گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس؛ اولین گوشی‌هایی که گواهی نامه وای فای 6 را دریافت کردند

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس؛ اولین گوشی‌هایی که گواهی نامه وای فای 6 را دریافت کردند

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس؛ اولین گوشی‌هایی که گواهی نامه وای فای 6 را دریافت کردند.

دو روز پیش بود که وای فای 6 رسماً معرفی شد و حالا سامسونگ قبل از همه کمپانی‌ها دست به کار شده و برای پرچمداران جدیدش، گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس، گواهی نامه وای فای 6 را از اتحادیه وای فای گرفته است. دریافت این گواهی نامه به این معناست که گلکسی نوت‌های جدید سامسونگ نه تنها از استاندارد جدید پشتیبانی می‌کنند بلکه عملکرد بهینه‌ای هم در این شبکه از خود نشان می‌دهد.

البته گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ تنها گوشی‌هایی نیستند که از وای فای 6 پشتیبانی خواهند کرد، بلکه خانواده سه تایی گلکسی اس 10 و آیفون‌های 11 اپل هم از استاندارد وای فای 6 پشتیبانی خواهند کرد اما تفاوت در این است که گلکسی نوت 10 و 10 پلاس مجوز استفاده از این استاندارد را دارند.

شاید نام وای فای 6 برای شما کمی عجیب باشد اما تقریباً از مهر ماه سال گذشته بود که اتحادیه وای فای تصمیم گرفت روش نام گذاری استانداردهای وای فای را تغییر دهد و از آنجا بود که به جای 802.11ac عبارت وای فای 5 و به جای 802.11ax عبارت وای فای 6 جایگزین شد و به همین ترتیب سایر استانداردها هم تغییر نام داد.

وای فای 6 از تکنولوژی Target-Wakup Time یا به اختصار همان TWT بهره می‌برد. این تکنولوژی متوجه می‌شود که چه زمانی گوشی در حال انتقال داده است و در سایر زمان‌ها، گوشی را به حالت اصطلاحاً sleep می‌برد، به این معنا که در این زمان‌ها از باتری استفاده‌ای نمی‌شود.

بهبود دیگری که با وای فای 6 شاهد آن هستیم، تکنولوژی MIMO و بهبود کدگذاری است. به لطف این ویژگی، داده‌های بیشتری اجازه عبور از یک پهنای باند مشخص را دارند.اینجا هم TWT مجدداً کمک رسان می‌شود و مطمئن می‌شود که در یک لحظه واحد، تنها تعداد کمی دستگاه فعال هستند و به این ترتیب از ازدحام جلوگیری می‌کند.

 

اخبار مرتبط:

وای فای 6 رسماً معرفی شد؛ تجربه سرعتی به مراتب بالاتر

وای فای 6 چیست و چه تفاوتی با سایر استانداردها دارد؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر