پردازنده‎ی دسکتاپ 10 هسته‎ای Comet Lake اینتل در سال 2020 منتشر خواهد شد

پردازنده‎ی دسکتاپ 10 هسته‎ای Comet Lake اینتل در سال 2020 منتشر خواهد شد

پردازنده‎ی دسکتاپ 10 هسته‎ای Comet Lake اینتل در سال 2020 منتشر خواهد شد.

شرکت اینتل اخیراً با پردازنده‎ی Comet Lake خود برای لپ‎تاپ و تبلت گرد و خاک به پا کرده، اما هنوز کارش تمام نشده است. وب‎سایت هنگ کنگی XFastest سه اسلاید را از طرف یک منبع ناشناس منتشر کرده که یک تراشه‎ی سری 400 اینتل را به همراه یک سوکت LGA 1200 نشان می‎دهد. علاوه بر آن این اسلایدها همچنین شامل پردازنده‎ی Comet Lake برای کامپیوترهای دسکتاپ می‎شود که قرار است سه ماه اول سال 2020 منتشر شود. 
بنا بر این اسلایدها این پردازنده طوری طراحی شده که ده هسته و بیست ترد را پشتیبانی می‎کند. درضمن سطح TDP این پردازنده 125W است. بنا به گزارش ExtremeTech اینتل قصد ندارد سرعت ساعت پایه را کاهش دهد، کاری که برای رفتن از نسل 8 به نسل 9 انجام داد. 
سوکت LGA 1200 آپدیت شده و تراشه سری 400 اینتل به این معنی است که شما برای این مشخصات اگر قصد ارتقا به پردازنده‎ی  Comet Lake-S را داشته باشید باید یک مادربورد جدید بخرید. درضمن این پردازنده‎ی بسیار قوی 802.11ax را که نسل بعدی وایرلس ( وای فای 6) است را نیز پشتیبانی می‎کند. 

 

اینتل یا AMD

درحالی که ما هنوز امید داریم این پردزانده‎ی جدید اینتل نازک باشد تا بتواند با پردازنده‎های 7 نانومتری AMD رقابت کند، اما این شرکت باز هم قصد دارد پردازنده‎های 14 نانومتری بسازد. البته باید صبر کنیم و ببینیم که Comet Lake-S در مقایسه با گزینه‎های جدید Ryzen که دارای 16 هسته و 32 ترد هستند چطور خواهد بود. 
درحالی که AMD از نظر تعداد هسته بهتر و بالاتر باشد اما انتظار می‎رود که هسته‌های اضافی و TDP بالا بتواند این کمبود را جبران کند. نکته‎ی اصلی برای بیشتر کاربران هزینه است. هنوز هیچ اطلاعاتی درمورد قیمت نمی‎دانیم اما ممکن است اینتل سعی کند پردازنده‎های خود را کمی ارزان‎تر از رقیبش بسازد. 

 

بیشتر بخوانید:

AMD Ryzen 5 3500، یک رقیب جدی برای پردازنده‎های ارزان قیمت اینتل

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر