آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو؛ جدال دو پرچمدار قدرتمند با ظاهری متفاوت

آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو؛ جدال دو پرچمدار قدرتمند با ظاهری متفاوت

آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو؛ جدال دو پرچمدار قدرتمند با ظاهری متفاوت را در فیسیت ببینید.

هواوی میت 30 پرو و آیفون 11 پرو مکس، جدیدترین و قدرتمندترین گوشی‌های پرچمدار 2019 از دو کمپانی معروف هواوی و اپل هستند که به تازگی رونمایی شده‌اند. بی شک هر یک از این گوشی‌ها طرفداران خاص خود را دارد اما اگر شما هم به دنبال مقایسه کلی این دو گوشی هوشمند هستید، با فیسیت همراه باشید تا آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

 

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و هواوی میت 30 پرو

نمایشگر آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو

آیفون 11 پرو مکس از یک نمایشگر 6.5 اینچی اولد Super Retina با رزولوشن 1242 در 2688 پیکسل بهره می‌برد. برخلاف اغلب کمپانی‌ها که در یک سال گذشته همه تلاش خود را برای یکپارچه کردن نمایشگر کرده‌اند، اپل همچنان به استفاده از بریدگی بالای نمایشگر تأکید داشته و در این گوشی هم از ناچ بزرگی استفاده کرده است. به همین دلیل این گوشی از نسبت 83.7 درصدی نمایشگر به بدنه اصلی بهره می‌برد. اپل مدعی است که نمایشگر و البته پنل پشتی این گوشی با گلسی محافظت می‌شود که در بین گوشی‌های هوشمند، مقاوم‌ترین گلس است، البته در تست‌های سقوطی که برای این گوشی انجام شده است، به نظر نمی‌رسد که این ادعا چندان درست باشد. ضمناً باید به این نکته اشاره کنیم که نمایشگر این گوشی دارای فرکانس 120 هرتز لمسی است.

هواوی میت 30 پرو اما از نمایشگر 6.53 اینچی OLED با رزولوشن 1176 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. این گوشی هم دارای یک ناچ کوچک است اما این بریدگی به مراتب کوچک‌تر از بریدگی بالای نمایشگر در آیفون 11 پرو مکس است، به طوری که این گوشی دارای نسبت 94.1 درصدی نمایشگر به بدنه جلویی است. ضمناً نمایشگر این گوشی با استفاده از گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود.

 

طراحی ظاهری

ظاهر هر دو این گوشی‌ها کمی عجیب است اما شخصاً باید بگویم که ظاهر هواوی میت 30 پرو را بیشتر می‌پسندم. اپل یک پنل مربعی شکل برای قرار گرفتن دوربین سه‌گانه در آیفون 11 پرو مکس تعبیه کرده است. این طراحی از نظر کاربران زیادی مورد تمسخر قرار گرفت، برخی دوربین‌های این گوشی را شبیه به اسپینر می‌دانستند، برخی شبیه به جلد قرص، ریش تراش و... اما به هر ترتیب این طراحی است که اپل برای آیفون‌های 11 پرو خود در نظر گرفته است.

همان‌طور که گفتیم طراحی هواوی میت 30 پرو هم کمی عجیب است. دوربین چهار گانه این گوشی در یک پنل دایره‌ای، به صورت مربع قرار گرفته‌اند اما به هر ترتیب ظاهری منظم‌تر از ظاهر آیفون 11 پرو مکس را به وجود آورده است.

رنگ بندی هر دو این گوشی‌ها هم زیباست اما در این بخش، اپل از رنگ‌های خاص، جذاب و شیکی استفاده کرده است. آیفون 11 پرو مکس در چهار رنگ توسی، طلایی، نقره‌ای و سبز زیبای (Midnight Green) راهی بازار شده است.

هواوی میت 30 پرو اما در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز به فروش خواهد رسید.

رنگبندی هواوی میت 30 پرو در مقابل آیفون 11 پرو مکس.jpg

رنگبندی هواوی میت 30 پرو در مقابل آیفون 11 پرو مکس.jpg

 

سخت افزار

آیفون 11 پرو مکس به پردازنده A13 Bionic شش هسته‌ای با طراحی 7 نانومتری مجهز شده است، پردازنده‌ای که به اعتقاد اپل قدرتمندترین پردازنده در بین گوشی‌های موبایل است. یکی از کاستی‌های آیفون 11 پرو، میزان رم 4 گیگابایتی آن است که دیگر این روزها در پرچمداران شاهد به کار گیری چنین رمی نیستیم، بلکه در گوشی‌های میانرده رم 4 گیگابایتی به کار می‌رود. برخلاف میزان رم 4 گیگابایتی که هیچ انتخابی برای شما باقی نمی‌گذارد، دست شما در انتخاب میزان حافظه باز است و می‌توانید از بین حافظه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی، بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

هواوی میت 30 پرو اما به جدید‌ترین پردازنده اختصاصی هواوی، یعنی کایرین 990 با طراحی 7 نانومتری مجهز شده است، پردازنده‌ای که در بنچمارک آن‌توتو، عملکردی بهتر از اسنپدراگون 855 داشته است. خوشبختانه این گوشی از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد و در دو نسخه با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. البته از نظر میزان حافظه نگران نباشید زیرا می‌توانید کارت حافظه‌ای تا 256 گیگابایت به این گوشی اضافه کنید.

 

دوربین اصلی و سلفی

اپل اگرچه امسال دوربین سه گانه برای آیفون 11 پرو مکس در نظر گرفته است اما همچنان روی لنز 12 مگاپیکسلی باقی مانده است. این گوشی از سه لنز 12 مگاپیکسلی، یکی از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، دیگری از نوع تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و آخرین لنز هم از نوع اولتراواید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی هم دوربین دوگانه، یکی با لنز 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و دیگری دوربین TOF سه بعدی است.

هواوی میت 30 پرو اما دارای دوربین اصلی چهارگانه است. این گوشی دارای دوربین‌ اصلی 40 مگاپیکسلی از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با f/2.4، لنز اولتراواید 40 مگاپیکسلی با f/1.8 و دوربین TOF سه بعدی است. ضمناً این گوشی از دوربین سلفی دوگانه، یکی لنز 32 مگاپیکسلی از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و دیگری دوربین TOF سه بعدی، بهره می‌برد.

تا به این جا به نظر می‌رسد که دوربین‌های اصلی و سلفی هواوی میت 30 پرو بهتر از دوربین‌های آیفون 11 پرو مکس باشد. البته این اصلاً بعید نیست زیرا همواره هواوی در حوزه دوربین در گوشی‌های هوشمندش، قدرت خود را نشان داده است. با این وجود برای نظر قطعی، باید منتظر باشیم تا نمره آزمون DxoMark این گوشی‌ها مشخص شود.

دوربین آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو

دوربین آیفون 11 پرو مکس در مقابل هواوی میت 30 پرو

باتری و شارژ 

آیفون 11 پرو مکس از یک باتری غیرقابل تعویض 3969 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است، به این معنا که این گوشی در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود.

هواوی میت 30 پرو اما به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع 40 واتی و شارژ سریع وایرلس 27 واتی بهره می‌برد. ضمناً باتری این گوشی به قابلیت شارژ معکوس مجهز شده است، به این معنا که قادر است سایر دستگاه‌های وایرلس را شارژ کند.

 

قیمت آیفون 11 پرو مکس در مقابل قیمت هواوی میت 30 پرو

اپل برای گوشی آیفون 11 پرو قیمت 1250 یورو را در نظر گرفته است. این در حالی است که قیمت هواوی میت 30 پرو حدود 1100 یورو است.

 

اخبار مرتبط:

آیفون 11 در مقابل آیفون XR ؛ رقابت دو همرده از یک خانواده، کدام یک برنده رقابت است؟

گلکسی نوت 10 پلاس در مقابل گلکسی نوت 9؛ رقابت دو نسل از یک خانواده

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیف

یک‌شنبه, 31 شهریور 1398

سلام مرسی از مطلب خوبتون. در مورد قیمت هوآوی فک کنم اشتباه شده. 1100 دلار هست نه 110 دلار... منم یه لحظه شوکه شدم!

پاسخ

ثبت نظر