سونی اکسپریا 5: بازگشت سونی به گوشی‌های کامپکت

سونی اکسپریا 5: بازگشت سونی به گوشی‌های کامپکت

سونی اکسپریا 5 بازگشت سونی به گوشی‌های هوشمند کامپکت است. اوایل این هفته سونی در یک پست اینستاگرامی به طور غیر مستقیم از انتشار گوشی اکسپریا کامپکت خبر دارد و امروز این گوشی را امروز در مراسم ایفا 2019 به طور رسمی معرفی کرد. مدیر اجرایی سونی، شیگاکی اشیزوکا گفت که اکسپریا 5 دارای تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ی سونی در یک بدنه‌ی کوچک و فشرده است. 
البته این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی گوشی‌های کامپکت سامسونگ، مثل XZ2 Compact مدل بالاتر است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد و رزلوشن 2560 x 1080 است که HDR را نیز پشتیبانی می‌کند. سونی همچنین می‌گوید که این گوشی  Dolby Atmos را نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای نسبت ابعاد 21:9 مشابه اکسپریا 1 است. درنتیجه به نظر می‌رسد با این که اکسپریا 5 کامپکت است با این حال بلند است. این گوشی در چهار رنگ منتشر شده و با کنترلر DualShock 4 سونی سازگار است. 
اکسپریا 5 دارای دوربین پشت سه تایی است که شامل یک لنز با سنسور 12 مگاپیکسلی و روزنه f/1.6 دوازده میلی متری، لنز تلسکوپی 52 میلی متری f/2.4 و یک لنز زاویه گسترده 16 میلی متری  f/2.4 است. از نظر نرم‌افزاری سونی می‌گوید که این دستگاه دارای تکنولوژی فکوس خودکار مشابه دوربین‌های آلفای این شرکت است. 
اکسپریا 5 دارای پردازنده‌ی کوالکوم اسنپ‌دراگون  855 SoC است. البته سونی هنوز نگفته که رم یا حافظه‌ی این دستگاه چقدر است. گوشی اکسپریا 5 از هفته‌ی آینده در اروپا قابل پیش خرید است و فروش آن از آبان ماه شروع خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی A90 5G معرفی شد؛ یک گوشی قدرتمند در لباس میانرده

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر