iOS 13.1 و iPadOS 13.1 و tvOS 13 منتشر شد

iOS 13.1 و iPadOS 13.1 و tvOS 13 منتشر شد

iOS 13.1 و iPadOS 13.1 و tvOS 13 منتشر شد.

هفته پیش بود که اپل رسماً iOS 13 را منتشر کرد اما این سیستم عامل باگ‌های زیادی داشت. همین موضوع باعث شد تا اپل تنها با یک هفته فاصله، نسخه جدیدی از این سیستم عامل را منتشر کند تا بلکه ایرادات قبلی برطرف شود، از این رو امروز شاهد انتشار iOS 13.1 بودیم.

علاوه بر iOS 13.1، اپل سیستم عامل مخصوص به تبلت‌هایش، iPad OS 13.1 را هم منتشر کرد اما این نسخه اولین انتشار از این سیستم عامل است. البته سیستم عامل iPad OS 13.1 در اصل همان iOS است با این تفاوت که در این سیستم عامل روی برخی از ویژگی‌های مخصوص به تبلت تأکید بیشتری شده است. برای مثال در iPad OS 13.1 شاهد قابلیت‌هایی مانند هوم اسکرین جدید با آیکون‌های کوچک‌تر (که به لطف آن بهتر می‌توانید در هر صفحه اپلیکیشن‌های خود را جای دهید) و امکان اضافه کردن ویجت‌های روزانه به هوم اسکرین برای دسترسی ساده‌تر، Split View، Slide over و... هستیم. اپل ویدیویی کوتاه از قابلیت‌هایی این سیستم عامل را منتشر کرده است که در ادامه می‌بینید:

 

اگر با استفاده از قلم apple pencil روی نمایشگر آیپد ضربه بزنید، می‌توانید روی هر بخشی (مثلاً روی اسکرین شات گرفته شده از یک صفحه وب و یا یک تصویر) علامت گذاری کنید. ضمناً این سیستم عامل از بیش از 30 کلید میانبر روی کیبورد بهره می‌برد. قابلیت دیگر نحوه نمایش وب سایت‌ها با مرورگر سافاری است. در واقع زمانی که از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید، به جای نسخه موبایلی، نسخه دسکتاپی وب سایت برای شما نمایش داده می‌شود. جالب اینکه به سادگی می‌توانید کیبورد را کوچک کرده و در هر جایی از نمایشگر قرار دهید.

در آخر باید بگوییم که هم‌زمان با این دو سیستم عامل، tvOS 13 هم منتشر شده است.

 

اخبار مرتبط:

وقتی اپل قدرت دوربین آیفون 11 پرو را به رخ می‌کشد؛ تیزر تبلیغاتی با تمرکز روی قابلیت Night mode دوربین

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر