4 + 2 کمبود ناامید کننده آیفون 11

4 + 2 کمبود ناامید کننده آیفون 11

4 + 2 کمبود ناامید کننده آیفون 11 چیست؟ بررسی این موضوع را در فیسیت بخوانید.

آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس سه گوشی جدید 2019 اپل هستند که کمتر از یک ماه از زمان رونمایی آن می‌گذرد. این گوشی‌ها اگرچه در کنار داشتن طرفداران بسیار زیاد، مشخصات عالی و برجسته‌ای هم دارند اما برخی کمبودها در آیفون‌های 2019 وجود دارد که واقعاً ناامید کننده است. با فیسیت همراه باشید تا این کمبودها را با هم بررسی کنیم. البته اگر جز طرفداران دو آتشه آیفون هستیم باید همین ابتدا باز هم تاکید کنیم که گوشیهای آیفون‌ 11 مشخصات برجسته‌ای دارد اما باید قبول کنیم که جای برخی ویژگی‌ها در این گوشی‌ها واقعاً به چشم می‌خورد.

 

کمبودهای آیفون 11 چیست؟

کمبود پورت USB-C

سال‌هاست که عمر پورت لایتنینگ به سر آمده است و انتظار داشتیم که خانواده آیفون 11 هم مانند مک بوک و آیپد پرو، امسال به همراه پورت USB-C معرفی شوند اما اینطور نبود. در واقع پورت لایتنینگ سال‌ها پیش و زمانی که رقیبانی مانند micro-USB داشت، واقعاً یک سر و گردن از بقیه بالاتر بود اما حالا دیگر پورت USB-C در دسترس است که نه تنها تمام کاربردها و مزایای پورت لایتنینگ را دارد، بلکه از مزایای بیشتر هم بهره می‌برد. در واقع پورت USB-C از امکاناتی مانند شارژ سریع و انتقال پرسرعت داده‌ها بهره می‌برد. مهم‌تر اینکه USB-C یک استاندارد صنعتی است که در اغلب کامپیوترهای اپل هم به کار می‌رود.

iOS 13 بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، از لوازم جانبی مانند حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند. از این رو حالا آیفون‌ها می‌توانند از یو اس بی درایو و ریدر کارت حافظه SD پشتیبانی کنند. اما برای این کار نیاز است که باید از آداپتور دوربین تبدیل لایتنینگ به USB 3 استفاده شود که خودش حدود 39 دلار قیمت دارد.

 

عمل نکردن FaceID در حالت افقی

گوشی‌های خانواده آیفون‌ 11 از سومین نسل FaceID بهره می‌برد با این وجود هنوز هم یک مشکل اساسی این است که FaceID در حالت افقی کار نمی‌کند. ماجرا اینجاست که آیپد پرو 2018 به سادگی از همین سیستم تشخیص چهره در دو حالت عمودی و افقی بهره می‌برد و هیچ مشکلی هم ندارد. بنابراین واضح است که اپل به تکنولوژی لازم برای تشخیص چهره در حالت افقی هم دست پیدا کرده است اما متأسفانه در آخرین نسخه گوشی‌های آیفون، شاهد به کار گیری این قابلیت نیستیم.

البته این کمبود چندان مهم نیست زیرا معمولاً گوشی‌ها را به صورت عمودی استفاده می‌کنیم، مخصوصاً در حالتی که بخواهیم گوشی را باز کنیم. اما به هر ترتیب زمانی که اپل به تکنولوژی لازم برای این کار دست پیدا کرده است؛ خیلی عجیب است که از آن در آخرین گوشی‌هایش استفاده نکرده باشد.

 

کمبود حالت بوکه برای ویدیو

در سال 2016 و با عرضه گوشی آیفون 7 پلاس، اپل برای اولین بار حالت بوکه را به دوربین گوشی‌هایش آورد، حالتی که روی سوژه اصلی تمرکز شده و پس زمینه به صورت بلور نمایش داده می‌شود. حالا سال‌ها از این ماجرا می‌گذرد و ما انتظار داشتیم که بالاخره امسال و در گوشیهای آیفون 11 شاهد حالت بوکه در ویدیو هم باشیم اما این طور نشد.

این کمبود، اپل را یک قدم عقب‌تر از سامسونگ نگه‌ داشته است زیرا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سامسونگ در گلکسی اس و گلکسی نوت‌های جدید خودش روی آن مانور داده است، همین حالت بوکه در ضبط ویدیو است.

 

کمبود شارژ وایرلس معکوس

به واضح‌ترین شکل ممکن باید بگوییم که اپل بهتر است مهندسان متخصص‌تری در حوزه شارژ وایرلس استخدام کند زیرا در این حوزه مشکلات زیادی دارد. بگذارید کمی به عقب برگردیم، ابتدا اپل شارژ وایرلس ایرپاور را معرفی کرد اما نتوانست آن را به تولید انبوه برساند. حالا هم می‌بینیم که برخلاف اغلب پرچمداران سامسونگ و هواوی، اپل هنوز شارژ وایرلس معکوس را به آیفون‌های 11 نیاورده است.

البته موضوع اینجاست که اپل در این بخش واقعاً توانایی اضافه کردن شارژ وایرلس معکوس را نداشته است و این یک انتخاب از سمت خودش نبوده، زیرا در کالبد شکافی‌های این گوشی، شواهدی دیده می‌شود که نشان از تلاش اپل برای اضافه کردن این قابلیت دارد.

اپل در این خصوص اظهار نظری نکرده است اما بنا به گفته تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی کو، قصد اضافه کردن این قابلیت را داشته است اما نهایتاً با توجه به این مسئله که بهره‌وری این نوع شارژ با استانداردهای اپل مطابقتی نداشته است، با این تصمیم موافقت نشده است.

 

2 کمبود دیگر اما نه چندان مهم

شبکه 5G

یکی از داغ‌ترین موضوعات تکنولوژی در سال 2019، شبکه 5G است که اخیراً کمپانی‌های مختلف تولید گوشی، نسخه 5G گوشی پرچمدار خود را هم معرفی کرده‌اند. اپل اما به شبکه 4G اکتفا کرده است. البته در این خصوص چندان نمی‌توانیم به اپل خورده بگیریم زیرا در حال حاضر مناطق زیادی در جهان نیستند که از این تکنولوژی بهره می‌برند اما به هر حال تا سال آینده احتمالاً 5G همه‌گیر خواهد شد و این یک کمبود برای اپل خواهد بود.

 

عدم پشتیبانی از apple Pencil

برخی شایعات حاکی از آن بود که آیفون‌های 2019 از Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند اما این اتفاق نیفتاد. این در حالی است که چند سالی است که سامسونگ در سری نوت از قلم استفاده می‌کند.

 

به هر ترتیب امیدواریم که در آیفون‌های 2020 شاهد اضافه شدن این قابلیت‌ها باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا این موارد را جز کمبودهای اپل می‌دانید یا خیر؟

 

اخبار مرتبط:

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

بنچمارک آیفون 11 پرو منتشر شد؛ همه گوشی‌های هوشمند جا ماندند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر