مایکروسافت و اینتل با همکاری هم لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش می‌سازند

مایکروسافت و اینتل با همکاری هم لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش می‌سازند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت درمورد لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش بسیار جدی است. گفته می‌شود که این شرکت برای ساخت چنین دستگاهی قرارداد بسته است. وب‌سایت DigiTimes ادعا کرده که مایکروسافت و اینتل درحال ایجاد استانداردهایی برای نوت بوک با دو صفحه نمایش هستند. این استانداردها مخصوص لپ‌تاپ‌هایی است که صفحه نمایش تاشو دارند ( به بیان دیگر فقط یک صفحه نمایش که با استفاده از یک لولای زیر صفحه تا می‌شود). 
ما تا به حال الگوها و کانسپت‌های زیادی از مایکروسافت دیده‌ایم که در آن لپ‎تاپ تاشو را به تصویر کشیده است. درضمن شرکت لنوو هم اکنون مدل تبلت تاشو ThinkPad X1 و دل لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش XPS را ساخته که سال دیگر منتشر می‎شود. درضمن تا به حال چیزهای زیادی درمورد لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش Surface Centaurus مایکروسافت شنیده‌ایم. پس این طرح خیلی چیزی جدید و دور از ذهن نیست. پیش از این نیز گزارشاتی درمورد همکاری مایکروسافت و اینتل برای ساخت لپ‌تاپ Surface Centaurus شنیده بودیم، درنتیجه همکاری بیشتر این دو شرکت کاملاً محتمل است. 

 

بازی حدسی 


در این گزارش چیز زیادی درمورد استانداردها گفته نشده اما می‌توان چند حدس در این مورد زد. پردازنده‌ی این دستگاه باید قابلیت‌های خاصی داشته باشد و البته برای این که مشکلی ایجاد نشود دو صفحه نمایش باید با یکدیگر جفت شوند ( ممکن است برای این کار قاب نازک حذف و یا از روش‌های دیگری استفاده شود.)
پیش از این مایکروسافت یک الگو از تکنولوژی جدید خود منتشر کرده بود تا نشان دهد که دو صفحه نمایش هیچ تناقضاتی با هم ندارند و به صورت هماهنگ تصاویر را نشان دهند. این نکته در صفحه نمایش‌های دوتایی بسیار کلیدی است زیرا اگر تفاوتی بین دو صفحه نمایش وجود داشته باشد وقتی که یک تصویر، اپلیکیشن و یا صفحه وب در هردو صفحه نشان داده می‌شود، تصویر به مشکل برمی‎خورد. 
علاوه بر آن ممکن است مایکروسافت نسخه‌ی ویندوزی که این دستگاه اجرا می‌کند را تغییر دهد. شرکت مایکروسافت مدت‌هاست که به این موضوع فکر می‌کند که سیستم عامل باید چطور در دو صفحه نمایش نشان داده شود. اگر این اخبار حقیقت داشته باشد به زودی خواهیم فهمید زیرا مایکروسافت در اواخر آبان ماه رویداد بزرگ سرفیس را پیش رو دارد و شاید لپ‌تاپ Centaurus را نیز معرفی کند. 

 

بیشتر بخوانید:

باتری مایکروسافت سرفیس پرو 5 و 6 مشکلات بسیار جدی دارد

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر