گوگل کروم مانند ویندوز است: همه از آن استفاده می‌کنند اما هیچ‌کس دوستش ندارد

گوگل کروم مانند ویندوز است: همه از آن استفاده می‌کنند اما هیچ‌کس دوستش ندارد

کروم تمام رم شما را مصرف می‌کند. جالب اینجاست که با وجود این که تقریباً همه از این مرورگر استفاده می‌کنند اما تقریباً هیچ‌کس آن را دوس ندارد. کروم یک نرم‌افزار پرمصرف است که هیچ محبوبیتی ندارد. ما پیش از این نیز با چنین چیزی روبه‎رو بوده‎ایم: ویندوز. این چیزی است که گوگل را باید نگران کند. 
زمانی ویندوز پر استفاده‌ترین سیستم عامل دنیا بود. با این حال با وجود کاربران بسیار زیاد تقریباً کسی این نرم‌افزار را دوست ندارد. جالب اینجاست که طرفداران ویندوز بسیار کمتر از سیستم‌عامل‌های دیگری هستند که کمتر استفاده می‌شوند. برای مثال سیستم عامل مک طرفداران بسیار سرسختی دارد و طرفداران لینوکس نیز حسابی زیادند و خیلی هم فعال هستند. 
با این حال به نظر می‎رسد کاربران ویندوز هیچ‌گاه خیلی این سیستم عامل را دوست نداشته‌اند. البته اینطور نیست که مایکروسافت تلاش خودش را نکرده باشد تا محبوب‌تر شود. برای مثال این شرکت تمام تلاشش را کرد تا با ویندوز 7 همه را هیجان زده کند. نکته اینجاست که بیشتر کاربران ویندوز به این دلیل از این سیستم عامل استفاده کردند زیرا مجبور بودند نه این که آن را دوست داشته باند. مشکل مایکروسافت همینجاست، همین که یک جایگزین بهتر پیدا می‌شود همه خیلی راحت ویندوز را رها می‌کنند. 
البته لینوکس و مک کاربران ویندوز زیادی را ندزدیده‌اند اما این خطر همیشه وجود دارد. حال همین اتفاق برای کروم نیز در حال رخ دادن است. کروم محبوب‎ترین مرورگر وب در دنیاست و برعکس ویندوز همه مجبور نیستند از آن استفاده کنند ( مگر این که از سیتسم عامل کروم و یا اندروید استفاده کنید). بیشتر مردم خودشان این مرورگر را انتخاب کرده‌اند. اما خیلی‌ها از آن ناراضی هستند. با این حال مرورگرهایی که مثل فایرفاکس کمتر استفاده می‌شوند طرفداران بیشتری دارند. 
این موضوع دلایل زیادی دارد. اول این که از آنجایی که کاربران کروم بیشتر است تعداد شاکیان نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر کروم تا این حد آزار دهنده است چرا کسی آن را رها نمیکند؟ بیشتر مردم کروم را حفظ کرده‌اند زیرا پسوردها، افزونه‌ها و هرچیزی که به حساب گوگل آن‌ها مرتبط است روی آن ذخیره شده است. بیشتر مردم زیادی تنبل هستند. اما وقتی که یک رقیب پیدا شود که همه کارهای کروم را بهتر از آن انجام دهد ممکن است گوگل کاربران زیادی را از دست دهد. درست همانطور که مایکروسافت طرفداران خود را از دست داد. در حال حاضر محبوب‎ترین سیستم عامل دنیا ویندوز نیست، بلکه اندروید است. 
شاید مایکروسافت بتواند اج مبتنی بر کرومیوم را به یک مرورگر محبوب تبدیل کند اما این موضوع کمی بعید است. گوگل باید به این فکر کند که چرا همه از این مرورگر استفاده می‌کنند اما هیچ‌کس آن را دوست ندارد و تا دیر نشده مشکلات خود را حل کند. 

 

بیشتر بخوانید:

از حالا به بعد می‌توانید از مرورگر ویوالدی روی دستگاه اندروید خود استفاده کنید

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

unknow

سه‌شنبه, 02 مهر 1398

سلام

دقیقا همینطوره
منم از کروم استفاده میکنم ولی اصلا خوشم نمیاد درواقع کروم رابط کاربریش از همه ی مرورگرا بهتره و اینکه سرویس های گوگل مثله یوتیوب و غیره که من تست کردم با مرورگر کروم کاملتر و بهتر لود میشن ولی در بقیه مرورگرا مثله فایرفاکس یا اپرا اینطور نیست
ولی رم بسیار زیادی مصرف می کنه و هنگی زیاد داره و یک باگ پرش صفحه داره که خیلی هم تاحالا اذیت کرده ولی هنوز برطرف نشده درکل یکمی کند عمل می کنه و بعضی مواقع یک صفحه ای رو ناقص لود می کنه با اینکه اتصال درسته و مشکلی هم نیست و گاهی اوقات هم خودبخود هیچیُ باز نمی کنه و وقتی مرورگر ریست می کنم یعنی میبندم و دوباره اجرا می کنم کار می کنه
ولی فایرفاکس عالی هست هیچ مشکلی تاحالا توش ندیدم خیلی سریع تر از کروم هست و سریع تر اجرا میشه صفحات رو سریعتر و بهتر لود می کنه و تاحالا چندین بار برام پیش اومده که کروم با باز کردن یک صفحه مشکل داشته و خیلی کند لود می کرده برای همین فایرفاکس استفاده کردم و راحت صفحرو باز کردم و جدای از بهتر بودنش امکاناتی داره که راحت میشه محتویات یک صفحرو دریافت کرد و اینسپکت المنتش خیلی بهتر از کروم هست و کلا بدرد سایت ساختن می خوره کلا برای این مورد کروم رو تاحالا یبارم استفاده نکردم
اما رابط کاربری یا راحتی کار با فایرفاکس نسبت به کروم مزخرف است و کروم توی این مورد بهتره، توی این بخش با کروم اصلا اذیت نمیشم

پاسخ

Mob Melli

سه‌شنبه, 02 مهر 1398

خیلی هم خوبه

پاسخ

مرورگر

سه‌شنبه, 02 مهر 1398

تقریبن من هرساله چن تا از بهترین مرورگرها رو نصب میکنم و مقایسشون میکنم
کروم نسبت ب بقیه ی مرورگرها ی سر و گردن بالاتره ، حالا چرا ؟
نسخه هایه قبلی کروم خیلی رم خور بودن ولی با آپدیت هایه جدید این مشکل تا حد زیادی برطرف شده
سادگی (کار باهاش)و سرعت بینظریشم طرفدارایه خاص خدشو داره
از لحاظ افزونه هم بعد از فایرفاکس بنظر من رتبه دومو داره
خلا3 من چندین ساله از کروم استفاده میکنم و خیلی ازش راضی هستم ^.^

پاسخ

ثبت نظر