هواوی برای استفاده از سیستم عامل اورورا به جای اندروید با روسیه مذاکره می‌کند

هواوی برای استفاده از سیستم عامل اورورا به جای اندروید با روسیه مذاکره می‌کند

به لطف اندروید هواوی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطات در دنیا تبدیل شده است. این شرکت در ابتدا با استفاده از پلتفرم متن باز و بدون استفاده از سرویس‌های گوگل در چین فروخته می‌شد، اما پس از آن به یکی از بزرگ‎ترین شرکت‎های بین‎المللی و حتی به دومین شرکت بزرگ سازنده گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شد. اما تحریم‌های امریکا علیه این شرکت باعث شد که هواوی با مشکلات بسیار جدی روبه‎رو شود. هواوی ناچار شده که سیستم عامل اندروید را جایگزین کند و حال گفته می‌شود که قصد دارد از سیستم عامل روسی اورورا استفاده کند. 
مشکل از اردیبهشت ماه شروع شد که دپارتمان تجاری ایالات متحده این شرکت را در لیست سیاه خود قرار داد. شرکت‌های امریکایی تنها در صورتی می‌توانند تکنولوژی خود را صادر کنند که از طرف دولت مجوز داشته باشند و هیچ مجوزی به شرکت هواوی داده نشده است و درنتیجه شرکت‎های بسیار زیادی روابط خود را با هواوی قطع کرده‌اند. این شرکت تا نود روز مجوز تجارت را با شرکت‌های امریکایی دارد اما پس از آن هواوی نخواهد توانست حتی برای دستگاه‌هایش آپدیت‌های گوگل را دریافت کند و تنها به بخش‌های متن باز اندروید دسترسی خواهد داشت. 
برای جلوگیری از بروز مشکل هواوی سیستم عامل هارمونی را توسعه داده است و پیش‎تر گفته بود که اگر دیگر نتواند از اندروید استفاده کند هارمونی را جایگزین خواهد کرد، اما این کار را نکرده است. حال هواوی تأیید کرده که قرار است برای استفاده از سیستم عامل اورورا با روسیه مذاکره کند. 
سیستم عامل اورورا یک نسخه از سیستم عامل سیل‌فیش است که توسط شرکت روس تلکام روسی توسعه یافته است. این شرکت توسط دولت روسیه کنترل می‎شود. هنوز مشخص نیست که هواوی چه چیزی در سر دارد اما روس تلکام گفته که برای همکاری در زمینه‎های مختلف با این شرکت بزرگ چینی آماده است. 
بنا به گفته‎ی یک منبع روس تلکام و هواوی در حال مذاکره برای مصب سیستم عامل اورورا روی صدها هزار تبلت برای سرشماری جمعیت سال 2020 روسیه هستند. گفته می‌شود که هواوی برای این مذاکره بسیار مشتاق است و حتی نمونه‎هایی از تبلت‎هایی که از این سیستم عامل استفاده می‎کنند را ساخته است. ممکن است هواوی به طور کامل سیستم عامل اورورا را برای گوشی‌های هوشمند خود انتخاب کند. 
کمی بعید است که هواوی به طور کامل از سیستم عامل هارمونی صرف نظر کند اما اورورا می‌تواند یک میانبر برای روابط بیشتر با روسیه شود. سرویس‌های گوگل خیلی در روسیه محبوب نیستند و این موضوع می‌تواند کار هواوی را در بازار روسیه راحت کند.  

 

بیشتر بخوانید:

هواوی از رقیب اندروید رونمایی کرد: سیستم عامل هارمونی

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر