ردمی نوت 8 پرو در مقابل ردمی نوت 7 پرو ؛ بررسی دو گوشی شگفت انگیز اما ارزان قیمت

ردمی نوت 8 پرو در مقابل ردمی نوت 7 پرو ؛ بررسی دو گوشی شگفت انگیز اما ارزان قیمت

ردمی نوت 8 پرو در مقابل ردمی نوت 7 پرو ؛ بررسی دو گوشی شگفت انگیز اما ارزان قیمت.

ردمی زیر برند اقتصادی از شیائومی است که در یک سال گذشته گرد و خاک عجیبی در بین گوشی‌های هوشمند اقتصادی به پا کرده است. مشخصات بسیار عالی در کنار قیمت فوق‌العاده مناسب این گوشی‌ها، باعث شده است تا گوشی‌های سری ردمی طرفداران زیادی پیدا کنند. یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین این گوشی‌ها، ردمی نوت 7 پرو است که در ماه فوریه رونمایی شد. حالا پس از گذشت حدود 9 ماه، شیائومی گوشی جدیدی از این خانواده را با نام ردمی نوت 8 پرو معرفی کرده است که نسبت به ردمی نوت 7 پرو ارتقا یافته است و دارای مشخصات و ویژگی‌هایی است که در این بازه قیمتی بی‌نظیر است. با فیسیت همراه باشید تا این دو گوشی خوش قیمت، قدرتمند و زیبا را با هم مقایسه کنیم.

 

بررسی ردمی نوت 8 پرو در مقابل ردمی نوت 7 پرو

طراحی

شیائومی گوشی هوشمند ردمی نوت 7 پرو را با استفاده از پوشش گوریلا گلس 5 در هر دو پنل پشتی و جلویی محافظت می‌کند. دوربین اصلی در این گوشی در کوشه و به صورت عمودی قرار گرفته است. این موارد در حالی است که ردمی نوت 8 پرو هم در هر دو پنل جلویی و پشتی از پوشش گوریلا گلس 5 بهره می‌برد اما جایگاه دوربین در این گوشی تغییر کرده است. در واقع در گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو به تقلید از ردمی K20 pro، دوربین در وسط پنل پشتی و روی ستون فقرات گوشی قرار گرفته است.

ضمناً حسگر اثر انگشت هم در هر دو گوشی در پنل پشتی و در وسط قرار گرفته است.

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

گوشی هوشمند ردمی نوت 8 پرو

 

نمایشگر

گوشی اقتصادی اما قدرتمند ردمی نوت 7 پرو به نمایشگر 6.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بهره می‌برد. این در حالی است که ردمی نوت 8 پرو به نمایشگر 6.53 اینچی از نوع LCD با همان رزولوشن مجهز شده است.

هر دو گوشی از ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر بهره می‌برند اما بریدگی مربوط به ردمی نوت 7 پرو کمی کوچک‌تر از ردمی نوت 8 پرو است که این تفاوت هم به دلیل نوع بریدگی است. ضمناً همان‌طور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم، نمایشگر هر دو این گوشی‌ها با استفاده از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

با توجه به اینکه نمایشگر ردمی نوت 8 پرو کمی بزرگ‌تر شده است، چگالی پیکسلی آن از 409 به 395 کاهش پیدا کرده است اما تفاوت واضحی در sharpness آن نمی‌بینیم. ضمناً همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم هیچ یک از این گوشی‌ها از اسکنر زیر نمایشگر بهره نمی‌برند.

 

عملکرد

معمولاً این پردازنده است که عملکرد یک گوشی هوشمند را مشخص می‌کند. ردمی نوت 7 پرو از اسنپدراگون 675 بهره می‌برد که یکی از بهترین پردازنده‌ها در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. این در حالی است که ردمی نوت 8 پرو از پردازنده گیمینگ MediaTek Helio G90T بهره می‌برد (به عنوان گوشی که به این پردازنده مجهز شده است) و انتظار می‌رود که به لطف این پردازنده ردمی نوت 8 پرو تجربه یک بازی عالی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

ضمناً ردمی نوت 7 پرو با دو میزان رم، یکی 4 و دیگری 6 گیگابایت در دسترسی کاربران است اما ردمی نوت 8 پرو با 6 و 8 گیگابایت رم راهی بازار خواهد شد.

 

دوربین

استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی یکی از مهم‌ترین تغییرات در گوشی‌های هوشمند در نیمه اول 2019 بود که تقریباً اکثر کمپانی‌ها به سراغ آن رفتند. ردمی نوت 7 پرو هم یکی از اولین گوشی‌هایی بود که به این دوربین مجهز شد. این گوشی از دوربین دوگانه اصلی با لنزهای 48 و 5 مگاپیکسلی (عمق سنج) بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی هم یک دوربین 13 مگاپیکسلی است.

گوشی هوشمند ردمی نوت 7 پرو

گوشی هوشمند ردمی نوت 7 پرو

 

در ردمی نوت 8 پرو اما شیائومی قدرت دوربین را به حد اعلا رسانده است. این گوشی از دوربین چهارگانه اصلی با لنزهای 64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. ضمناً این گوشی به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است.

 

شارژ و باتری

گوشی‌های ردمی را با باتری‌های غول پیکر می‌شناسیم. ردمی نوت 7 پرو از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند بهره می‌برد. این در حالی است که ردمی نوت 8 پرو به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی و +Quick Charge 4 مجهز شده است.

هر دو این گوشی‌ها از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می‌برند. ضمناً در هر دو آن‌ها امکان اضافه کردن حافظه هم وجود دارد.

 

قیمت

نسخه‌ای از ردمی نوت 7 پرو با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 195 دلار و نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رم 236 دلار قیمت دارد.

ردمی نوت 8 پرو هم با توجه به میزان رم و حافظه داخلی، به صورت زیر قیمت گذاری شده است:

  • 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی : 195 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی : 250 دلار

 

 

اخبار مرتبط:

ردمی نوت 7 پرو؛ میانرده خوش قیمت شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

گوشی ردمی نوت 8 و 8 پرو معرفی شدند؛ تجربه اولین‌های شگفت انگیز در یک گوشی فوق‌العاده ارزان

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر