آیفون 11 در مقابل آیفون XR ؛ رقابت دو همرده از یک خانواده، کدام یک برنده رقابت است؟

آیفون 11 در مقابل آیفون XR ؛ رقابت دو همرده از یک خانواده، کدام یک برنده رقابت است؟

آیفون 11 در مقابل آیفون XR ؛ رقابت دو همرده از یک خانواده، کدام یک برنده رقابت است؟ با این بررسی همراه فیسیت باشید.

آیفون 11 یکی از جدیدترین گوشی‌های آیفونی است که اپل تنها دو روز پیش از آن رونمایی کرد. البته آیفون 11، ارزان قیمت‌ترین آیفون 2019 است اما دو مدل قدرتمندتر از این گوشی با نام‌های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس هم رونمایی شد.

جالب است بدانید که آیفون XR، ارزان قیمت‌ترین مدل آیفون 2018، پرفروش‌ترین گوشی در نیمه اول سال 2019 است. از آنجایی که آیفون 11 جایگزینی برای آیفون XR است، از این رو تصمیم گرفتیم آیفون 11 و آیفون XR را با هم مقایسه کنیم. با فیسیت همراه باشید.

 

مقایسه آیفون 11 و آیفون XR

طراحی و مقاومت

برنده رقابت: آیفون 11

از همین ابتدا باید بگوییم که آیفون 11 شباهت زیادی به آیفون XR دارد. در واقع از نظر طراحی، بزرگ‌ترین تفاوتی که در این دو گوشی می‌بینیم، اضافه شدن یک دوربین اضافی به آیفون 11 و رنگ بندی جدید است. البته به شخصه معتقدم که رنگ بندی آیفون XR به مراتب جذاب‌تر از رنگ بندی آیفون 11 است. در مقابل ابعاد، وزن و جنس این دو گوشی کاملاً یکی است.

رنگ بندی آیفون 11 و آیفون XR

رنگ بندی آیفون 11 و آیفون XR

 

از نظر مقاومت هم هر دو گوشی آیفون، به لطف بدنه‌ای که از جنس آلومینیوم است و با گلس محافظت می‌شود، مشابه است. بنابراین بهترین راه این است که برای آیفون خود کیس محافظ مناسبی تهیه کنید.

یکی از بهبودهایی که آیفون 11 داشته است، بهره بردن از استاندارد IP68 است، این در حالی است که آیفون XR از استاندارد IP67 بهره می‌برد. به عبارتی آیفون 11 برای مدت 30 دقیقه تا عمق 2 متری آب دوام می‌آورد، در حالی که آیفون XR تنها تا عمق 1 متری آب دوام می‌آورد.

بنابراین برنده این رقابت در این بخش، آیفون 11 است.

 

نمایشگر

برنده رقابت: هر دو

آیفون 11 و آیفون XR، هر دو از نمایشگر مشابهی بهره می‌برند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. هر دو این گوشی‌ها به نمایشگر 6.1 اینچی Liquid Retina از نوع LCD با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل و چگالی پیکسلی 326 مجهز شده‌اند. با این اوصاف هر دو آیفون 11 و XR در این رقابت همرده هستند.

 

دوربین

برنده رقابت: آیفون 11

آیفون XR تنها آیفون 2018 بود که با تک دوربین (با لنز 12 مگاپیکسلی) راهی بازار شد اما باز هم کیفیت دوربین این گوشی بسیار عالی است. حالا آیفون 11 علاوه بر همان دوربین آیفون XR، از یک لنز ثانویه هم بهره می‌برد. این گوشی به یک لنز 12 مگاپیکسلی واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید مجهز شده است. لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید تفاوت مهمی در کیفیت عکس برداری این گوشی ایجاد کرده است و میدان دید 120 درجه‌ای را فراهم می‌کند. با این اوصاف آیفون 11 نه تنها همه توانایی‌های آیفون XR را دارد، بلکه بهتر هم هست.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت سلفی‌های اسلوموشن که به slofies معروف است، دیگر ویژگی مهم آیفون 11 است.

دوربین آیفون 11 در مقابل دوربین آیفون XR

دوربین آیفون 11 در مقابل دوربین آیفون XR

نرم افزار و به روز رسانی‌ها

برنده رقابت: هر دو

آیفون 11 و آیفون XR هر دو از آخرین نسخه سیستم عامل اپل، یعنی iOS13 بهره می‌برند. البته آیفون XR که قدیمی‌تر است، چند آپدیت کوچک برای سیستم عامل دریافت خواهد کرد. بنابراین فاکتور سیستم عامل را به عنوان یک فاکتور مهم برای انتخاب گوشی در نظر نگیرید زیرا به زودی هر دو این گوشی‌ها به آخرین ورژن سیستم عامل iOS مجهز خواهند شد.

 

عملکرد، عمر باتری و شارژ

برنده رقابت: آیفون 11

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون 11، مجهز شدن به پردازنده A13 Bionic است که 20 درصد سریع‌تر از پردازنده A12 (که در آیفون XR به کار رفته بود) است و 40 درصد هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. با این وجود باید بدانید که پردازنده به کار رفته در آیفون XR، همچنان به اندازه‌ای قدرتمند است که به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد.

هر دو آیفون 11 و آیفون XR از شارژ سریعِ مشابه و قابلیت شارژ وایرلس بهره می‌برند اما یکی از بهبودهای آیفون 11، افزایش حجم باتری آن است. این گوشی به باتری 3110 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که به ادعای اپل، حدودا 1 ساعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون XR نگه می‌دارد. البته باز هم باید بگوییم که باتری آیفون XR هنوز هم برای یک روز کامل، نیاز شما را مرتفع می‌سازد.

با این اوصاف کاملاً مشخص است که از نظر عملکرد و باتری، هر چند آیفون XR قدرتمند است اما آیفون 11 یک سر و گردن بالاتر از آن است.

 

قیمت آیفون 11 در مقابل آیفون XR

برنده رقابت: انتخاب با شما

قیمت آیفون 11 یکی از برجسته‌ترین مشخصات این گوشی است که آن را جذاب‌تر کرده است. این گوشی با قیمت 699 دلار به فروش خواهد رسید و از 13 سپتامبر هم قابل پیش خرید است اما از 20 سپتامبر به دست مشتریان خواهد رسید.

البته این نکته را باید بدانید که به دنبال معرفی آیفون‌های 2019، سیاست اپل، کاهش قیمت آیفون XR بوده است. به طوری که قیمت این گوشی از 749 دلار به 599 دلار کاهش یافته است. حالا دیگر این انتخاب شماست که با 100 دلار هزینه بیشتر، آیفون 11 را انتخاب کنید و یا اینکه به آیفون XR رضایت دهید.

 

انتخاب شما کدام گوشی است؟ آیفون 11 و یا آیفون XR؟ دلایل خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

 

اخبار مرتبط:

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

کاهش چشمگیر قیمت گوشی‌های آیفون به دنبال رونمایی از آیفون‌های 2019

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر