5 ابزار کاربردی برای فشرده سازی فایل‌های صوتی حجیم

5 ابزار کاربردی برای فشرده سازی فایل‌های صوتی حجیم

5 ابزار کاربردی برای فشرده سازی فایل‌های صوتی حجیم را در فیسیت ببینید.

اگر تولیدکننده پادکست هستید و یا یک موزیسین و یا هر کسی که صدا و موسیقی سر و کار دارید، بی شک به ابزاری نیاز دارید که فایل صوتی خود را فشرده کنید تا حجم آن برای به اشتراک گذاری مناسب شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، با فیسیت همراه باشید تا ابزارهای مختلف برای فشرده سازی فایل‌های صوتی و نحوه استفاده از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن باید بدانید که در فرمت Lossless همه داده‌ها دست نخورده باقی می‌ماند و به طبع فایل حجیم‌تری هم خواهیم داشت. فرمت Lossly اما از نرخ بیت پایین‌تری بهره می‌برد و کیفیت صدا را کاهش می‌دهد اما حجم فایل را به مراتب کاهش خواهد داد. با این آموزش همراه فیسیت باشید.

 

5 ابزار کاربردی برای فشرده سازی فایل‌های صوتی بزرگ

1- فشرده کردن فایل MP3 با iTunes

اگر کاربر اپل هستید، یکی از روش‌ها برای فشرده سازی فایل صوتی، استفاده از iTunes است. برای این کار روی گزینه Preferences در منو DropDown کلیک کرده و گزینه Import Setting را انتخاب کنید. یک پنجره جدید نمایش داده می‌شود که از بخش Import Using می‌توانید تنظیمات مناسب را انتخاب کنید.

اغلب افراد فرمت MP3 را ترجیح می‌دهند اما می‌توانید از بخش setting> custom کیفیت پایین‌تری را انتخاب کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

سپس روی فایلی که می‌خواهید فشرده شود راست کلیک کرده و Create MP3 Version را انتخاب کنید. حالا iTunes فایل صوتی شما را بسته به کیفیتی که انتخاب کرده‌اید، فشرده کرده و فایل فشرده شده را در iTunes Music قرار می‌دهد.

 

2- فشرده سازی فایل صوتی با Monkey’s Audio

اغلب افراد نمی‌توانند تفاوت زیادی بین فرمت Lossly با نرخ فریم 320kbps و فرمت Lossless با نرخ فریم 1411kbps قائل شوند. بنابراین اگر کیفیت صدا چندان برای مخاطبان شما اهمیت ندارد، فرمت Lossly را انتخاب کنید اما اگر مخاطبان شما علاقه‌مندان به موسیقی هستند، باید به سراغ فرمت Lossless بروید.

اگر به دنبال حفظ کیفیت فایل صوتی هستید، ابزار فشرده سازی فایل صوتی Monkey’s Audio مناسب شماست. این ابزار فایل صوتی شما را بدون از دست رفتن کیفیت آن، فشرده می‌کند. ضمناً این ابزار دارای کد متن باز است، بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند از آن در برنامه‌های خود استفاده کنند. مهم‌ترین ویژگی این ابزار، رایگان بودن آن است.

دانلود رایگان Monkey’s Audio

فشرده سازی فایل صوتی با استفاده از Monkey audio

فشرده سازی فایل صوتی با استفاده از Monkey audio

 

3- کاهش حجم فایل‌های صوتی با استفاده از Audacity

استفاده از نرم افزار itunes روشی ساده برای تبدیل فایل‌های صوتی به فرمت دلخواه است اما همه افراد، کاربر اپل و iTunes نیستند. ابزار دیگری که برای این کار در دسترس شماست، Audacity است. خوشبختانه این نرم افزار با اغلب سیستم عامل‌ها سازگار است.

این نرم افزار قابلیت‌های زیادی برای ضبط و ویرایش فایل‌های صوتی دارد اما در کنار این کارها می‌توان با استفاده از آن، فایل‌های صوتی را هم فشرده کرد.

واسط کاربری این نرم افزار کمی پیچیده است، بنابراین اگر اولین باری است که کار ویرایش صدا را انجام می‌دهید، احتمالاً واسط کاربری این نرم افزار شما را بترساند. اما فشرده سازی فایل صوتی با استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است، تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • فایل مورد نظرتان را در نرم افزار Audacity باز کنید.
  • از مسیر File> Export، فرمتی که قصد دارید فایل را با آن ذخیره کنید را انتخاب کنید.
  • از زیر بخش Format Option، گزینه Bitrate Mode را انتخاب کنید (گزینه Variable یا Constant را برگزینید).
  • حالا در بخش Quality، کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • سپس با فشردن دکمه Save فرمت جدید فایل صوتی خودتان را ذخیره کنید.
  • نهایتاً بعد از طی کردن همه این مراحل، روی File کلیک کرده و گزینه Export as MP3 را انتخاب کنید تا فایل صوتی شما با حجمی مناسب ذخیره شود.

دانلود رایگان نرم افزار Audacity

فشرده سازی فایل صوتی با استفاده از Audacity

فشرده سازی فایل صوتی با استفاده از Audacity

 

4- از یک فشرده ساز آنلاین استفاده کنید

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید که یک نرم افزار را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید، بهترین روش استفاده از یک سرویس آنلاین است. بسیاری از ابزارهای آنلاین فشرده سازی فایل صوتی، همه قابلیت‌های مهم و کاربردی نرم افزارهای آفلاین را دارند. 123apps’ Online Audio Converter یکی از بهترین ابزارها در این زمینه است.

برای استفاده از این ابزار می‌توانید فایل مورد نظرتان را از روی کامپیوتر و یا از فضای ابری مانند گوگل درایو، آپلود کنید. واسط کاربری این ابزار بسیار ساده است و به سادگی امکان انتخاب فرمت دلخواه را به شما می‌دهد. فرمت‌های معمول مانند MP3، WAV، M4A و FLAC در این ابزار پشتیبانی می‌شوند اما فرمت‌های کمی عجیب و غریب مانند فرمت رینگ تون آیفون (iPhone ringtone) را هم در لیست فرمت‌های پشتیبانی شده این نرم افزار می‌بینیم.

یک اسلایدر هم در این ابزار هست که امکان تنظیم نرخ بیت (Bitrate) را بین 64، 128، 192 و 320 کیلو بیت بر ثانیه فراهم می‌کند. در تب Advanced Setting اما دست شما برای تنظیمات بیشتری، مانند Sample rate و mono یا Stereo output باز است.

زمانی که این کارها را انجام دادید، نهایتاً روی دکمه Convert کلیک کنید تا فایل فشرده شده صوتی خود را تحویل بگیرید.

فشرده سازی فایل صوتی به صورت آنلاین

فشرده سازی فایل صوتی به صورت آنلاین

 

5- کاهش سایز فایل صوتی در اندروید

اگر می‌خواهید روی موبایل اندرویدی، فایل صوتی خود را فشرده کنید، باید بگوییم که تعداد زیادی اپلیکیشن اندروید در این حوزه وجود دارد. اپلیکیشن Audio Video Manager یکی از همین برنامه‌هاست که واقعاً عالی است. تنها کافی است که فایل صوتی مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را به فرمت دلخواه، شامل MP3، AAC و یا FLAC تبدیل کنید.

می‌توانید مستقیماً فایل مورد نظرتان را تبدیل کنید و یا اینکه هم‌زمان آن را فشرده هم کنید. برای این کار تنها کافی است که گزینه Compress را روی حالتon یا off قرار دهید. در ادامه هم Variable یا Constatnt را برای بخش BitRate انتخاب کنید. در بخش Quality هم می‌توانید از کیفیت پایین 32kbps تا کیفیت عالی 320kbps انتخاب کنید. در آخر هم روی گزینه Convert کلیک کنید.

دانلود رایگان Audio Video Manager

کاهش سایز فایل صوتی در اندروید

کاهش سایز فایل صوتی در اندروید

 

اخبار مرتبط:

بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019

فرمت JPEG XS، فرمت جدیدی با پروسه فشردگی ساده و سریع در راه است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: makeuseof


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسام

شنبه, 16 فروردین 1399

مفید و کاربردی

پاسخ

ثبت نظر