جدیدترین آپدیت ویندوز 10 به پردازنده آسیب می‌رساند

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 به پردازنده آسیب می‌رساند

مایکروسافت اخیراً آپدیت Windows 10 KB4512941  را برای آپدیت می 2019 ویندوز 10 منتشر کرده است. در حالی که این آپدیت مشکلات زیادی را حل می‌کند اما یک مشکل جدید خیلی جدی ایجاد می‌کند. بعضی از کاربرانی که آن را دریافت کرده‌اند متوجه شده‌اند که میزان مصرف پردازنده‌ی آن‌ها بسیار بالا می‌رود و کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت این مشکل را ایجاد می‌کند. 
کاربران زیادی در تالارهای گفت‎وگو این مشکل را گزارش کرده و گفته‌اند که عملکرد دستگاه آن‌ها پس از دریافت آپدیت به شدت پایین آمده است. این مشکل را کورتانا ایجاد کرده که باعث می‌شود میزان مصرف پردازنده حتی زمانی که در حال استفاده نیست تا 40% افزایش یابد. این مشکل برای حافظه نیز پیش آمده است. 
چیزی که بیش از همه آزار دهنده است این است که آپدیت KB4512941 پیش از انتشار توسط کاربران ویندوز اینسایدر تست شده بود و کاربران ویندوز اینسایدر این مشکل میزان مصرف پردازنده را در Feedback Hub ( اپلیکیشنی که کاربران ویندوز اینسایدر از طریق آن مشکلات نسخه‌های منتشر نشده‌ی ویندوز را گزارش می‌کنند) اعلام کرده بودند. اما به نظر می‎رسد که مایکروسافت این گزارش‌ها را نادیده گرفته و آپدیت را منتشر کرده است.

 

چطور این مشکل را حل کنیم؟


بعضی از کاربران توانسته‎اند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. البته برای این کار باید رجیستری را ویرایش کنید. به خاطر داشته باشید که پیش از ویرایش رجیستری حتماً از کامپیوتر خود بکاپ بگیرید. برای این کار دکمه‌های  Windows + R را روی صفحه کلید خود فشار داده و «regedit» را تایپ کنید. 
HKEY_CURRENT_USER را باز کرده و به \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search بروید. در اینجا می‌توانید یک ورودی رجیستری به نام BingSearchEnabled را ببینید. آن را انتخاب کرده و «Reg Value» را روی 0 قرار دهید. 
این کار جست‌وجویی که در کامپیوتر خود انجام می‌دهید و به بینگ، موتور جست‌وجوی مایکروسافت منتقل می‌شود را متوقف خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید با حذف نصب آپدیت نیز مشکل را حل کنید. برای این کار به تنظیمات رفته و روی «Update & Security» کلیک کنید. سپس «'View update history» را انتخاب و روی «Uninstall updates» کلیک کنید. سپس آپدیت KB4512941 را انتخاب و روی «Uninstall» کلیک کنید. این مشکل برای مایکروسافت بسیار خجالت آور است، به خصوص که باید آن را پیش از انتشار آپدیت برای همه رفع می‌کرد. به هر حال امید می‌رود که این شرکت مشکل را به زودی حل کند. 

 

بیشتر بخوانید:

نصب دوباره سیستم عامل ویندوز10 از طریق فضای ابری

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی ق.

سه‌شنبه, 12 شهریور 1398

همه ی این مشکلات فقط برای نسخه pro هستش ، بهترین نسخه Enterprise هست دوستان بهتره Enterprise نصب کنید

پاسخ

ثبت نظر