پچ جدید ویندوز 10، اسپیکرهای بلوتوثی را خراب می‎کند

پچ جدید ویندوز 10، اسپیکرهای بلوتوثی را خراب می‎کند

پچ جدید ویندوز 10، اسپیکرهای بلوتوثی را خراب می‎کند.

کسانی که آپدیت می 2019 ویندوز 10 را دریافت کرده‌اند به یک مشکل بزرگ برخورده‌اند که باعث می‎شود اسپیکرهای بلوتوثی آن‎ها دیگر کار نکند. پچ KB4505903 که برای تعمیر بعضی از باگ‎ها از جمله رفع مشکلات تشخیص چهره Windows Hello و مشکلات دستگاه‎های بلوتوثی ساخته شده بود، به جای حل مشکل این کامپیوترها را با مشکلات جدیدی روبه‏ رو کرده است.
 KB4505903 قرار بود یک باگ صوتی را رفع کرده و کیفیت پخش دستگاه‎های صوتی بلوتوثی را بهبود بخشد، اما درعوض اسپیکر خود دستگاه را دچار مشکل می‎کند. روی این دستگاه‎ها پس از نصب آپدیت می 2019 کاربران ممکن است با این مشکل مواجه شوند که اسپیکر بلوتوثی آن‎ها دیگر به کامپیوترشان متصل نمی‎شود و اگر شد کیفیت صدای آن بسیار پایین است. 
یک مشکل دیگر که ممکن است پیش بیاید این است که اسپیکر بلوتوثی متصل شود اما صدا به جای اسپیکر بلوتوثی از اسپیکر خود کامپیوتر خارج شود. علاوه بر آن در قسمت Device Manager، ممکن است گزینه‎ی Microsoft Bluetooth A2dp با یک آیکون علامت سوال نشان داده شود. 

 

راه حل چیست

مایکروسافت در حال رفع این مشکل است اما در حال حاضر این شرکت توضیح داده که چه کاری می‎توانید انجام دهید. کاربرانی که پس از دریافت آپدیت می 2019 دچار مشکل شده‎اند باید ابزار System File Checker را دریافت کرده و از آن برای تعمیر فایل‎های خراب استفاده کنید. 
برای این کار باید خط فرمان را باز کنید. اگر نمی‎دانید چطور این کار را کنید تنها کافی است در کادر جست‎ و جو «cmd» را تایپ کرده و سپس روی اپلیکیشن Command Prompt کلیک کنید. وقتی که باز شد فرمان زیر را تایپ کنید:

sfc /scannow

 

ممکن است مجبور باشید چند دقیقه صبر کنید تا اسکن و تعمیر صورت گیرد. وقتی که تمام شد کامپیوتر خود را ریبوت کنید. امید می‎رود که پس از آن مشکل شما با دستگاه‎های بلوتوثی در ویندوز 10 رفع شود. 

 

 

شاید علاقه مند باشیم:

آپدیت مهم ویندوز 10 باعث خراب شدن کامپیوترهای شخصی می‎شود

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر