Horizon، شبکه اجتماعی واقعیت مجازی اکولوس فیسبوک افتتاح شد

Horizon، شبکه اجتماعی واقعیت مجازی اکولوس فیسبوک افتتاح شد

بخش واقعیت مجازی اکولوس فیسبوک به تازگی  Facebook Horizon را معرفی کرد و آن را یک دنیای واقعیت مجازی دانست که مردم در آن می‌توانند به صورت آواتار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کاربران می‌توانند قابلیت و المان‌هایی را به دنیای خود اضافه کنند و آن را گسترش دهند. 
مارک زاکربرگ این خبر را در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اکولوس در سن خوزه کالیفرنیا اعلام کرد. فیسبوک همیشه تلاش داشته تا تکنولوژی واقعیت مجازی خود را به صورتی گسترش دهد تا همه‌ی مردم دنیا به هم متصل شوند اما واقعیت مجازی هیچ‌گاه آنطور که فیسبوک انتظار داشت فراگیر نشد، چرا که استفاده از یک هدست واقعیت مجازی وقتی که آدم‌های دیگر در اطرافتان هستند تقریباً ممکن نیست، به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که از گوشی خود برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. 
Horizon آخرین تلاش فیسبوک برای تغییر این وضعیت است تا بتواند بیشتر جنبه‌های اجتماعی به دنیای واقعیت مجازی دهد. زاکربرگ در این مورد گفت که ما تجربه‌ی اجتماعی بسیار جذابی را برای گوشی و کامپیوتر ساخته‌ایم و حال قصد داریم همین کار را برای دنیای واقعیت مجازی انجام دهیم. 
شرکت فیسبوک پیش از این نیز چنین تلاشی کرده بود. اکولوس هم اکنون قابلیتی به نام Oculus Room دارد که در آن مردم می‌توانند با یکدیگر در یک فضای دیجیتالی با استفاده از واقعیت مجازی ارتباط برقرار کنند. هدف Horizon این است که فضایی بزرگ‌تر بسازد که در آن بتوانید با دیگران بازی کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. 
فیسبوک آپدیت‌های دیگری را نیز در این کنفرنس معرفی کرد که یکی از آن‌ها ردیابی دست برای آخرین هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest بود. ردیابی دست به این معنی است که افراد می‌توانند با حرکت دستشان یک گیم یا اپلیکیشن را روی دستگاه بدون نیاز به کنترلرهای فیزیکی کنترل کنند. فیسبوک این خبر را چهل و هشت ساعت پس از خرید CTRL-Labs اعلام کرد. CTRL-Labs یک استارت‌آپ است که در حال توسعه چنین تکنولوژی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با فکر کردن صفحات دیجیتالی را کنترل کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

آیا اینترنت بدون شمارش لایک‎ها جای سالم‎تری خواهد بود؟

 

منبع خبر: hindustantimes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر