کنفرانس مایکروسافت2015 : لومیا 950 اولین پرچم دار ویندوز 10 موبایل مایکروسافت

کنفرانس  مایکروسافت2015 : لومیا 950  اولین پرچم دار ویندوز 10 موبایل مایکروسافت

لومیا 950 به طور رسمی معرفی شد.محصولی که چند وقت اخیر بازار شایعات و گمانه زنی های گرمی داشت.مایکروسافت لومیا 950 را به عنوان اولین پرچم دارد ویندوز 10 موبایل معرفی کرد.

لومیا 950 به طور رسمی معرفی شد.محصولی که چند وقت اخیر بازار شایعات و گمانه زنی های گرمی داشت.مایکروسافت لومیا 950 را به عنوان اولین پرچم دارد ویندوز 10 موبایل معرفی کرد.

صفحه نمایش این گوشی OLED است و اندازه ی آن 5.2 اینچی است و رزولوشن آن 2,560  1,440x می باشد.بر اساس گفته ها مایکروسافت در قسمت سخت افزاری این گوشی و برادر دیگرش یعنی  950XL سنگ تمام گذاشته است.خبر خوب برای کاربران آینده ی این گوشی ها مایع خنک کننده است که ظاهرا در سرفیس پرو 4 هم استفاده شده است و این یعنی با داغ شدن گوشی ها خداحافظی کنید.انتظار می رفت که علاوه بر اطلاعاتی که چند وقت اخیر فاش شده ،مایکروسافت هنوز هم بتواند مخاطبان خود را با ویژگی های دیگر سوپرایز کند.

پردازنده ی این گوشی 6 هسته ای کوالکام اسنپدراگون 808 است. رم آن 3 گیگابایت است.32 گیگابایت حافظه ی داخلی دارد و خبر خوب برای کاربران آینده این است که تا 2 ترابایت کارت حافظه را پشتیبانی می کند.

بخش هیجان انگیز دیگر لومیا 950 دوربین آن است.دوربین اصلی 20 مگاپیکسل است و لنز کارل زاییس به کمک ارتقای کیفیت این دوربین آمده است البته استفاده از این لنز در گوشی های لومیا نکته ی جدیدی نیست.لرزش گیر اپتیکال از ویژگی های دیگر این دوربین است.فناوری PureView هم از ویژگی های دیگر این دوربین لومیا 950 است و این که این گوشی دارای فلش سه گانه است.در کل،نتیجه ی تمام این ویژگی ها سخت افزاری و فناوری ها خبر از کیفیت بالای این دوربین و البته عکس هایی که با آن ثبت خواهد شد می دهد.دوربین جلوی  این لومیا 5 مگاپیکسل است که در نوع خود با کیفیت محسوب می شود و برای طرفدارن همیشگی سلفی خبر خوبی است.

از ویژگی های دیگر این لومیا،ویندوز هلو است.ویژگی که منطبق با ویندوز 10 موبایل است و به کمک تامین امنیت این گوشی ها آمده است.اسکنر عنبیه چشم این گوشی ها باعث شده ویندوز هلو در این گوشی ها کاربرد داشته باشد.

ویندوز هلو سرویس تازه ی مایکروسافت است که با ویندوز 10 منطبق است. اثر انگشت ، چهره ، یا عنبیه چشم را برای تایید مجوز ورود به سیستم عامل فراهم کند نه تنها این سرویس بلکه مایکروسافت برای محکم کاری و امنیت بیشتر سرویس Possport را نیز در کنار سرویس ویندوز هلو اضافه نموده است.ویندوز هلو به مراتب از هک پسوورد ها امنیتش بسیار بیشتر می باشد مخصوصا با امکان تشخصی هویت انسان ها بر اساس اشعه مادون قرمز.

آنتن دهی از مشکلات همیشگی کاربران موبایل بوده است که همواره کاربران با آن دست به گریبان اند.البته این معضل چند سالی است به حادی ابتدای ظهور گوشی های همراه نیست.خبر خوب دیگر این است که این گوشی ها دارای آنتن دو گانه هستند.یعنی این دو آنتن در دو جهت مختلف بهترین سیگنال را جستجو می کنند تا کیفیت مکالمه بالا باشد.این فناوری هنوز در گوشی های موجود در بازار فراگیر نشده است و نمونه ی آن در یکی از گوشی های بلک بری تعبیه شده بود.

لومیا 950 همرا با این گوشی ها یک پورت USB نوع C عرضه خواهد کرد.این پورت یک انتقال دهنده ی بسیار سریع و بی شک یک شارژ کننده ی بسیار سریع خواهد بود.بر اساس آن چه که اعلام شد 50 درصد باتری در ظرف 30 دقیقه شارژ خواهد شد.بدنه ی این گوشی ها پلی کربنات است که امضای لومیا محسوب می شود.

قیمت 549 دلار،قیمت اعلام شده برای این گوشی ها است و در نوامبر یا آبان ماه عرضه خواهد شد.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر