اگر این دو اپلیکیشن سلفی را روی گوشی اندروید خود نصب کرده‌اید خیلی سریع حذفشان کنید

اگر این دو اپلیکیشن سلفی را روی گوشی اندروید خود نصب کرده‌اید خیلی سریع حذفشان کنید

دو تبلیغ‌افزار اندروید که به طور کلی 15 میلیون بار دانلود شده‌اند از گوگل پلی استور حذف شدند. تبلیغ‌افزارها تبلیغات پاپ-آپ را به خورد کاربر می‌دهد که با کلیک کردن روی آن توسعه دهنده پول دریافت می‎کند. درحالی که تبلیغ‌افزارها بیشتر از این که خطرناک باشند آزار دهنده‌اند اما بعضی از تبلیغات مخرب ممکن است مشکلات جدی ایجاد کنند. برای مثال در پیش زمینه فعالیت کنند و باتری را خالی کنند. 
هردو اپلیکیشن Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera چند مجوز از کاربر می‌گیرند که با توجه به کاربری آن‌ها به نظر می‌رسد هدف آن‌ها رفتارهای مخرب است. هردو اپلیکیشن از کاربر درخواست ضبط صدا می‌کنند که توسط آن اپلیکیشن می‌تواند هرزمان که خواست به صدای شما گوش دهد. درضمن این اپلیکیشن مجوزهایی را دریافت می‌کند که توسط آن به صورت دائمی روی دستگاه باقی می‌ماند. 
Sun Pro Beauty Camera در سپتامبر سال 2017 منتشر شد و در طی این دو سال در پلی استور بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. Funny Sweet Beauty Camera جولای امسال منتشر شد و در طی دو ماه بیش از پانصد هزار بار دانلود شده است. هردو اپلیکیشن تنها نرم‌افزارهای توسعه دهندگانشان بودند و با این حال بیش از یک میلیون و پانصد هزار بار دانلود شده بودند. 
این اولین باری نیست که اپلیکیشن‌های مخرب راه خود را به اپ استور رسمی باز می‌کنند. سازندگان بدافزارها در مخفی کردن آن‌ها بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند اما همیشه ردی از خود به جا می‌گذارند. هردو این اپلیکیشن‌ها از یک ابزار چینی استفاده می‎کردند که باعث می‎شد APK آن‌ها قابل آنالیز نباشد. چیزی که بحث برانگیز است است این است که چنین سیستم پیچیده‌ای در یک اپلیکیشن سلفی ساده استفاده شده و نه اپلیکیشن‌های گیم پیچیده.  
هردو اپلیکیشن از گوگل پلی استور حذف شده‌اند و محققین گفته‌اند که اگر این اپلیکیشن‌ها را دارید آن‌ها را حذف کنید و حتی اگر لازم است گوشی خود را ریست کارخانه‌ای کنید. درضمن همیشه وقتی که یک اپلیکیشن نصب می‌کنید مجوزهای آن را چک کنید و اگر چیزهای نامربوط می‌خواست به آن شک کنید. 

 

بیشتر بخوانید:آیا کامپیوترهای مک به آنتی ویروس نیاز دارند؟

 

منبع خبر: zdnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر