مصاحبه وزیر ارتباطات با شبکه NBC آمریکا: اعتقادی به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارم

مصاحبه وزیر ارتباطات با شبکه NBC آمریکا: اعتقادی به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارم

مصاحبه وزیر ارتباطات با شبکه NBC آمریکا: اعتقادی به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارم.

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران سال‌هاست که به چشم می‌خورد اما برخلاف این شرایط می‌بینیم که تعدادی از مسئولان دولتی از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در این شبکه‌های فیلتر شده حضور فعالی دارند.

حالا آذری جهرمی با شبکه NBC آمریکا مصاحبه‌ای داشته است و در این گفت و گو اظهار کرده است که اعتقادی به محدود سازی یا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارد. در واقع نه تنها وی با این شیوه موافق نیست بلکه به اعتقاد او این کار باعث ضعف سیستم هم می‌شود. حتی او نحوه استفاده‌اش از توییتر را به عنوان مثالی برای عدم اعتقاد به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است:

استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که اعتقاد به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم.

وی در ادامه این گفت و گو که تنها بخشی از آن منتشر شده است، چنین گفته است:

فیلتر بودن توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی باعث شده که ایران در مقابل پروپاگاندای کشورهایی چون آمریکا ضعف پیدا کند و نتواند در برابر آن‌ها مقابله کند. دسترسی داشتن یک کلید به پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق بدهیم، آن هم از طریق ساختن نسخه‌های بومی اپلیکیشن‌های خارجی که هم اکنون به طور گسترده در ایران استفاده می‌شوند.

آذری جهرمی معتقد است که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه حل مناسبی نیست زیرا این کار باعث می‌شود که جلو حضور جریان ساز و اثرگذار ایرانی‌ها در عرصه بین المللی گرفته شود.

 

اخبار فناوری ایران:

برای تبدیل ADSL به VDSL چه کارهایی باید انجام شود؟

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

 

منبع خبر: دیجیاتو


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نیما

یک‌شنبه, 03 شهریور 1398

با این وضعیت تحریم ها دیگه فرقی نمیکنه شما فیلتر بکنی یا نکنی، چون به هر حال به ایرانی ها سرویس نمیدن، وقتی github بعنوان بزرگترین شبکه اجتماعی توسعه دهندگان میاد مخازن شخصی تمام اکانتهای ایرانی رو میبنده، فیلتر کردن شما مثل پاشیدن نمک روی زخم میمونه!

پاسخ

#رأي بي رأي

یک‌شنبه, 03 شهریور 1398

دمه خروس و باور کنیم یا حرف روباه رو!

پاسخ

ثبت نظر