فیسبوک با همکاری شرکت ری-بن عینک واقعیت افزوده هوشمند می‌سازد

فیسبوک با همکاری شرکت ری-بن عینک واقعیت افزوده هوشمند می‌سازد

فیسبوک با همکاری شرکت ری-بن عینک واقعیت افزوده هوشمند می‌سازد.

چندین سال است که فیسبوک درحال توسعه عینک واقعیت افزوده است. بنا به گزارش CNBC این عینک با نام رمز «Orion» یک ابزار جانبی برای گوشی شما نیست بلکه به طور کامل جای آن را می‎گیرد. شما می‌توانید توسط این عینک به تماس‌ها پاسخ دهید و اطلاعات را روی یک صفحه نمایش کوچک ببینید که مشابه گوگل گلس است. در ضمن این عینک دارای یک دوربین است که توسط آن کاربران می‌توانند سفرهای خود را به صورت لایو برای فالوورها و دوستانشان پخش کنند. 
بنا به گزارش CNBC فیسبوک با شرکت معروف لوکسوتیکا که عینک‌های معروف ری-بن را می‌سازد همکاری خواهد کرد و امیدوار است که این عینک بین سال‌های 2023 و 2025 منتشر شود. البته به گفته‌ی The Information همکاری عینک ری-بن برای عینک «Orion» نخواهد بود بلکه این دو شرکت برای ساخت یک عینک هوشمند دیگر با نام رمز «Stella» با هم همکاری خواهند کرد. 
گفته می‌شود که این عینک پیش از «Orion» در سال دیگر منتشر خواهد شد. گفته می‌شود که این عینک دارای یک دوربین است که توسط آن کاربران می‌توانند لحظات زندگی خود را ضبط کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. امید می‌رود که با همکاری ری-بن این عینک‎ها ظاهر خوبی نیز داشته باشند. 
این اولین باری نیست که در مورد عینک واقعیت افزوده فیسبوک می‎شنویم. این شرکت پیش از این در سال 2018 نیز تأیید کرده بود که در حال ساخت یک عینک هوشمند است. اما از آنجایی که چند سال مانده تا این عینک منتشر شود ممکن است زودتر شاهد عینک واقعیت افزوده اپل باشیم. 

 

بیشتر بخوانید:

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس؛ اولین گوشی‌هایی که گواهی نامه وای فای 6 را دریافت کردند

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر