بررسی کانن EOS 90D؛ اولین دوربین DSLR کانن با قابلیت ضبط ویدیو 4K کراپ نشده

بررسی کانن EOS 90D؛ اولین دوربین DSLR کانن با قابلیت ضبط ویدیو 4K کراپ نشده

بررسی کانن EOS 90D؛ اولین دوربین DSLR کانن با قابلیت ضبط ویدیو 4K کراپ نشده را در فیسیت ببینید.

کانن EOS 90D جدیدترین دوربین میانرده و محبوب از سری دوربین‌های DSLR کانن است. این دوربین عملاً به عنوان جایگزینی برای دوربین‌های 70D و 80D کانن محسوب می‌شود، بنابراین کانن نهایت تلاشش را کرده است تا این دوربین را با قابلیت‌های خاصی و جذابی راهی بازار کند. در واقع کانن با عرضه این دوربین قصد دارد بگوید که هنوز زمان کنار گذاشتن دوربین‌های DSLR نرسیده است. با فیسیت همراه باشید تا این دوربین را به شما معرفی کنیم.

 

بررسی دوربین کانن 90D

سنسور 32.5 مگاپیکسلی قدرتمند

دوربین EOS 90D کانن از سنسور قدرتمند 32.5 مگاپیکسلی (CMOS (APS-C بهره می‌برد که قادر است تصاویر فوق العاده با کیفیتی را ثبت کند و این بهبود بسیار خوب نسبت به سنسور 24 مگاپیکسلی دوربین کانن 80D است.

 

ثبت تصاویر با کیفیت به لطف فوکوس خودکار Dual Pixel

دوربین کانن 90D از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel با 45 نقطه فوکوس متقاطع با پوشش عمودی 100 درصدی و 88 درصدی افقی قاب، به خوبی می‌تواند سوژه را تشخیص داده و روی آن فوکوس کند. حتی کانن مدعی است که این سیستم فوکوس خودکار به نوعی است که می‌توان با این دوربین در زیر نور مهتاب هم عکاسی کرد.

دوربین DSLR کانن 90D

دوربین DSLR کانن 90D

پردازنده Digic 8؛ یک مشخصه مهم

علاوه بر سنسور قدرتمند، مشخصه برجسته دیگر این دوربین، پردازنده تصویر Digic 8 است که اگر به بدبینانه‌ترین شکل هم به آن نگاه کنیم، حداقل روی کاغذ مشخصه بسیار خوبی برای این دوربین به حساب می‌آید. به لطف همین پردازنده تصویر Digic 8، دوربین کانن EOS 90D قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K با نرخ فریم 30 فریم ‌بر‌ ثانیه و Full HD‌ تا حداکثر 120 فریم ‌بر ‌ثانیه را دارد، این در حالی است که دوربین 80D نهایتاً می‌تواند ویدیویی با کیفیت 1080p را ضبط کند.

از سوی دیگر به لطف همین پردازنده تصویر، دوربین کانن EOS 90D می‌تواند تا 10 فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی با فوکوس خودکار داشته باشد، که این مورد، خود پیشرفت بزرگی نسبت به دوربین کانن 80D با 7 فریم بر ثانیه است.

پشتیبانی از فرمت جدید CR3 RAW، دیگر ویژگی مهم این دوربین DSLR جدید کانن است که مجدداً به لطف پردازنده تصویر Digic 8 محقق شده است.

 

سایر مشخصات دوربین کانن 90D

کانن در طراحی این دوربین DSLR جدیدش، تغییرات چندانی را نسبت به قبل اعمال نکرده است و به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در این بخش، می‌توانیم به تعبیه جوی استیک اشاره کنیم. از جمله سایر مشخصات این دوربین می‌توان به نمایشگر لمسی چرخان 3 اینچی با 1.04 میلیون نقطه، فلاش جهنده، بلوتوث و وای فای اشاره کنیم.

 

نقاط قوت و ضعف دوربین کانن 90D

نقاط قوت

  • سنسور 32.5 مگاپیکسلی
  • نرخ فریم تا 10 فریم بر ثانیه
  • قابلیت ضبط ویدیو 4k کراپ نشده
  • کنترل Joystick

 

نقطه ضعف

  • فاقد قابلیت شارژ با USB-C

 

قیمت و زمان عرضه دوربین کانن 90D

این دوربین از ماه آینده راهی بازار خواهد شد و کانن برای آن قیمت 1199 دلار را در نظر گرفته است. البته این قیمت تنها برای بدنه این دوربین DLSR است اما این دوربین به همراه لنز 55-18 میلی متری حدود 1349 دلار و به همراه لنز 135-18 میلی متری حدود 1599 دلار قیمت خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط:

بهترین دوربین متعلق به کدام گوشی هستند ؛ بهترین دوربین گوشی 2019

آیا شما به یک دوربین DSLR نیاز دارید؟

نیکون دوربین D3400 DSLR را برای کاربران مشتاق معرفی کرد!​​​​​​​

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر