اشتباه نابخشودنی اپل میلیون‎ها کاربر آیفون و آیپد را به خطر انداخته است

اشتباه نابخشودنی اپل میلیون‎ها کاربر آیفون و آیپد را به خطر انداخته است

اپل تمام تلاشش را می‎کند تا پلتفرم iOS امن بماند. با این حال اشتباهاتی انجام داده که باعث شده این پلتفرم به طور کامل آسیب پذیر شود. این هفته مشخص شد که یک شکاف امنیتی قدیمی که قبلاً پچ شده در آپدیت  iOS 12.4 دوباره باز شده است، درنتیجه ممکن است یک آیفون که آخرین نسخه‌ی iOS را اجرا می‎کند هک شود. 
کاربران می‎توانند خودشان تصمیم بگیرند و از این شکاف استفاده کرده و آیفون خود را قفل شکنی کنند یا خیر. البته پیشنهاد می‎شود که این کار را نکنید چون به احتمال زیاد از این اپ استورهای شخص ثالث برای انتشار بدافزار در آیفون‎های آپدیت شده استفاده شود. 
این اتفاق یک اشتباه خیلی بزرگ از طرف شرکت اپل بوده است. البته این مشکل سخت‎افزارهایی که از تراشه‎ی A12 اجرا می‎کنند را درگیر نکرده است. برای مثال آیفون ایکس دچار مشکل شده ولی آیفون XR, XS و XS Max مشکلی ندارند. متأسفانه شرکت اپل اطلاعی از تعداد فروش محصولات خود نمی‎دهد، درنتیجه نمی‎دانیم چند دستگاه در برابر این مشکل جدید مصون هستند. 
این اولین باری است که راه حل رفع مشکل دریافت آخرین آپدیت موجود از این سیستم عامل موبایل نیست ( البته شما باید منتظر آپدیت iOS 12.4.1 بمانید تا پچ امنیتی منتشر شود). متأسفانه امکان دانگرید به نسخه‎های iOS 12.2 و 12.3 وجود ندارد و شما چاره‎ای ندارید جز این که آپدیت 12.4 را دریافت کنید. کسانی که گوشی خود را قفل شکنی می‎کنند باید خیلی حواس خود را جمع‎تر کنند و ببینند که چه دستگاه‎هایی به آن‎ها متصل می‌شود و یا از کجا نرم‌افزار دانلود می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

با نام آیفون پشت گوشی‌های اپل خداحافظی کنید

 

منبع خبر: forbes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر