SYNC 3 فورد بیشتر شبیه به گوشی هوشمند است، اما هنوز جای پیشرفت دارد

SYNC 3 فورد بیشتر شبیه به گوشی هوشمند است، اما هنوز جای پیشرفت دارد

به طور کلی، SYNC 3 صفحه نمایش واضح تری دارد و به خاطر نرم افزار ارتقا یافته Nuance قابلیت تشخیص صدای بهتر آن امکان برقراری ارتباط صوتی با سیستم بسیار آسان تر شده است. با این حال SYNC 3 خیلی با گوشی های هوشمند سازگار نیست. اگر شما آیفون دارید، هنوز ناچارید که گوشی خود را از طریق یک درگاه USB متصل کنید تا بتوانید از اپلیکیشن موبایل روی سیستم AppLink استفاده کنید. اتصال بدون سیم از طریق بلوتوث فقط برای گوشی های اندروید امکان پذیر است. وقتی که پارسال فورد اعلام کرد که قصد دارد سیستم IVI خود را از سیستم عامل Windows Embedded Automotive به Blackberry's QNX تغییر دهد، کارشناسان معتقد بودند که در مسیر درستی قدم گذاشته است. QNX پلت فورم مناسب تری برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل می باشد، به این معنی که اپلیکیشن های گوشی های هوشمند حال و آینده می توانند با آن ادغام شوند. اخیرا، QNX به پلت فورم سیستم کامپیوتری غالب در صنعت اتومبیل تبدیل شده است و توسط شرکت هایی مانند آئودی، BMW، کریسلر، تویوتا و فولکس واگن مورد بررسی قرار گرفته است. SYNC 3 IVI فورد در مدل های 2016 Escape، Fiesta، F-150, Mustang و Transit موجود می باشد.

xl 2014 ford sync3 1 100616201 large.idge


به طور کلی، SYNC 3 صفحه نمایش واضح تری دارد و به خاطر نرم افزار ارتقا یافته Nuance  قابلیت تشخیص صدای بهتر آن امکان برقراری ارتباط صوتی با سیستم بسیار آسان تر شده است. با این حال SYNC 3 خیلی با گوشی های هوشمند سازگار نیست. اگر شما آیفون دارید، هنوز ناچارید که گوشی خود را از طریق یک درگاه USB متصل کنید تا بتوانید از اپلیکیشن موبایل روی سیستم AppLink استفاده کنید. اتصال بدون سیم از طریق بلوتوث فقط برای گوشی های اندروید امکان پذیر است. وقتی که پارسال فورد اعلام کرد که قصد دارد سیستم IVI خود را از سیستم عامل  Windows Embedded Automotive به  Blackberry's QNX تغییر دهد، کارشناسان معتقد بودند که در مسیر درستی قدم گذاشته است. QNX پلت فورم مناسب تری برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل می باشد، به این معنی که اپلیکیشن های گوشی های هوشمند حال و آینده می توانند با آن ادغام شوند. اخیرا، QNX به پلت فورم سیستم کامپیوتری غالب در صنعت اتومبیل تبدیل شده است و توسط شرکت هایی مانند آئودی، BMW، کریسلر، تویوتا و فولکس واگن مورد بررسی قرار گرفته است. SYNC 3 IVI فورد در مدل های 2016 Escape، Fiesta،  F-150, Mustang و Transit موجود می باشد.

screen shot 2015 09 21 at 4.56.33 pm 100616200 large.idge

چند تا از مشکلات عمده
بعضی از اپلیکیشن ها مثل iHeartRadio و Spotify اول باید پیش از این که روی صفحه IVI نشان داده شوند روی گوشی آیفون راه اندازی شوند. شرکت فورد اعلام کرد که در حال کار کردن با شرکت اپل است تا کاری کنند که SYNC IVI به صورت اتوماتیک اپلیکیشن های سازگار تلفن همراه را تشخیص دهد ، همانطور که الان با Pandora این کار انجام می شود. SYNC 3 همچنین Apple CarPlay و Android Auto را پشتیبانی نمی کند. فورد قصد دارد که در آینده رابط برنامه نویسی (API ) اندروید و اپل را ارائه دهد، البته هیچ زمانی را برای آن مشخص نکرده اند. البته اگر از این کاستی ها بگذریم پیشرفت هایی نیز در این سیستم نیز به وجود آمده است.

screen shot 2015 09 22 at 12.15.34 pm 100616205 large.idge

سخت افزار جدید
علاوه بر تغییرات نرم افزاری  SYNC 3 سخت افزار جدیدی نیز دارد، که بر پایه یک CPU دو هسته ای است که با GHz 1.7 از Texas Instruments اجرا می شود. سیستم قبلی SYNC دارای CPU یک هسته ای بود که با MHz 600 از Freescale اجرا می شد. فورد صفحه نمایش لمسی مقاومتی خود را با صفحه نمایش لمسی خازنی عوض کرده است. به جای فشار دادن روی صفحه برای فعال سازی یک عملیات ، مانند سیستم قبلی، حال یک تماس خیلی سطحی همین کار را انجام می دهد. صفحه نمایش جدید همچنین قابلیت نیشگون گرفتن و ضربه زدن برای زوم کردن، و همچنین گرافیک بالا تری نیز دارد. صفحه اصلی سیستم SYNC 2 دارای چهار گوشه بود: جهت یابی، تلفن، سرگرمی و هوا شناسی ؛ و هر قسمت به یک منو با جزئیات بیشتر باز می شد. SYNC 3 سه گوشه اصلی دارد--- جهت یابی، سرگرمی و تلفن. نقشه GPS در SYNC 3 نه تنها خیابانی که در آن هستید را به شما نشان می دهد، محدودیت سرعت را نیز به شما نشان می دهد.

fordsync3 02 hr 100616190 large.idge
سیستم جهت یابی مستقل
مانند نسل های قبلی SYNC در این یکی نیز جهت یابی بدون استفاده از دست انجام می گیرد و شما می توانید آدرس و یا مکان مورد نظر خود را به سیستم بگویید. از دیگر ویژگی های سیستم  SYNC 3 جست و جوی One Box است، یک پنجره جست و جو مانند گوگل که می تواند مکان ها و یا آدرس ها را همانند یک موتور جست و جو گر اینترنت بیابد. در سیستم قبلی SYNC کاربر ناچار بود که آدرس، شماره ها، نام خیابان ها، و نام شهر را در پنجره های جداگانه بنویسید. اما با SYNC 3 شما می توانید از سیستم خود سوال بپرسید. به این صورت که دکمه فعال سازی صدا را روی فرمان فشار می دهید و سوال خود را می پرسید. همچنین از طریق دکمه فعال سازی صدا می توانید بدون استفاده از دست از طریق گوشی هوشمند خود پیام کوتاه بفرستید . از دیگر ویژگی های بسیار جالب  SYNC 3 به روز رسانی های نرم افزاری از طریق وای فای است. کافی است اتومیبیل خود را در نزدیکی روتر وای فای خانه خود پارک کنید و برای دریافت به روز رسانی ها به وای فای متصل شوید. در گذشته صاحبان اتومبیل ناچار بودند که به روز رسانی ها را دانلود کنند و از طریق یک درگاه USB به سیستم خود منتقل کنند و یا اتومبیل را پیش نمایندگی ها ببرند. SYNC 3 قابلیت های بسیار مهمی دارد و زندگی را بسیار ساده تر می کند، البته هنوز خیلی چیز ها هستند که نیاز به بهبود یافتن دارند. هر چه باشد اتومبیل ها این روز ها به یکی از ابزار های دیجیتالی متحرک تبدیل شده اند!

screen shot 2015 09 22 at 12.16.04 pm 100616206 large.idge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر