چرا اپل واچ سری 5 از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌برد؟

چرا اپل واچ سری 5 از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌برد؟

چرا اپل واچ سری 5 از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌برد؟ با این بررسی همراه فیسیت باشید.

اپل واچ سری 5 (Apple watch series 5) جدیدترین ساعت هوشمند اپل است که در تاریخ 10 سپتامبر، یعنی 19 شهریور ماه، در کنار آیفون‌های 11 معرفی شد. این ساعت هوشمند از قابلیت‌های بسیاری بهره می‌برد که بسیاری از این قابلیت‌های کاملاً جدید و نو هستند مانند نمایشگر همیشه روشن رتینا، ردیابی وضعیت سلامت بانوان، برنامه Activity Trends و... . با این وجود ساعت هوشمند جدید اپل همچنان از یک قابلیت مهم بی‌بهره مانده است، ردیابی خواب! اگرچه برای اضافه شدن این قابلیت هیچ کاری از دست ما برنمی‌آید اما حداقل می‌توانیم به این سؤال بپردازیم که چرا ساعت‌های هوشمند اپل از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌برند. با فیسیت همراه باشید.

 

اهمیت ردیابی خواب در سلامتی

اپل در مراسم امسال خود، معرفی اپل واچ سری 5 را با نمایش ویدیویی از رضایت کاربران از اپل واچ سری 4 و با تمرکز بر ضربان سنج قلب و سلامت این عضو مهم آغاز کرد. با این وجود اپل به هیچ عنوان نمی‌تواند ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 را به عنوان یک پوشیدنی سلامت محور و ردیاب سلامتی معرفی کند زیرا هیچ جای تردیدی نیست که خواب تأثیر به سزایی بر سلامتی و مخصوصاً بر سلامت قلب و عروق دارد.

طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، افراد بالغی که کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می‌خوابند، با مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، سکته مغزی و چاقی مواجه خواهند شد. اگرچه اپل واچ سری 5 قادر است اختلال خواب آپنه (یا همان وقف تنفسی در خواب) را تشخیص دهد اما این کافی نیست و باید بتواند سایر مسائل مربوط به سلامتی را هم بررسی کند.

اگرچه معمولا ورزشکاران از ساعت هوشمند اپل واچ استفاده نمی‌کنند اما قابلیت ردیابی خواب برای کاربران عادی هم کاربردی است و بر سلامتی آن‌ها تأثیر مثبت خواهد داشت. حتی همان مشخصات پیش پا افتاده ردیابی خواب مانند طول زمان خواب و زمان بیداری هم می‌تواند به کاربران کمک کنند که دقیق‌تر به وضعیت سلامتی خود توجه کرده و درباره آن تصمیم گیری کنند.

 

چرا اپل واچ سری 5 از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌‎برد؟

اولین دلیلی که برای اضافه نشدن قابلیت ردیابی خواب در ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 وجود دارد، طول عمر باتری آن است. اگرچه این ساعت هوشمند از نمایشگر با درجه پایین پلی‌سیلیکون و اکسید (LTPO) بهره می‌برد، و بنابراین انرژی کمی مصرف می‌کند اما همچنان اپل واچ سری 5 همان 18 ساعت باتری را نگه‌ می‌دارد، درست مانند سری 3 و 4 ای ساعت هوشمند.

دلیل دیگر هم طراحی است ساعت هوشمند است. اپل واچ سری 5 اگرچه طراحی صیقلی و صافی دارد و از جنس اعلایی ساخته شده است اما این ساعت هوشمند آنقدرها هم راحت نیست که هنگام خواب و در رخت خواب از آن استفاده کنید.

 

ردیابی خواب چندان هم دقیق نیست

البته این مسئله را نباید فراموش کنید که با شتاب سنج، ضربان سنج قلب و میکروفونی که روی مچ دست بسته می‌شود، نمی‌توان به صورت دقیق کیفیت و وضعیت خواب را سنجید و جای خطا وجود دارد. برای نمونه ممکن است که همچنان که روی تخت نشسته‌اید و در حال اسکرول کردن نمایشگر گوشی خود هستید، ساعت‌های هوشمند وضعیت شما را خواب سبک تشخیص دهند. با این وجود این مسئله دلیل نمی‌شود که اپل در پنجمین سری از ساعت هوشمندش هم قابلیت ردیابی خواب را در نظر نگیرد.

 

اخبار مرتبط:

بررسی اپل واچ سری 5؛ ساعت هوشمندی فراتر از تصور

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: pcmag


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر