اپل یک پیغام مخفی برای شما دارد؛ راز پنهان پشت ویدیو خلاصه رویداد معرفی آیفون 11

اپل یک پیغام مخفی برای شما دارد؛ راز پنهان پشت ویدیو خلاصه رویداد معرفی آیفون 11

اپل یک پیغام مخفی برای شما دارد؛ راز پنهان پشت ویدیو خلاصه رویداد معرفی آیفون 11 چیست؟

10 سپتامبر بود که اپل در مراسمی در سالن استیو جابز، از آیفون‌های 2019 خود با نام‌های آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس رونمایی کرد. به فاصله‌ی کوتاهی از این رویداد، اپل ویدیویی از خلاصه مراسم و هر آنچه در این رویداد معرفی شده بود، در حد 2 دقیقه را در یوتیوب منتشر کرد که یک پیغام مخفی برای علاقه‌مندان به اپل داشت.

این ویدیوی کوتاه یک نکته جالب داشت که از دید عده زیادی از کاربرانی که این ویدیو را تماشا کردند، مخفی مانده بود اما اولین کسی که متوجه یک موضوع جالب در این ویدیو شد، Gcarsk، یکی از کاربران تیزبین سایت ردیت بود. او در این ویدیو پیغام پنهان شده اپل را که به Easter Egg معروف شده است، مشاهده کرد.

در واقع در زمان 1:23 ثانیه و درست بعد از best-selling PC، این پیغام مخفی برای کمتر از یک چشم بر هم زدن نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را در ویدیو زیر ببینید:

 

رمزگشایی پیام مخفی اپل

همان‌طور که می‌دانید، این صفحه آبی که به صفحه آبی مرگ معروف است، را زمانی می‌بینیم که ویندوز ما دچار مشکل جدی شده باشد. اما این بار داستان متفاوت است. اگر به بالای ارور نگاه کنید عبارت Error 09102019 را می‌بینید. به این ارور دقت کنید، متوجه می‌شوید که تاریخ مراسم اپل است، یعنی 10 سپتامبر 2019.

پیغام مخفی اپل برای طرفداران دو آتشه خود

پیغام مخفی اپل برای طرفداران دو آتشه خود

 

در ادامه یک جمله به صورت زیر نوشته شده است:

این فقط یک ایده است. اما شاید خوب باشد که یک پیغام مخفی برای طرفداران با دقت اپل داشته باشیم که ویدیو را stop کنند.

حالا به سراغ اعداد صفر و یکی برویم که در این صفحه می‌بینیم که همان پیغام مخفی است.شاید در نگاه اول هیچ برداشتی از این اعداد نداشته باشید اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که راز پشت این صفر و یک‌ها، تبدیل آن‌ها از باینری به اسکی (binary-to-ascii) است. حالا پیغام مخفی اپل مشخص می‌شود که به صورت زیر است:

واقعاً برای ترجمه این متن زمان گذاشتید؟ ما شما را دوست داریم.

اگرچه این ایده جذاب بود اما صادقانه بگوییم که انتظار یک جمله دوستتان داریم، آن هم بعد از این همه تلاش برای رمزگشایی پیغام اپل را نداشتیم.

 

اخبار مرتبط:

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: techcrunch


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد طاها

شنبه, 23 شهریور 1398

چقدر نامردن این چیه گفتن دیوونه ها این اپلم ما رو مسخره کرده

پاسخ

ثبت نظر