تراشه‌ی جدید 5G هواوی Mate X در مراسم ایفا 2019

تراشه‌ی جدید 5G هواوی Mate X در مراسم ایفا 2019

تراشه‌ی جدید 5G هواوی Mate X در مراسم ایفا 2019

در گوشی پرچم‌دار Huawei Mate 30 Pro و همچنین گوشی تاشو Mate X از تراشه‌ی 5G استفاده خواهد شد. شرکت هواوی این تراشه را در مراسم ایفا 2019 رونمایی کرد. 
آینده‌ی هواوی به خاطر تحریم این شرکت توسط آمریکا کمی نامشخص است. اما هواوی بیش از پیش به تلاش خود ادامه می‌دهد و حال تراشه‌ی Kirin 990 را رونمایی کرده است. Kirin 990 یک تراشه‌ی 5G است، به این معنی که دیگر نیازی به استفاده از یک مودم 5G اکسترنال برای این تراشه وجود ندارد. این تراشه با استفاده از طراحی 7nm FinFET Plus ساخته شده که از لیتوگرافی Extreme Ultraviolet استفاده می‌کند. 
پیش از این صحبت‌هایی درمورد این که هواوی قرار است از تراشه‎ی Kirin 985 در گوشی‎های پرچم‌دار خود استفاده کند شنیده شده بود اما اگر این شرکت بخواهد گوشی‌هایش را در دو مدل 5G و 4G-LTE تولید کند ممکن است از تراشه‌های مختلف در گوشی‌های خود استفاده کند. 

 

هواوی تنها نیست 

با این که این خبر برای طرفداران هواوی که قصد خرید Huawei P40 یا گوشی تاشو Mate X را دارند بسیار هیجان انگیز است، هواوی تنها شرکتی نیست که اقدام به ساخت تراشه با قابلیت 5G کرده است. سامسونگ نیز اخیراً تراشه‌ی Exynos 980 خود را معرفی کرده که دارای مودم 5G است. سامسونگ گفته که این گوشی تا پایان سال و به همراه سامسونگ گلکسی اس 11 منتشر خواهد شد. 
Kirin 990 هواوی تنها به گوشی‌های پرچم‌دار خواهد آمد، درنتیجه ممکن است از تراشه سامسونگ مدل بالاتر باشد، اما تراشه‌ی Exynos 980 مشخصاتی دارد که به نظر بیشتر برای گوشی‎های میان رده 5G مناسب است. به هرحال تراشه‌ی هواوی اولین تراشه 5G است که در بازار منتشر خواهد شد. گوشی Mate 30 Pro در تاریخ 28 شهریور منتشر خواهد شد و کمی عجیب است که هواوی بخواهد تراشه‌اش را پیش از انتشار گوشی وارد بازار کند. 

 

بیشتر بخوانید:

ایفا 2019: پشتیبانی کنترلر DualShock 4 به سونی اکسپریا 1 می‌آید

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر