تماس امن در اسنپ فعال شد؛ شماره خود را از دید راننده مخفی کنید

تماس امن در اسنپ فعال شد؛ شماره خود را از دید راننده مخفی کنید

تماس امن در اسنپ فعال شد؛ شماره خود را از دید راننده مخفی کنید. این قابلیت از امروز در سراسر ایران در دسترس همه کاربران قرار گرفت.

اسنپ، یکی از بزرگ‌ترین تاکسی‌های اینترنتی در ایران است که از طریق شماره موبایل، امکان ارتباط بین مسافران و راننده فراهم می‌کند. اگر جز کاربران اپلیکیشن اسنپ باشید، احتمالاً به این موضوع فکر کرده‌اید که چقدر بهتر بود اگر شماره مسافر و راننده، برای یکدیگر نمایش داده نمی‌شد و حتی یک روش چت، درون خود برنامه برای مسافر و راننده وجود داشت. حالا اما از امروز برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ای به به‌اشتراک‌گذاری شماره خود با راننده و یا برعکس ندارند، در سراسر ایران، قابلیت تماس امن در دسترس قرار گرفته است.

شماره موبایل جز اطلاعات شخصی هر کاربری به حساب می‌آید. بنابراین تلاش برای فاش نشدن این قلم داده خصوصی، احترام به حریم خصوصی کاربران و حفظ حریم شخصی آن‌هاست که اسنپ در پی محقق کردن آن است. اما قابلیت تماس امن چیست و چطور می‌توان آن را فعال کرد؟ با فیسیت همراه باشید تا استفاده از این قابلیت را به شما آموزش دهیم.

 

قابلیت تماس امن چیست؟

تماس امن در اصل به معنای پنهان کردن شماره تلفن همراه است، به این ترتیب که برای برقراری تماس کاربر با راننده، شماره هیچ کدام از طرفین نمایش داده نمی‌شود، بلکه یک شماره واسط، که از سمت اسنپ مشخص شده است، این کار را برعهده می‌گیرد.

این قابلیت تماس امن که به پنهان سازی شماره تلفن همراه هم معروف است، اولین بار در تاریخ 7 آذر ماه 96 و در شهر مشهد، به صورت آزمایشی فعال شد. حالا پس از گذشت کمتر از 2 سال از این آزمایش، قابلیت تماس امن به صورت رایگان در اختیار همه کاربران اسنپ در سراسر ایران قرار گرفته است.

 

نحوه فعال سازی قابلیت تماس امن در اسنپ

اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید شماره موبایل شما از طریق اسنپ در اختیار هیچ کسی قرار بگیرد، کافی است دو مرحله زیر را طی کنید:

  • فارغ از شهر خود، کافی است کد 200 را به شماره 1000550 ارسال کنید.
  • حالا پیامکی با متن " سرویس پنهان کردن شماره تماس برای شما فعال گردید" را دریافت خواهید کرد.

کار تمام است، به این ترتیب شماره تماس شما و راننده، از دید یکدیگر پنهان می‌شود. شما به عنوان مسافر، شماره ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۱ و راننده هم شماره ۰۹۰۱۰۰۰۹۰۰۲ را می‌بیند.

 

غیر فعال کردن تماس امن در اسنپ

اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از این سرویس ندارید، برای غیر فعال سازی آن کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • کد 201 را به شماره 100550 ارسال کنید.
  • حالا پیامکی با متن " سرویس پنهان کردن شماره تماس برای شما غیر فعال گردید" دریافت خواهید کرد.

به این ترتیب تماس امن در اسنپ برای شما غیر فعال خواهد شد.

 

رانندگان ناشنوا اسنپ در لیست سفید

رانندگان ناشنوا در این بین استثنا هستند. از آنجایی که رانندگان ناشنوا برای ارتباط با مسافر از ارسال پیامک استفاده می‌کنند، قابلیت تماس امن برای آن‌ها مشکل ساز خواهد شد. کافی است رانندگان ناشنوا خودشان را به دفاتر اسنپ در شهر خود معرفی کنند تا در فهرست سفید قرار گرفته و تماس امن برای آن‌ها غیر فعال شود.

 

 

اخبار مرتبط:

اسنپ شایعه نقض حریم خصوصی را رد کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سینا

یک‌شنبه, 24 شهریور 1398

خیلی خوب شد، قبلا مثل این بود که تو هر تاکسی میشینی شماره بدی به رانند، اونم با این وضعیت راننده‌ها که از هر 10 مورد 9 تا مشکل دار هستند!

پاسخ

بی نام

چهارشنبه, 11 دی 1398

تو خودت مشکل داری حیوون . بیشتر راننده های اسنپ تحصیل کرده دانشگاهین که از بیکاری با اسنپ کار میکنن

پاسخ

ایسو

پنج‌شنبه, 24 بهمن 1398

خودت مشکل داری کاور

پاسخ

نرگس

پنج‌شنبه, 01 اسفند 1398

من شماره تلفن همراه یکی از راننده اسنپ که منو برده میخوام چجوری باید پیدایش کنم

پاسخ

حسين کاوسي

سه‌شنبه, 25 شهریور 1399

ايا حساب کاربري من فعال شده يا ن؟؟

پاسخ

ثبت نظر