit آبان ماه رونمایی خواهد شد و 150 کشور را پشتیبانی کرده و به چهل زبان موجود خواهد بود. 

 

بیشتر بخوانید:

رکود ماینینگ دلیل اصلی کاهش درآمد انویدیا؛ اوضاع در ایران چگونه است؟

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر