تاریخ انتشار اندروید 10 تأیید شد؛ 12 شهریورماه منتظر نسخه جدید اندروید باشید

تاریخ انتشار اندروید 10 تأیید شد؛ 12 شهریورماه منتظر نسخه جدید اندروید باشید

تاریخ انتشار اندروید 10 تأیید شد؛ 12 شهریورماه منتظر نسخه جدید اندروید باشید.

نسخه بعدی سیستم عامل اندروید با همه نسخه‌های قبلی متفاوت خواهد بود، مهم‌ترین تفاوت هم نام گذاری آن خواهد بود. درواقع بعد از چندین سال گوگل تصمیم گرفته است که نام گذاری بر اساس نام شیرینی و آبنبات را کنار بگذارد و اندروید بعدی را تنها با عدد معرفی کند. بنابراین نسخه بعدی اندروید، اندروید 10 خواهد بود.

حالا گفته می‌شود که اندروید 10 به صورت رسمی در تاریخ 3 سپتامبر، یعنی 12 شهریورماه و با گوشی‌های پیکسل معرفی خواهد شد. البته کمی طول خواهد کشید تا این نسخه از سیستم عامل اندروید برای سایر گوشی‌ها هم عرضه شود.

این آپدیت مطمئناً برای همه گوشی‌های پیکسل، از جمله پیکسل 3 و 3XL، پیکسل‌های 3a و 3a XL و حتی گوشی‌های پیکسل قدیمی‌تر مانند پیکسل 2 و 2XL هم عرضه خواهد شد. جالب‌تر اینکه حتی پیکسل XL هم که در سال 2016 معرفی شد، به اندروید 10 آپدیت خواهد شد و این در حالی است که گوگل معمولاً گوشی‌هایی نهایتاً دو سال از عرضه آن‌ها می‌گذرد را به جدیدترین نسخه اندرویدش مجهز می‌کند.

 

هر آنچه درباره اندروید 10 می‌دانیم

اندروید 10 به واسطه تکنولوژی‌های جدیدی که قرار است امسال بیشتر از قبل واقعی شوند، جذابیت خاصی دارد. برای نمونه این سیستم عامل با گوشی‌های تاشدنی سازگار است، از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و با زیرنویس زنده، پاسخ هوشمند، بهبود امنیت و حریم خصوصی همراه خواهد بود. از جمله سایر قابلیت‌های مهم اندروید 10 می‌توانیم به آپدیت‌های یکپارچه در پس زمینه، ویژگی‌های کنترل والدین و حالت تاریک یا همان dark mode اشاره کنیم.

 

زمان دریافت آپدیت اندروید 10 برای گوشی‌های مختلف

معمولاً کمپانی‌های مختلف باید زمانی را صرف این مسئله کنند که گوشی‌های خود را برای دریافت نسخه جدید اندروید آماده کنند. سامسونگ معمولاً برای تست اندروید و آوردن آن روی گوشی‌هایش به سه تا چهار ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر یکی از گوشی‌های پرچم‌دار اخیر سامسونگ را در دست دارید، برای آپدیت شدن آن به اندروید 10 باید کمی صبور باشید. در جدول زیر زمان مورد انتظار برای دریافت اندروید 10 روی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را آورده‌ایم:

تاریخ انتشار اندروید 10 برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ

تاریخ انتشار اندروید 10 برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ

 

اخبار مرتبط:

گوگل از نام گذاری با شیرینی کوتاه آمد؛ اندروید بعدی اندروید 10 خواهد بود

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر