مدیرعامل VMWare: بیت کوین معضلی برای انسانیت است

مدیرعامل VMWare: بیت کوین معضلی برای انسانیت است

مدیرعامل VMWare: بیت کوین معضلی برای انسانیت است.

ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. رشد یکباره بیت کوین در سال 2017 بیشتر از هر چیزی به محبوبیت ارزهای دیجیتال دامن زد. این ماجرا باعث شد تا خرید و فروش رمز ارزها و همچنین ماینینگ آن‌ها به شدت رشد کند.

محبوبیت و ورود به صنعت ارزهای دیجیتال و ماینینگ در ایران هم مدتی است که رونق زیادی پیدا کرده است. اگرچه در ابتدا این صنعت در بین مسئولان دولتی به رسمیت شناخته نشد و حتی با این کار برخورد هم شد اما بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، صنعت ماینینگ و ارزهای دیجیتال در ایران به رسمیت شناخته شد و استخراج ارز دیجیتال هم قانونی اعلام شد.

نظرات مختلفی درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود. یکی از آخرین افرادی که درباره بیت کوین اظهار نظر کرده است، پت گلزینگر، مدیر شرکت محاسبات ابری و ماشین‌ مجازی VMWare است. وی قبل از کنفرانس سالانه‌اش در سانفرانسیسکو در تاریخ 26 آگوست، نظراتش درباره بیت کوین را بیان کرده است.

او که بیت کوین را یک عامل بد برای انسانیت می‌داند، معتقد است یکی از معضلات استخراج بیت کوین، مصرف بیش از حد انرژی است که می‌تواند منجر به تغییرات آب و هوا شود.

مسئله دیگری که او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیت کوین بیان می‌کند، استفاده از این ارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی است که این کار انسانیت را زیر سؤال برده و به ضرر جامعه خواهد بود. البته او با خود بلاک چین مخالفتی ندارد اما معتقد است که بیت کوین یک استفاده نامناسب از این تکنولوژی است.

اینکه برق مصرفی برای استخراج ارزهای دیجیتال برای جامعه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، این روزها به یکی از معضلات جهانی تبدیل شده است. یکی از کارشناسان بلاک چین درباره برق مصرفی برای ماینینگ چنین توضیح داده است:

می‌دانیم که ماینینگ با برق تأمین شده از ذغال سنگ و یا انرژی‌های تجدید پذیر انجام می‌شود. اما در مورد برق تأمین شده با انرژی‌های تجدید پذیر، فراموش نکنید که این انرژی هیچ وقت کاملاً پاک نبوده و ردپایی از کربن را از خود به جا می‌گذارد. با این حساب هر چه بیشتر بیت کوین استخراج کنیم قطعا تأثیر بیشتری روی محیط زیست خواهد داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم نظرش درباره بیت کوین را اعلام کرده است، جالب است بدانید که او هم چندان با این ارز دیجیتال موافق نیست.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم در این حوزه فعالیت دارید؟ آیا ماینینگ را دلیلی برای تغییر اقلیم می‌دانید یا خیر؟

 

اخبار مرتبط:

ترامپ صراحتا اعلام کرد مخالف ارزهای دیجیتال است

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید​​​​​​​

منبع خبر: cointelegraph


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

adsa

پنج‌شنبه, 14 شهریور 1398

اینکه یه چیز روشنه که دولت ها مخالفن با رمز ارزها دلیلش هم همه میدونن، یه اتفاق جالبی تو دنیا داره میوفته و اونم اینه که همه چیز داره از دست دولت ها در میاد و به دست مردم میوفته از قضاوت و اخبار گرفته تا پول و خریدوفروش، تا اتفاقی میوفته تو شبکه اجتماعی ها پخش میشه و این خوده مردم هستن که طاللب عدالت میشن و از دولت هیچ کاری برنمیاد و چیزی هم پشت پرده نمیمونه الان هم خوده مردم دارن تصمیم میگیرن که پولشون به جای بانک دست خودشون و در کیف پول رمزگذاری شده باشه و خودشون تصمیم میگیرن کجا خرجش کنن و قول میدم روزی میرسه که بابت نقد کردنش هم هیچ جا مالیاتی هم دیگه نمیدن چون میتونن باش حتی پیاز هم بخرن و خودش رو انتقال میدن و نیازی به نقد کردنش نیست حالا هر کی دوست داره مخالف باشه.

پاسخ

ثبت نظر