هواوی میت 30 توسط گوگل تحریم شد؛ محدودیت استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل

هواوی میت 30 توسط گوگل تحریم شد؛ محدودیت استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل

هواوی میت 30 توسط گوگل تحریم شد؛ گوگل استفاده از اپلیکیشن هایش را برای گوشی های پرچمدار هواوی میت 30 محدود کرد.

اختلاف نظری که بین آمریکا و چین وجود داشت، باعث شد تا موضوع تحریم هواوی توسط گوگل مطرح شود، به این ترتیب که بنا به این تحریم، هواوی دیگر نمی‌توانست از سیستم عامل اندروید و همچنین برنامه‌های گوگل روی روشی‌های جدیدش استفاده کند.

این تحریم باعث نگرانی شدیدی بین کاربران این گوشی‌های هوشمند شد اما پس از مدتی اعلام شد که برای 90 روز این تحریم‌ها به تعویق افتاد. از سوی دیگر هواوی چندین مرتبه اعلام کرد که گوشی بعدی‌اش، یعنی هواوی میت 30 و میت 30 پرو، بدون هیچ مشکلی و با اندروید 10 راهی بازار خواهد شد.

حالا اما به نظر می‌رسد که دوباره ورق برگشته است و گوگل قصد رفع تحریم را ندارد. در واقع گوگل به رویترز اعلام کرده است که گوشی‌های پرچم‌دار خانواده هواوی میت 30، نمی‌توانند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند. این در حالی است که هواوی به رویترز اعلام کرده بود که تا زمانی که گوگل اجازه بدهد، این کمپانی همواره از سیستم عامل اندروید روی گوشی‌هایش استفاده خواهد کرد، در غیر این صورت خودش توسعه سیستم عامل اختصاصی‌اش را ادامه خواهد داد.

گویا این طور است که مهلتی که گوگل اعلام کرده بود تنها برای گوشی‌های موجود در بازار و همکاری‌های فعلی کمپانی‌های آمریکایی و هواوی بوده است اما شامل محصولات جدید و همکاری‌های آینده نخواهد شد.

اگرچه هنوز هیچ صحبتی درباره معافیت از این تحریم توسط گوگل نشده است، اما این احتمال وجود دارد که محصولات خاصی از کمپانی هواوی مشمول معافیت شوند.

 

تصمیم هواوی چه خواهد بود؟

در حال حاضر هواوی دومین کمپانی بزرگ دنیا در تولید گوشی‌های هوشمند است و دقیقاً بعد از سامسونگ و قبل از اپل، پرفروش‌ترین گوشی‌ها را دارد. اما به نظر می‌رسد که وجود تحریم‎های گوگل، جایگاه هواوی متزلزل شود. سناریو دیگر این است که هواوی همواره آینده‌نگر است، بنابراین شاید هواوی مجدداً به فکر استفاده از سیستم عامل هارمونی روی گوشی‌هایش بیفتد.

در واقع هواوی بعد از این تحریم‌ها بود که صحبت‌های جدی‌اش درباره توسعه سیستم عامل اختصاصی‌اش را بیان کرد اما بعد از به تعویق افتادن تحریم‌ها، هواوی اعلام کرد که سیستم عامل هارمونی گزینه انتخابی این کمپانی برای گوشی‌های هوشمند نیست و ترجیحاً انتخاب اولشان اندروید است. هواوی اعلام کرده بود که از سیستم عامل هارمونی بیشتر روی دستگاه‌های خانه هوشمند خود بهره خواهد برد و اولین دستگاه هم تلویزیون هوشمند آنر ویژن پرو بود.

حتی اگر تحریم هواوی جدی هم باشد، هواوی تلاش می‌کند تا سیستم عاملی که برای گوشی‌های هوشمندش توسعه می‌دهد، به اکوسیستم گوگل نزدیک بوده و امکان دسترسی به سرویس‌هایی همچون گوگل مپ، فوتوز، جیمیل و... را داشته باشد.

ضمنا باید بدانید که هواوی در نظر دارد تا پرچم‌داران بعدی خود از خانواده هواوی میت 30 را در اواخر ماه سپتامبر، یعنی اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه، معرفی کند.

 

اگر تحریم گوگل پای بر جا باشد و هواوی میت 30 و میت 30 پرو با سیستم عامل اختصاصی هواوی راهی بازار شوند، تصمیم شما چیست؟ آیا به هواوی اعتماد کرده و گوشی جدیدش را انتخاب می‌کنید و یا اینکه ریسک نمی‌کنید و به سراغ یک گوشی بی دردسر می‌روید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

 

اخبار مرتبط:

تلویزیون هوشمند آنر ویژن پرو؛ اولین محصول هواوی با سیستم عامل هارمونی معرفی شد

هواوی از رقیب اندروید رونمایی کرد: سیستم عامل هارمونی

منبع خبر: techradar


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

MostAfA

شنبه, 09 شهریور 1398

هواوی کارش تموم شد
هواوی اونوقتی که توی محصولات 5G ابزار جاسوسی تعبیه میکرد باید فکر اینجاشو میکرد
فکر میکنید سیستم عامل بومی هواوی به کجا میرسه ؟
مگه همه چینی ها از هواوی استفاده میکنند ؟ کلی برند چینی وجود داره که گوشی تولید میکنه و خود مردم چین میرن از اون برند ها گوشی میخرن چه بسا که الان هم مردم چین از هواوی فاصله گرفتن
بحث تحریم فقط حیطه نرم افزار نیست و سخت افزارهام تحریم میشن
دیگه خبری از CPU اسنپدراگون نیست و کلی قطعات دیگه..
درسته هواوی خودش پردازنده تولید میکنه اما منه خریدار آشنا به گوشی فقط گوشی با پردازنده اسنپدراگون میخرم ، حالا شاید خیلی از مردم براشون مهم نباشه
بحث دوم سیستم عامل بومی که روش اینستا ، فیسبوک ، واتس اپ و .. نصب نشه چه فایده داره؟
میگن سیستم عامل بومی شون امکان نصب نرم افزار اندروید داره، چه تضمینی وجود داره توو آپدیت بعدی اینستا این امکان روی سیستم عامل مورد نظر محدود نشه؟
و کلی مسائل دیگه
باید قبول کرد در صورت تحریم سفت و سخت ، هواوی دیگه وجود نخواهد داشت.

پاسخ

alireza

شنبه, 09 شهریور 1398

درود
ما در ایران مهندسین بسیار خبره و با استعداد و نخبه داریم .
یکی از کارهایی که برای گوشی همراه انجام می شود ، برنامه نویسی و رابط نرم افزاری است .
در ایران غفلت بزرگی از سوی سازمانهای مربوطه مثل پارک فناوری ، نهاد ریاست جمهوری و ... و بخصوص بخش خصوصی صورت گرفته است .
مثلا بنده برای اینکه در کشور بتوانم خازنهای smd و انواع دیگر تولید کنم ، و بتوانم کشور را از خرید خارجی بی نیاز کنم .
همچنین انواع کیفیتهای مختلف تولید می کنم تا بر اساس نیاز ، شرکتها بتوانند استفاده کنند .
رفتم دنبال مجوز ، چند نفر که می خواستند امضا کنند ، آیه یاس می خواندند و می گفتند ، طرح از همین حالا شکست خورده بدان .
البته این وسط پول زیر میزی هم می خواستند ، و می گفتند برو چین بزن و بیار ایران بفروش .
آخه من که می خواستم با کیفیت درجه 1 آلمان و ژاپن تولید کنم ، دنبال چین برای چه بروم ؟؟؟
همه موارد و مواد لازم را در ایران می توانستم تولید کنم ، و حتی بهتر از اروپا و ژاپن .
به هر حال نگذاشتند و چند بار سنگ اندازی کردند تا اینکه مهندسین نخبه که برای ساخت لوازم خازن و ... دور هم جمع کرده بودم ، از ایران فراری دادند .
جنگ اقتصادی و تحریم هم هیچ تاثیری نداشت ، همه چیز در ایران داشتم .کرم داخل خود درخت است و از داخل کشور ، افراد خائن داریم که دلشان به حال این مملکت نمی سوزد و برای بیگانه ها و اجنبی ها بسیار زیبا می رقصند .

پاسخ

hosein

شنبه, 09 شهریور 1398

اگر چینی ها و بخصوص چیپ سازهای چینی بتوانند ic ها و قطعات سخت افزاری قوی تر از آمریکایی ها تولید کنند و بتوانند بومی سازی کنند ، ابرقدرتی آمریکا شکسته می شود .
آمریکا به خاطر همین هم است که سعی می کند ، دانشمندان چینی را به آمریکا ببرد و مونتاژکاران را در چین نگهدارد .
خیلی وقت است حداقل 64 ساله که آمریکایی ها دانشمندان جهان را در مشت خودشان محکم گرفته اند و سعی می کنند تمام کارهای انها را در خاک آمریکا تحت نظر خودشان بگیرند .
اگر کشوری مثل آمریکا موفق عمل می کند ، به خاطر پول دادن به دانشمندان و دادن جایگاه علمی به آنها پیشرفت می کند .
البته چین قریب به 20 سالی است که در جذب دانشمندان گوی رقبت را از آمریکا ربوده و تکنولوژی از چند سال دیگر از چین دیده می شود .

پاسخ

میثم

چهارشنبه, 31 اردیبهشت 1399

آمریکا فکر کرده همه کشورها ژاپن و آلمانن که هر برنامه ای که آمریکا میریزه رو اجرا کنن. هر چند که صحبت های سران هر دو این کشورها هم در چند سال اخیر نشون میده که کم کم دلشون! می خواد از وابستگی خارج بشن. البته این اتفاق به این زودی ها رخ نمیده. ولی این رو میدونن که اگر این کار رو هر چه سریعتر انجام ندن زیر دعوای آمریکا با چین و دنیا، از بین میرن (قدرت فعلیشون رو از دست میدن).
در دنیای جدید! چین اولین کشوری هست که داره قدرتمند میشه و ساختار حکومتش هم نسبتا مستقله.
چین (مردم چین) قطعا در تمام زمینه هایی که احساس کنه سود براش داره وارد میشه آمریکا هم نمیتونه متوقفش کنه.
این دعواها نوید شکل گیری دنیای چند قطبی (آمریکا، چین،‌ ا ر و پ ا !، هند، روسیه، ژاپن و ...) رو میده که بسیار برای مردم دنیا و ما سودمند تره. فقط بد بخت هوآوی داره با خاک یکسان میشه :)

پاسخ

ثبت نظر